ügyfélszerzés, ügyfélszerzés kihívás, ügyfelek szerzése, új ügyfelek szerzése
Ügyfélszerzés

Ügyfélszerzés kihívás – 1.nap

Read Time:2 Minute, 22 Second

 

Üdvözöllek itt az ügyfélszerzés kihívás 1. napján!

Ha nem tudod, hogy miről szól ez a kihívás, akkor engedd meg, hogy röviden leírjam neked, majd pedig rátérünk az 1. nap témájára és feladataira!

Nézzük!

 

Ügyfélszerzés kihívás – Mi a cél?

 

Ezzel a kihívással szeretnék egy új nézőpontot megismertetni veled.

Tudom, hogy vállalkozóként az egyik legnagyobb probléma, hogy honnan lesznek folyamatosan ügyfelek.

Látom az ügyfeleimen, hogy van, aki fejest ugrik a hirdetésekbe, mások a trendekre próbálnak felülni és igyekeznek minél több videót készíteni. De sajnos kevés eredménnyel.

Mi lehet a baj?

Az én tapasztalatom szerint amikor valakinél kevés az ügyfél, akkor ott a legtöbb esetben az alapokkal van baj. Nincsenek megfelelően lerakva az alapok.

Mit jelent ez?

Azt, hogy nem tudatosan építkezel.

Nem gondoltad végig, és nem fogalmaztad meg azt, hogy:

  • ki vagy te valójában,
  • milyen üzenetet szeretnél eljuttatni a potenciális ügyfelekhez,
  • milyen erősségeid vannak, amikre építkezhetsz,
  • hogyan tudod megkülönböztetni magad,
  • a célcsoportodnak mire van valójában szüksége,
  • hogyan tudod úgy megfogalmazni az ajánlatodat, hogy az felkeltse a figyelmet.

 

Ebben a kihívásban éppen ezért ezeket a témaköröket fogjuk körüljárni az alábbi tematika alapján:

  1. Pozicionálás: ki vagy te valójában, milyen helyet szerentél elfoglalni az ideális ügyfelek fejében?
  2. Erősségek: mikre kell alapoznod a trendek helyett?
  3. Online audit: hogyan tükrözi a kommunikációd, megjelenésed mindezt?
  4. Célcsoport: kihez szólsz, és mi jellemző rájuk?
  5. Értékajánlat: mi az, amit kínálnod kell, hogy felfigyeljenek rád?

 

Az 1. nap – Pozicionálás

Ahogy az előbb is említettem, sokszor tapasztalom, hogy a vállalkozók fejest ugranak az ügyfélszerzésbe. Kigondolják, elkészítik a szolgáltatásaikat, termékeiket és elkezdik hirdetni.
Mi a baj ezzel?
Az, hogy ha semmi mást nem csináltál korábban, akkor az emberek nem ismernek téged. Fogalmuk sincs róla, hogy te ki vagy, és egyáltalán miért téged kellene választaniuk. Miért gondolnák, hogy te vagy az, aki segíteni tud nekik?
Mivel nem ismernek, ezért nem is igazán bíznak benned. Nem tudnak hova tenni.
Ezért van szükség a célod meghatározására és önmagad pozicionálására!
  • Gondold végig, hogy mit szeretnél elérni?
  • Mit szeretnél, hogy az emberek hogyan gondoljanak rád
  • Milyen poziciót szeretnél elfoglalni a fejükben?
Ha ezt a lépést kihagyod, akkor az egész kommunikációd sokkal nehezebb lesz. Hiszen nem fogod tudni, hogy miről kommunikálj, mit emelj ki a tartalmaidban, és hogyan nyerd el az ideális ügyfeled bizalmát!
Ha nincs konkrét célod, amit el szeretnél érni, akkor nem fogod tudni, hogy melyik eszköz, felület és téma lesz a megfelelő a számodra, hiszen nem fogsz tudni mihez viszonyítani. Csak azt fogod érezni, hogy nem tudod, hogy mihez kezdj, merre indulj!
És ebből ered a feszültség, a stressz, az ötlettelenség, a halogatás és később a kiégés.
Úgyhogy első lépésként azt tanácsolom, hogy határozd meg, hogy milyen helyet szeretnél elfoglalni a piacodon, illetve a célcsoportod fejében?
Feladat az 1.napra: fogalmazd meg, hogy ki vagy te valójában, és milyen poziciót szeretnél betölteni a célcsoportod fejében?
Térj vissza holnap is, mert folytatjuk az ügyfélszerzés kihívást!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük