ügyfélszerzés, ügyfélszerzés kihívás, ügyfelek szerzése, új ügyfelek szerzése
Ügyfélszerzés

Ügyfélszerzés kihívás – 3.nap

Read Time:4 Minute, 7 Second

 

Az ügyfélszerzés kihívás 3. napjának témája az online audit.

De mit jelent ez pontosan?

Nézzük!

Ha nem tudod, hogy mi a lényege ennek a kihívásnak, akkor ide kattintva elovashatod a leírását!

 

Ügyfélszerzés kihívás – Online audit jelentősége

 

Nagyon örülök neki, hogy itt vagy velem, és csinálod az ügyfélszerzés kihívás feladatait. Ha eddig eljutottál, akkor már tudatosan végiggondoltad, hogy milyen pozíciót szeretnél elfoglalni a célcsoportod fejében, hogyan szeretnéd, hogy gondoljanak rád. Illetve azt is végiggondoltad, hogy milyen erősségeid vannak, amire alapozhatsz az ügyfélszerző stratégiád kialakításakor.

 

Hidd el, hogy ezek bár kicsinek tűnnek, mégis óriási lépések!

 

Néha egy-egy ilyen apróságnak tűnő dolgon nagyon sok tud múlni. Múlhat rajta például az, hogy a megfelelő üzenetet fogalmazod-e meg. Hiszen ha nem vagy következetes, ha nem gondolod végig, hogy milyen helyet szeretnél elfoglalni a célcsoport fejében, akkor nagy eséllyel adhoc jelleggel kommunikálsz. Ami pedig azt jelenti, hogy egyik pozícióba, hol egy másikba helyezed magad. A célcsoport pedig nem tudja eldönteni, hogy akkor most ki is vagy valójában.

 

Tudod, hogy mi a baj ezzel?

 

Az, hogy a zavart elme nemet mond. Az emberek ma rohannak. Millió információ zúdul rájuk nap mint nap, ezért sem idejük, sem energiájuk megfejteni, hogy te ki vagy valójában. Nekik az a jó, ha egyértelműen látják, hogy ki vagy te és miben tudsz nekik segíteni. Sőt, az még jobb, ha egyből ki is derül, hogy miben vagy te más, mint a többi szakember. Így egyből el tudnak helyezni, és egyből el tudják dönteni, hogy te kellesz-e nekik.

 

Ha nem egyértelmű a számukra, akkor továbbmennek, és keresnek olyat, akinél egyértelmű.

 

Az online audit célja az, hogy megvizsgáld, hogy mindaz, amit az előző két napon megfogalmaztál, elhatároztál, az vajon tényleg megjelenik-e a kommunikációdban?
Az egyes online felüleken egyértelmű-e, hogy ki vagy te és mi a te pozíciód? A névjegyekben, a leírásokban, a bemutatkozásokban ugyanaz szerepel-e, esetleg valahol ellentmondás lát az érdeklődő, ha rád keres?

Nézzük ennek a lépéseit!

 

Online audit – Íme a lépések!

 

Ahhoz, hogy az audit az ügyfélszerzés szempontjából is eredményes legyen, kérlek nézd át a következő dolgokat!

 

1. Weboldal áttekintése

 

Ha van weboldalad, akkor olvasd át az alábbi szempontok szerint. Ha úgy érzed, hogy te már annyiszor átolvastad, hogy nem tudod objektíven nézni, akkor nyugodtan kérd meg egy ismerősödet, hogy az alábbi szempontok alapján tekintse át az oldalad:

  • A főoldali üzenet tükrözi az egyedi erősségeidet?
  • A „Rólam/Rólunk” oldal kiemeli ezeket az erősségeket?
  • A szolgáltatások leírása építkezik ezekre az erősségekre?
  • A választott vizuális elemek (színek, képek, design) összhangban vannak a személyiségével?
  • A weboldal egyértelműen visszaadja azt az üzenetet, amit szeretnél közvetíteni?
  • A weboldal tartalma alapján egyértelmű a pozicionálás, amit meghatároztál?

 

2. Közösségi média tartalomelemzés:

 

A saját felületek után érdemes áttekinteni a közösségi média és egyéb felületeket is. Nézd át kérlek, hogy:

  • Az utolsó 10 poszt közül hány építkezik az erősségeidre, egyediségedre, üzenetedre, pozíciódra?
  • A kommunikációs stílus authentikus és összhangban van a személyiségeddel?
  • A megosztott tartalmak típusa illeszkedik az erősségeihez? (Pl. ha valaki jó előadó, vannak-e videói?)
  • A leírások, névjegyek, bemutatkozások tükrözik a választott pozíciót, üzenetet, egyediséget, illetve erősségeket?
  • Az egyes felületek kommunikációja összhangban van egymással (ugyanaz az üzenet jelenik meg a felületeken – ne felejtsd el, a zavart elme nemet mond!)?

 

Ahogy látod ez csupán néhány szempont, ám mégis óriási ereje van az ügyfélszerzés szempontjából.

Hiszen ha a kommunikációd, illetve az online megjelenésed zavaros, akkor az emberek nem tudják eldönteni, hogy te melyik területnek is vagy a szakértője – pedig ez nagyon fontos, hiszen akinek problémája van, az szeretné megtalálni a legjobb megoldást, a legjobb szakembert, aki segíthet neki.

 

Gyakorlati példa

 

Gondolj csak bele, ha például adott egy apuka, aki elvált, van két gyereke, és megismerkedik egy nővel, akinek szintén van két gyereke. Ők mozaik családban élnek.

Ha ez az apuka tudatos, szeretné a legjobban, a legkevesebb konfliktussal megélni ezt a helyzetet, és segítséget szeretne ehhez, akkor szerinted melyik szakembert választja? Azt, aki egyszerűen life coachként pozicionálja magát, vagy azt, aki amúgy mozaik családokra szakosodott, és ez a kommunikációjában egyértelműen megjelenik.

Gondolom nem lepődsz meg, ha azt mondom, hogy a választása a mozaik családokra szakosodott coachra esik majd, hiszen nála érzi azt, hogy ő biztosan megérti a helyzetét. Az általános life coach esetében ott a bizonytalanság, hogy vajon volt-e már dolga ilyen helyzettel, vajon átérzi-e a problémák súlyát. Míg a másik coach esetében ilyen kérdések fel sem merülnek.

 

A lényeg tehát, hogy nem elég, ha csak te pozicionálod magad, ha csak te fogalmazod meg, hogy mi az a terület, amit el szeretnél foglalni, hanem az is fontos, hogy a megjelenésed, a kommunikációd tükrözze mindezt!

 

Feladat a 3.napra: Nézd át a weboldaladat, illetve az összes online/offline felületedet, hogy egyértelműen tükrözik-e a pozicionálásodat, az üzenetedet, illetve az erősségeidet, egyediségedet! Vizsgáld meg, hogy hol vannak a legnagyobb hiányosságok, melyik platformon a legsürgetőbb a beavatkozás, és mi az a 3 konkrét lépés, amit azonnal megtudsz tenni a nagyobb összhang érdekében!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük