Ügyfélszerzés – A tartalommarketing ereje
A tartalommarketing az ügyfélszerzés nagyon hatékony eszköze. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusú tartalmat készítesz és osztasz meg a célközönségeddel. Ebben a blogbejegyzésben megosztok veled néhány gondolatot arról, hogy hogyan tudsz olyan tartalmat készíteni, ami tényleg vonzza az ügyfeleket.
Miért fontos a tartalommarketing?
A tartalom célja az ügyfélszerzés, ugyanis a jó tartalom vonzza az érdeklődőket, illetve segít őket vásárlókká, ügyfelekké alakítani. Ha képes vagy következetesen jó minőségű tartalmat előállítani, akkor egy idő után a saját területed szakértőjeként fognak rád tekinteni. Ez pedig bizalmat épít az emberekben, ami jó hatással lesz a vállalkozásod bevételére.
Hogyan támogatja a tartalom az értékesítést?
A megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom növeli az eladásokat és az ügyfelek számát – mégpedig úgy, hogy építi a szakértelmet, növeli a bizalmat és vonzza azokat az embereket, akikkel szeretnél együtt dolgozni.
Korábbi vállalkozásom vázát szintén a tartalommarketing adta. Ha még nem olvastad a történetemet, akkor röviden elmondom, hogy korábbi vállalkozásom keretében hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk és értékesítettünk. Miután megvizsgáltam a versenytársakat láttam, hogy szinte senki nem fordít energiát arra, hogy a célcsoportot tájékoztassa, információval, felhasználási és fogyasztási tanácsokkal lássa el. Ezért úgy döntöttem, hogy egy blog keretében én megteszem. Tudtam, hogy erősségem az írás, a kitartás és a következetesség, így biztos voltam benne, hogy hosszú távon is képes leszek kitartani, és jó minőségű tartalmakat gyártani.
Ahogy nőtt a blogbejegyzések száma úgy jöttek az érdeklődők is szép számmal. Egyre többen olvasták, egyre többen kérdeztek, én pedig segítettem. Ők megkapták a kérdéseikre a válaszokat, ezért újra kérdeztek. Ez a folyamat pedig erősítette a bizalmat irántam, elkezdtek ugyanis a téma szakértőjeként tekinteni rám. A korábbi vállalkozásom 8 évében több mint 500 blogbejegyzést írtam. Az olvasók úgy érezték, hogy aki ennyit tud egy témáról, abban megbízhatnak. És meg is bíztak bennem. Így abban is megbíztak, amit ajánlottam nekik. Én ajánlottam a saját olajainkat, és mivel kötődtek hozzánk, abban is megbíztak. Mivel nem csalódtak, elégedettek voltak, így ajánlottak is bennünket.
Így ilyen formában a blogom jelentős mértékben támogatta az értékesítést, sőt azt is mondhatnám, hogy a fő ügyfélszerző eszközömmé vált.
Ez tulajondképpen a személyes márkámnak volt köszönhető, hiszen azzal, hogy szakértői státuszt építettem nem csak a termékeink márkája vált ismertté, hanem az én személyes márkám is. A személyes márkát pedig nem tudták lemásolni a konkurensek. Hiába kezdtek később ők is blogolásba, addigra már olyan előnyre tettem szert, hogy az emberek bennem bíztak, engem tekintettek szakértőnek.
Igen, volt, hog ellopták a szövegeimet, tartalmaimat. De a személyes márkámat, azt, hogy az emberek hozzám kötődtek, azt nem tudták.
Hogyan lesz hatékony a tartalommarketing?
Hoztam néhány gondolatot, ami nálam bevált és bízom benne, hogy számodra is hasznos lesz.
Ahhoz tehát, hogy a tartalommarketinged hasznos legyen az ügyfélszerzés szempontjából szükség van az alábbi dolgokra:
1.A tartalmak az ideális ügyfeleidnek, vásárlóidnak szóljanak!
Nem lehet hatékony a tartalommarketing az ügyfélszerzés szempontjából, ha nem tudod, hogy kinek készíted a tartalmakat. Ezért mielőtt bármilyen tartalomba belekezdenél, győződj meg róla, hogy pontosan tudod, hogy kihez szólsz, kit próbálsz meg bevonzani. Ha már tudod, hogy ki az ideális közönséged, akkor elkezdhetsz olyan tartalmat készíteni, ami vonzó a számukra és megoldja a problémáikat.
Minden tartalom esetében, amit elkészítesz, kérdezd meg magadtól:
- Kinek fog segíteni?
