
Ügyfélszerzés introvertáltként – 5 tipp, hogy sikerüljön!
Az ügyfélszerzés introvertáltként néha nagy kihívásnak tűnik. Még akkor is, ha tudod, hogy elengedhetetlen a vállalkozás sikeréhez?
Megértelek!
A nyilvános megjelenés, a folyamatos kapcsolatépítés és a magabiztos értékesítés stresszes lehet számodra, ha te is inkább a csendes, elmélyült munkában találod meg az erődet.
Jó hír azonban, hogy introvertáltként sem kell feladnod önmagad ahhoz, hogy sikeres lehess az ügyfélszerzésben. A titok abban rejlik, hogy a saját erősségeidre építs, és olyan stratégiákat alkalmazz, amelyek számodra kényelmesek.
Ebben a bejegyzésben gyakorlati tippeket találsz, amelyekkel introvertált vállalkozóként is hatékonyan építheted az ügyfélkörödet!
Nézzük!
1.Készíts tartalomnaptárt, hogy óvd az idődet és az energiádat!
Az online jelenlét ma már elengedhetetlen része az ügyfélszerzésnek, de introvertáltként nehéz lehet a folyamatos posztolás és aktív szereplés. A kulcs egy jól megtervezett tartalomnaptár, amely segít átláthatóvá és kezelhetővé tenni a folyamatot.
Készíts előre több heti vagy akár havi tartalmat, így nem kell minden nap spontán megjelenned a közösségi médiában!
Válassz olyan platformokat, amelyek illenek hozzád, és ahol a célközönséged aktív!
Használj ütemezési eszközöket, hogy automatizálhasd a posztjaid megjelenését! Ez segít majd abban is, hogy rendszeres és következetes legyél, miközben minimalizálod a személyes energiaigényt.
2.Fókuszálj a személyes márkádra!
Az introvertált vállalkozók számára a személyes márka építése egy olyan stratégia, amely nagymértékben megkönnyítheti az ügyfélszerzést. Ezzel az ügyfélszerzés introvertáltként nem is olyan bonyolult.
Én nagyon hiszek a személyes márka erejében. Nem csak azért, mert tudom, hogy milyen fantasztikus eszköz, hanem azért is, mert saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy milyen sokat hozzá tud tenni a vállalkozás sikeréhez.
Korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. De nem csak a termékeink márkáját építettem, hanem a saját szakértői személyes márkámat is. Én egyértelműen a személyes márkaépítésnek köszönhetem, hogy ki tudtam emelkedni az árversenyből, illetve azt is, hogy képes voltam passzív bevételt teremteni a vállalkozásomba online ismertanyagok, tanfolyamok és könyvek készítésével.
Éppen ezért hangoztatom, hogy introvertáltként az egyik legjobb eszköz ügyfélszerzésre a személyes márkaépítés. Úgy dolgozhatsz vele, hogy az tökéletesen illeszkedjen az introvertált személyiségedhez. Úgy, hogy közben óvod az idődet, a magánszférádat és az energiádat.
3.Automatizálj, amit csak tudsz!
Az automatizálás szintén jó barátod lesz, ha te is az introvertált vállalkozók táborába tartozol. Kiváló introvertált ügyfélszerző módszer. Ezzel ugyanis szintén óvhatod az energiádat és az idődet.
Ott van például az email marketing, ami egy fantasztikus eszköz, különösen akkor, ha te sem szereted a folyamatos nyilvános szereplést. Az email lehetővé teszi, hogy közvetlen kapcsolatot tarts fenn a közönségeddel, személyre szabott módon.
Készíts egy automatizált email sorozatot, amely hasznos tippeket, ajánlatokat és fontos információkat tartalmaz az ügyfeleid számára! Ez nemcsak időt takarít meg számodra, hanem fokozatosan építheted a bizalmat is anélkül, hogy folyamatosan kommunikálnod kellene. A megfelelő szegmentálással a leveleidet személyre szabhatod, így az ügyfelek még inkább magukénak érezhetik a tartalmat. És nem utolsó sorban tökéletesen automatizálható – akár fél évre előre is beidőzítheted a leveleket!
4.Kínálj értékes anyagokat!
Az introvertált vállalkozók számára az egyik legjobb ügyfélszerzési módszer egy ingyenes, hasznos anyagok készítése. Olyanoké, mint például egy e-book, egy letölthető lista, egy mini tanfolyam vagy egy webinárium. Ezek ugyanis lehetővé teszik, hogy a potenciális ügyfelek először ingyenesen megismerjék a munkádat, majd amikor készen állnak, hajlandók lesznek vásárolni.
Korábbi vállalkozásomban egy növényi olaj kisokost készítettem. Hidegen sajtolt növényi olajokkal foglalkoztunk, így kézenfekvő volt, hogy egy ilyen kis összefoglaló, amit az érdeklődők ingyen letölthettek – cserébe csak az e-mail címüket kellett megadniuk. És itt ugye becsatlakozik az előző pont, mivel megvolt az e-mail címük, ezért könnyen el is tudtam őket érni bármikor. Így építettem a kapcsolatot, és a bizalmat.
Azzal, hogy ingyenes tudásanyagokat, hasznos segítséget kínálsz a számukra, értéket is adsz nekik. A fókusz az értékadáson van. Mivel az emberek már ingyen is kapnak valamit tőled, nagyobb valószínűséggel lesznek érdeklődők a fizetős ajánlataid iránt. Az introvertáltak számára ez a módszer kevésbé stresszes, hiszen nem kell agresszívan „eladni”, hanem inkább értéket adsz, ami magához vonzza az ügyfeleket.
Számomra is nagy segítség volt, hiszen aki letöltötte a Növényi olaj kisokost, az egyúttal fel is iratkozott a heti hírlevélre. Ebben a heti hírlevélben mindig valamilyen hasznos információt küldtem az olajok jótékony hatásairól, felhasználási és fogyasztási módjaikról. Plusz minden hírlevél tartalmazott egy rövid kis receptet, amit otthon is kipróbálhattak. Természetesen ezek a receptek az általunk készített hidegen sajtolt olajokra épültek, így rögtön fel is tudtam ajánlani nekik egy link segítségével, hogy vásárolják meg az olajat.
Ez nekem nem volt nyomulós. És a vásárlók sem érezték annak, hiszen örültek a recepteknek, örültek az információknak, és ha szimpatikusak voltunk a számukra, akkor örültek a közvetlen vásárlási lehetőségnek is.
5.Automatizáld a kapcsolatteremtést!
Az automatizáció introvertáltként az egyik legjobb barátod lehet. Használj olyan eszközöket, mint az időpontfoglaló rendszerek (pl. Calendly) és a chatbotok, hogy a potenciális ügyfelek könnyen elérhessenek – anélkül, hogy személyesen kellene kapcsolatba lépned velük minden alkalommal.
Az automatizált folyamatok nemcsak időt és energiát spórolnak meg neked, hanem csökkentik a nyomást is, amit a folyamatos interakció jelenthet. Így az ügyfelek könnyedén jelentkezhetnek konzultációra vagy időpontot foglalhatnak anélkül, hogy hosszú e-mailes egyeztetéseket kellene folytatnod velük.
Nos, ahogy látod az ügyfélszerzés introvertáltként nem is olyan bonyolult! Rengeteg eszközöd van arra, hogy ügyfeleket szerezz. Nincs szükséged másra, csupán arra, hogy megtaláld azokat a módszereket, amelyek passzolnak a személyiségedhez. Ha megtaláltad, akkor pedig alkalmazd őket következetesen, mert ne felejtsd el, hogy a siker egyik kulcsa a következetesség!

