Ügyfélszerzés kihívás – 2.nap
Az ügyfélszerzés kihívás második napján a fókusz az erősségeken, az erősségek meghatározásán és tudatosításán van.
Nézzük, hogy mit jelent ez a gyakorlatban!
Az erősségek jelentősége
- „Á, ez semmiség!”
- „Ugyan, ezt mindenki meg tudja csinálni!”
- „Ne viccelj, ez nem nagy dolog! Szinte gyerekjáték!”
Ismerősek számodra ezek a mondatok?
Esetleg a te szádon is kicsúsznak időnként?
Tapasztalatom szerint a vállalkozók jó része nem használja ki az erősségeit. Sőt, mondok egy merészet, nem is igazán van képben azzal, hogy mi az ő igazi erőssége.
Tudod, hogy miért van ez így?
Azért, mert a legtöbb ember sokkal nagyobb figyelmet szentel arra, ha valami nem sikerül, illetve ha valamiben gyengébb. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a gyengeségeit hangosítja fel, nem pedig az erősségeit.
Az sem ritka, hogy az erősségeiket észre sem veszik a vállalkozók. Legalábbis tudatosan nem foglalkoznak vele. Mégpedig azért, mert fel sem tűnik nekik, hogy az, amit ők lazán elvégeznek, az lehet, hogy másnak óriási fejtörést okoz.
Igen, ez történik akkor, amikor olyanokat mondanak neked mások, mint például:
- „De jó, hogy neked ez ilyen könnyen megy!”
- „Úgy irigyellek, hogy ezt ilyen lazán kirázod a kisujjadból!”
- stb…
Biztosan érted már, hogy mire gondolok!
Hogy jön ez az ügyfélszerzéshez?
Nézzük!
Az erősségek szerepe az ügyfélszerzésben
Az erősségek tudatos használata lehet az egyik kulcs a hatékony ügyfélszerző rendszered kiépítéséhez.
Gondold csak végig!
Ha nem tudod, hogy milyen erősségekkel rendelkezel, akkor honnan tudnád, hogy milyen eszközök állnak igazán közel hozzád, melyek önazonosak a számodra, és melyek passzolnak a személyiségedhez?
Lehet, hogy te mindig is könnyen írtál, de mivel most mindenki a videókat nyomja, ezért úgy érzed, hogy az írás kevés, és az energiád nagy részét arra fordítod, hogy videókat készíts – de mivel abban nem vagy elég jó, nem áll közel hozzád, ezért sem te nem fogod élvezni, sem a célközönséged, mert nem olyan lesz a végeredmény, amilyenre vágysz.
Mi lenne, ha ugyennyi energiát fektetnél abba, amiben igazán jó vagy?
Mi lenne, ha a videókra pazarolt időt és energiát arra fordítanád, hogy megkeresed a módját, hogy az írást, mint erősséget hogyan tudod az ügyfélszerzésre fordítani?
Saját példám – ügyfélszerzés erősségekre alapozva
A korábbi vállalkozásomban, ahol hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk, én is elkövettem ezt a hibát. Azért is gondoltam, hogy megosztom veled ezt a nézőpontot.
Mivel mindenki a helyi termék vásárokon értékesített, ezért azt gondoltam, hogy nekem is ott kell. De az én introvertált személyiségemhez egyáltalán nem passzolt. Nagyon rossz voltam a közvetlen értékesítésben, mert tele voltam félelmekkel, belső gátakkal. Nem tudtam leszólítani idegeneket, állanódan rettegtem, hogy kinevetnek, hogy esetleg hülyeséget mondok és azt hiszik, hogy nem is értek hozzá.
Idő kellett mire rájöttem, hogy nem a jó eszközökkel próbálkozom. Amikor felfedeztem ezt, akkor fordultam tudatosan abba az irányba, hogy megvizsgálom, hogy mik az én erősségeim. Így találkoztam az online marketinggel, azon belül pedig a tartalommarketinggel. Ez sokkal könnyebben ment, mert az írást szerettem, abban jó voltam, ezért nem éreztem megterhelőnek. Blogot, hírlevelet készítettem, amit az emberek örömmel olvastak (sokat kutattam a témák után, de erről a kihívás későbbi részében még lesz szó).
Ezzel a váltással értem el, hogy országosan ismert márkát építettünk a növényi olajok piacán. Nem csak a webáruház növekedett, hanem mellette passzív jövedelmet is tudtam teremteni az írott anyagaimmal, online tanfolyamaimmal, könyveimmel. Sokkal könnyebben ment az ügyfélszerzés, mint korábban bármikor!
Mindez azért sikerült, mert tudatosan fordultam önmagam és a vállakozásom felé – tudatosan kerestem, hogy mik az én erősségeim, és arra alapozva választottam eszközöket, amelyekkel ügyfeleket tudtam szerezni.
Ezért hangoztatom olyan sokszor, hogy a személyiségeddel dolgozz, ne pedig ellene!
Ez a gondolat az ügyfélszerzés kapcsán is megállja a helyét! Tapasztalatból mondom!
Ne erőltess olyan dolgokat magadra, amik nem passzolnak hozzád! Ezt az energiát fordítsd arra, hogy megtaláld a módját annak, hogy az erősségeidre alapozhass!
Feladat a 2.napra: írd össze azt a minimum 3-4 erősséget, amire alapozhatsz! Ha nem megy, akkor nyugodtan kérdezz meg 3 embert a környezetedből, hogy szerintük mi a te legnagyobb erősséged (a legjobb az lenne ha különböző életterületekről származókat kérdeznél, például családtag, barát, munkatárs)!