ügyfélszerzés, ügyfélszerzés kihívás, ügyfelek szerzése, új ügyfelek szerzése
Ügyfélszerzés

Ügyfélszerzés kihívás – 5.nap

Read Time:4 Minute, 1 Second

 

Az ügyfélszerzés kihívás 5. napjának témája az értékajánlat összeállítása.

De mit jelent ez pontosan?

Nézzük!

Ha nem tudod, hogy mi a lényege ennek a kihívásnak, akkor ide kattintva elovashatod a leírását!
Ugyancsak ezen az oldalon találod a kihívás lépéseinek linkjét!

 

Ügyfélszerzés – Értékajánlat

 

Elérkeztünk az ügyfélszerzés kihívás utolsó napjához. Bízom benne, hogy sikerült átadnom azt a fajta szemléletet, amit fontosnak tartok, és abban is bízom, hogy találtál olyan hasznos gondolatot a kihívás során, amit magaddal vihetsz.

Nem győzködni szeretnélek. Az sem kötelező, hogy higgy nekem. Arra invitállak, hogy ha eddig nem volt sikeres az ügyfélszerzés, nem volt annyi ügyfeled, amennyit szerettél volna, akkor gondold végig a kihívás alatt felsorolt szempontokat, alakítsd át azok alapján az ajánlatodat, és figyeld meg a változást!

 

Térjünk vissza a mai nap témájához az értékajánlathoz!

 

Sokan rettegnek az értékesítéstől. Voltak olyan ügyfeleim, akik úgy fogalmaztak, hogy egyenesen görcsbe rándult a gyomruk, amikor meghallották ezt a szót.

Én azt tapasztalom, hogy ennek a legtöbb esetben az az oka, hogy az értékesítéshez olyan dolgokat társítanak mint nyomulás, tukmálás, erőszakos kommunikáció. Tudod, mint amilyen az amerikai filmekben a használtautó-kereskedő: kellemetlen, nyomulós és ellenszenves.

 

Pedig az értékesítés szóban teljesen más van. Ha szó szerint nézzük, akkor benne van az érték szó. Értéket adni a másik félnek.

 

Arra invitállak, hogy próbáld meg átkeretezni önmagadban az értékesítés szóról alkotott elképzelésedet. Ne a negatív dolgokra fókuszálj, hanem az értékadásra. Úgy tekints a folyamatra, hogy értéket adsz a másiknak (nem pedig valami használhatatlant, értéktelent próbálsz rásózni).

Ha ugyanis képes vagy így tekinteni a folyamatra, akkor minden megváltozik.

Mutatom, hogy mire gondolok!

 

Ügyfélszerzés – értékesítés, érték adás

 

Az előző napokban igyekeztünk feltérképzeni azt, hogy mi az az érték, ami nálad van. Mi az, amit te tudsz kínálni a célcsoportodnak – milyen erősségeid, egyediséged van, mi az, ami megkülönböztet téged a többi hasonló szakembertől.

Megnéztük azt is, hogy mi jellemző a célcsoportodra. Ha összefoglalni szeretném, akkor azt mondanám, hogy megnéztük, hogy mi jelent értéket a számukra.

 

Mit jelent ez a kettő?

 

Megvan, hogy benned milyen értékek vannak, és az is, hogy a célcsoportod számára mi jelent értéket.

Most már nincs más dolgod, mint megmutatni neki, hogy mindaz az érték, ami nálad van pontosan az, amire nekik szükségük van.

És így születik meg az értékajánlat!

Így már egyből nem olyan ijesztő a dolog, igaz?

 

Értékajánlat összeállítása

 

Azt javaslom, hogy egyszerre egy ajánlatra koncentrálj! Ha azt kidolgoztad, akkor dolgozd ki a következőt. Ha kellően odafigyelsz, akkor már lesz egy olyan „sablonod”, lépéssorozatod, amit minden ajánlatodra alkalmazhatsz.

Nézzük ezeket a lépéseket:

  1. Határozd meg, hogy mi a legnagyobb problémája az ügyfelednek, amire megoldást tudsz javasolni!
  2. Gondold végig a probléma megoldásának értékét a számára (mit jelentene, ha valaki megoldaná neki azt a problémát)!
  3. Állítsd össze a te egyedi megoldásodat – fontos, hogy ez a te erősségeidet, egyediségedet tükrözze, és összhangban legyen azzal, amire a célcsoportodnak szüksége van!
  4. Fogalmazd meg az ajánlatod ígéretét – mi lesz az eredménye annak, ha a te ajánlatodat választja, honnan hova fog eljutni, mit fog elérni!

 

Ez a fő váz segíteni fog neked abban, hogy a célcsoport azt lássa, hogy te nem csupán eladni akarsz nekik, hanem valóban értéket kínálsz, valóban segíteni szeretnél.

 

Értékajánlat – További fontos elemek!

 

Van néhány szempont, amit az értékajánlatoddal kapcsolatban még érdemes végiggondolnod. Ezek pedig a következők:

  1. Ajánlat struktúrája
    • hogy épül fel, milyen elemekből áll
    • van-e időbeli vagy létszámbeli korlát
  2. Ár meghatározás
    • alapár
    • kedvezmények
    • extrák, bónuszok, kiegészítések
    • fizetési konstrukciók (részletfizetés esetleg)
  3. Kockázatcsökkentés
    • garancia
    • pénzvisszafizetés
    • próbaidőszak
  4. Bónuszok, extrák
    • azonnali bónusz
    • koránkelőknek kedvezmény
    • más ajánlatokkal összekapcsolt kedvezmény

 

Ne feledd, ezek csak ötletek!

Azért soroltam fel őket, hogy lásd, hogy milyen sok lehetőséged van arra, hogy egyedi értékajánlatot fogalmazz meg, és így az ügyfélszerzés hatékonyabb legyen a számodra. Ha úgy érzed, hogy valamelyik elem nem áll közel hozzád, akkor ne erőltesd. A cél, hogy találd meg azt, hogy mi illeszkedik a személyiségedhez, mi az, ami önazonos a számodra, és azt használd.

 

Szerettem volna egy új nézőpontot átadni a számodra!

 

Szerettem volna, ha észreveszed, hogy a tudatos tervezés, a vállalkozásod alapjainak megfelelő átgondolása milyen fontos az ügyfélszerzés szempontjából!

 

Engedd szabadon a fantáziádat! Ne hagyd, hogy a trendek vagy a nagy guruk elvárásai befolyásoljanak! Te csak figyelj önmagadra, ismerd meg önmagad, tudd, hogy miben vagy erős és egyedi, majd pedig tudj meg annyi információt a célcsoportodról, amennyit csak lehetséges. Ennek a kettőnek a kombinációja fog segíteni megfogalmazni azt ajánlatot, amivel többé nem lesz gond az ügyfélszerzés!

 

Bízom benne, hogy hasznos volt számodra ez az 5 napos kihívás!

 

Ha úgy érzed, hogy egyedül nem tudod ezeket kidolgozni, elakadtál és szükséged van segítségre, akkor fordulj hozzám bizalommal! Az alapokat csak egyszer kell jól lerakni, utána már nyugodtan, kockázatmentesen építkezhetsz rájuk! Én ebben tudok segíteni!

Foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra, és beszélgessünk róla!

A naptáramat ide kattintva éred el!

Köszönöm, hogy velem tartottál!

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük