Ügyfélszerzés kihívás – 4.nap
Az ügyfélszerzés kihívás 4. napjának témája a célcsoport ismerete.
De mit jelent ez pontosan?
Nézzük!
Ha nem tudod, hogy mi a lényege ennek a kihívásnak, akkor ide kattintva elovashatod a leírását!
Miért fontos a célcsoport ismerete az ügyfélszerzés szempontjából?
Azt hiszem, hogy ez az a téma, amit a legnehezebb belesűríteni egy ilyen rövid kis bejegyzésbe, mert rengeteget lehetne róla írni. Mégis megpróbálom összefoglalni a lényegét, illetve szeretnék néhány hasznos szempontot adni ahhoz, hogy mire figyelj oda!
Ha követed a kihívás lépéseit, akkor látod, hogy az 5. napra hagytam az értékajánlat megfogalmazását. Ez nem véletlen. Úgy gondolom ugyanis, hogy csak akkor fogsz tudni jó értékajánlatot megfogalmazni, ha pontosan tisztában vagy az erősségeiddel, a pozicionálásoddal, illetve azzal, hogy mindaz, amit te tudsz kinek segíthet – vagyis ki lesz a célcsoportod!
Azt tapasztalom, hogy a vállalkozók egy része nem tudatosan választ célcsoportot. Gyakori, hogy kigondolnak valamit, és megpróbálják azt ráerőlteni önmagukra. Ez pedig sok esetben nem vezet eredményre. Ilyenkor a vállalkozók nem tudják pontosan megfogalmazni, hogy mi is a baj, csak azt érzik, hogy hiába dolgoznak, hiába kommunikálnak, posztolnak, esetleg videóznak, olyan, mintha senki nem figyelne rájuk.
Nem figyelnek, hiszen nem is tudják, hogy az az adott tartalom nekik szól. Nem érzik magukat megszólítva.
Hogyan tudsz ezen változtatni?
Nézzük!
Célcsoport szerepe az ügyfélszerzésben
Azt is látom, hogy nem szívesen fordítanak időt a vállalkozók erre a témára, mert túl macerásnak érzik. Sőt, az sem ritka, hogy nem értik, hogy a sok kérdés, amit adott esetben kérek tőlük, hogy válaszolják meg a célcsoporttal kapcsolatban, egyáltalán miért fontos.
Tegyük ezt most egy kicsit tisztába!
A célcsoport legalaposabb ismeret a siker egyik kulcsa.
Gondold csak végig, hogy honnan tudod például, hogy hogyan, milyen stílusban, milyen szóhasználattal, milyen tartalomformátummal, illetve milyen felületen kezdj el kommunikálni, értékesíteni, ha egyáltalán nem tudod, hogy az adott emberek milyenek, hogyan beszélgetnek egymás között, illetve milyen felületen milyen formátumú tartalmakat fogyasztanak szívesen?
És ezek csak a legalapabb dolgok!
A célom ezzel a kihívással az is, hogy egy új nézőpontot mutassak neked. Hogy lásd, hogy az ügyfélszerzés sikere nem csak az ügyfélszerző módszereken, eszközökön múlik. Nagyon sok múlik a tudatosságon, és a megfelelő alapok letételén. Ha ugyanis az alapok nincsenek rendben, akkor hiába minden szuper eszköz, nem fognak jól működni.
Még olyan szempontokat is meg kell vizsgálnod, hogy:
- hogyan hoznak vásárlási döntést – ez segít például abban, hogy milyen ajánlatot, kampányt állíts össze (impulzus vásárlók, esetleg hosszabban kell őket győzködni – egyáltalán nem mindegy)
- fontos-e számukra a garancia – ez segít abban, hogy az ajánlatodban legyen-e pénzvisszafizetési vagy egyéb garancia (lehet, hogy ez az egy mondat győzi meg arról, hogy te vagy a jó választás a számára)
- hogy telik egy napjuk, mi bosszantja őket, minek örülnek, mi frusztrálja őket – ezek mind-mind olyan dolgok, amik segítenek neked abban, hogy személyre szabott ajánlatokat adj nekik
Feladat a 4. napra: Készítsd el az ideális vásárlód profilját! Gyűjts róla annyi információt, amennyit csak tudsz! Gondold végig, hogy mi a legnagyobb problémája, amit te meg tudsz oldani, milyen demográfiai és pszichográfiai jellemzők igazak rá, mi frusztrálja, mi bosszantja, minek örül, és mi fontos a számára!
Ezen a ponton tényleg arra biztatlak, hogy ismerd meg őt annyira, amennyire csak tudod. Ne gondolkozz, ne szelektálj, hanem az elején mindent írj fel, amit csak tudsz róla!
Ha vizuális típus vagy, akkor keress egy fotót hozzá az interneten! Képzeld el, hogy hogyan nézne ki a valóságban, gondold végig, hogy van-e hobbija, mivel tölti szabadidejét, hogyan dolgozik, hogyan szeret tanulni, hogyan gyűjt információkat, hogyan néz utána annak, ami érdekli stb.
Rengeteg szempontot figyelembe lehet venni. Ezek, amiket felsoroltam csupán ötletadók. A lehetőségeknek csak a fantáziád szab határokat. A lényeg, hogy minél alaposabban megismered őket, annál személyre szabottabb ajánlatot fogsz tudni nekik kínálni.
Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy ők úgy érzik, hogy végre van itt valaki, aki megérti, aki átérzi és ismeri a helyzetüket, és akiben megbízhatnak. És ez nagyon-nagyon hangsúlyos dolog. Ha eléred, hogy megbízzanak benned, akkor már nem az áraidat fogják hasonlítgatni, hanem azt szeretnék, ha te segítenél nekik.