- Hogyan fog segíteni?
- Mi a célja a tartalomnak?
Ezekre a kérdésekre válaszolva tudsz olyan tartalmat készíteni, ami valóban hasznos a célközönséged számára.
2.Ne próbálj meg mindenhol jelen lenni!
Tudom, hogy csábító, hogy minden felületen jelen legyél. Különösen akkor, amikor a nagy guruk azt mondják, hogy akkor lehetsz csak sikeres, ha mindenhol, minden felületen aktív vagy.
De ez nem így van. Ha erre törekedsz, különösen akkor, ha a csendes vállalkozók körében tartozol, a végeredmény nagyon hamar kimerülés, kiégés lehet.
A tartalommarketingben a legfontosabb a következetesség. Ha nem tudsz következetes maradni, akkor sajnos nem fogsz eredményt elérni.
Mégis melyik felületen legyél akkor jelen? Hogyan válassz?
A válasz egyszerű: ott legyél jelen, ahol a célcsoportod is jelen van.
Ha nem tudod, akkor végezz kutatást! Nézd meg a konkurenseidet, akik ugyanarra a célcsoportra céloznak mint te, hogy ők hol vannak jelen.
Ha megtaláltad ezeket a felületeket, akkor te is csak ezekre koncentrálj. Az én esetemben azért is volt jó választás a blog, mert az erősségemre alapoztam, illetve azért, mert tudtam, hogy a célcsoportomba tartozó emberek szeretnek a Google-ben keresni, szeretnek cikkeket olvasni. Így egyértelmű volt, hogy olyan témájú blogbejegyzéseket kell készítenem, amikre rákeresnek. Csak így volt hatékony az ügyfélszerzés kapcsán a tartalomkészítés.
3.Hasznosítsd újra a tartalmaidat!
Introvertáltként, illetve érzékeny személyiséggel vállalkozóként fontos, hogy odafigyelj az energiagazdálkodásodra. Tudom, hogy hamar kimerülsz, és az állandó kényszer, hogy tartalmat gyárts fárasztó lehet.
Éppen ezért fontosak a rendszerek, illetve a tartalmaid újrafelhasználása. Ne gondold, hogy ha egyszer megírtál egy blogbejegyzést, akkor ahhoz nem nyúlhatsz hozzá többé. Persze egy az egyben ne használd fel, de készíthetsz belőle egy rövidebb változatot, amit megoszthatsz hírlevélben. Kiemelheted a főbb pontjait és lehet belőle közösségi média poszt, illetve felmondhatod egy videóra és felteheted a YouTube-ra.
Légy kreatív, de tartsd szem előtt, hogy olyan formátumokat készíts, amit a célcsoportod szívesen fogyaszt! Így lesz az ügyfélszerzés hatékony eszköze a tartalmad.
4.Mérd az eredményeket!
Ahhoz, hogy lásd, hogy az ügyfélszerzés szempontjából a tartalommarketing jól teljesít-e mérned kell az eredményeket. Ez segíti ugyanis neked abban, hogy lásd, hogy mi működik és mi nem.
Korábbi vállalkozásomban igyekeztem a Facebookot használni, hiszen akkor az egy nagy újdonság volt. De be kellett látnom, hogy a számok nem hozták azt az eredményt, amit vártam. Így továbbra is a blogolásra fókuszáltam, és arra, hogy hogyan tudok a blogbejegyzéseimből olyan tartalmat, terméket előállítani, ami növelheti a vállalkozásom bevételét.
Így születtek meg az online tananyagok, tanfolyamok, illetve így született meg a könyvem is Olajozott egészség címmel, amelybe tematikusan foglaltam össze a hidegen sajtolt olajokkal kapcsolatos tudnivalókat.
Ez segített nekem abban, hogy bővüljön a termékeim, szolgáltatásaim köre úgy, hogy közben nekem ne kerüljön sokkal több időbe és energiába. Nem a nulláról kellett elkésztenem ezeket az anyagokat, csupán a meglévő rengeteg blogbejegyzésből kellett tematikusan összeszerkesztenem őket. Úgy, olyan formában, ahogy a célcsoportomnak szüksége volt rá.
És ez a kulcs. Bármit csinálsz, bármilyen tartalmat vagy terméket fejlesztesz, ne felejtsd el, hogy elsősorban a célcsoportodnak készíted. Őket kell ismerned, őket szeretnéd segíteni, így a fókusz is azon legyen, hogy nekik mire van szükségük.
Ha ezt tudod, akkor valóban sikeres lesz a tartalommarketinged.