személyes márkaépítés, ügyfélszerzés, online jelenlét, önmarketing, saját márka létrehozása, önreklám, coach márka, ügyfélszerzés
Ügyfélszerzés

Ügyfélszerzés – 5 módszer, amivel könnyen megy!

Read Time:6 Minute, 5 Second

 

Business coachként abban támogatom a vállalkozókat, hogy hiteles és önazonos személyes márkát és vállalkozást építsenek, ezzel pedig biztos bevételt teremtsenek a vállalkozásuk számára.

Igen ám, de minden hiába, ha nincs elég ügyfeled. Ezért most megosztom veled azt az 5 módszert, amit én is használok ügyfelek szerzésére.

De mielőtt belevágnánk, fontos, hogy beszéljünk egy nagyon fontos dologról. Ezek a tippek nem fognak jól működni, ha nem tudod, hogy kik az ideális vásárlóid. Nagyon nehéz dolgod lesz akkor, ha nem tudod, hogy valójában kikkel szeretnél együtt dolgozni.

Úgyhogy, ha eddig ezt nem gondoltad át, akkor mielőtt belevágnál a következő 5 módszerbe, mindenképpen tedd meg!

Ha kész vagy, akkor jöhet az ügyfélszerzés 5 bevált módszere!

 

1.módszer: Készíts értékes tartalmakat!

 

Ha szolgáltatás alapú a vállalkozásod, vagy más szóval szakértői vállalkozásod vagy, tehát a tudásodat értékesíted, akkor az új ügyfelek vonzásának első számú módszere, ha olyan tartalmakat készítesz, amik nagy értéket képviselnek a célközönség számára.

A legjobb, ha ez valamilyen edukációs anyag, vagyis olyan, amiből új, számukra hasznos információkat szerezhetnek meg. Úgy is mondhatnám, hogy amiből tanulnak valamit.

Korábbi vállalkozásomat tudom neked példaként hozni. Nagyon sok blogbejegyzést készítettem a növényi olajok hatásáról, felhasználási és fogyasztási módjairól. Így rengeteg értékes tartalmat adtam az olvasóimnak, hiszen ők pont erre voltak kíváncsiak – hogyan tudják jól, hatékonyan és biztonságosan fogyasztani az olajokat.

Ahogy egyre több lett a blogbejegyzés, egyre több lett a követő – és egyre inkább szakértőként kezdtek tekinteni rám a témában. Kérdéseket tettek fel, tanácsot kértek, majd amikor elindítottam a tanácsadói szolgáltatásomat, akkor jöttek és lefoglalták az időpont. Vagyis ügyfelekké váltak.

Neked is ezt javaslom! Kezdj el értéket adni az embereknek akár blog, akár videó vagy akár közösségi média poszt formájában és már a kezdetektől építsd a bizalmat. De tartsd szem előtt, hogy itt nem csak arról van szó, hogy valamit rendszeresen kiteszel. Fontos, hogy valóban nagy értéket képviseljen a célcsoport számára! Mert csak így fog működni.

Kiinduláshoz gondold végig a következőket:

  • Mire keres rá legtöbbször a célközönséged?
  • Milyen kérdés jár a fejükben állandóan?
  • Mi az, ami nem hagyja őket nyugodtan aludni?
  • Miben kérik állandóan a segítségedet?

 

2.módszer: Készíts élő eseményeket!

 

Tisztában vagyok vele, hogy ez sokaknál az „irtózom tőle” kategória. De gondolj csak bele, ha te szakembert keresel, akkor téged mennyire győz meg az adott ember szakértelméről az, ha látsz tőle egy értékes videót. Ha azt látod, hogy az adott ember összeszedetten tud beszélni a témáról, képes bemutatni, hogy neki ebben nagy tapasztalata és tudása van, az meggyőzne téged?

Szerintem igen! Ebben egyetérthetünk!

Nem azt mondom, hogy minden héten csinálj élő videókat, eseményeket. Legyenek ezek havi rendszerességűek, vagy az is lehet, hogy egy zárt csoporton belül készíted el őket. De tudd, hogy óriási erejük van a bizalomépítésben, hiszen ha látnak és hallanak téged, akkor egyből elindul egy szimpátia, és amikor hozzád fordulnak, akkor olyan érzés nekik, mintha már ismernének téged.

Szolgáltatásoknál különösen fontos ez az első szimpátia.

 

3.módszer: Adj valamilyen ajándékot a célközönségednek!

 

Ez nem mindenkinél működik, de érdemes próbálkozni vele. Egy ingyenes ajándék anyag, videó, esetleg egy rövid e-mail tanfolyam segíti építeni a bizalmat, és segít, hogy az emberek az érdeklődő fázisból ügyfelekké váljanak.

Arra figyelj, hogy ez az ingyenes ajándék, vagy ahogy a marketingben hívják csali/lead mágnes, ne elsősorban értékesítési célú legyen. Itt fontos az érték, fontos, hogy valóban valamilyen segítséget kapjanak általa.

A legjobb, ha nem bonyolítod túl. Ha túl hosszú, akkor nehezen szánják rá magukat. Ehelyett azt javaslom, hogy a célcsoport egy-egy problémájára adj benne megoldást. Ne az összesre, hanem ragadj ki egy területet, ami fontos a számukra, és amiről tudod, hogy fejtörést okoz nekik. Például, ha időgazdálkodással foglalkozol, akkor adhatsz tippeket a hatékony otthoni munkavégzésre (ezzel sokan küzdenek mióta a homeoffice lehetőség a mindennapjaink része).

Korábbi vállalkozásomban az ajándék anyagok címe Növényi olaj kisokos volt. Ebben összegyűjtöttem, hogy melyik olajat milyen problémára javasolják a természetgyógyászok. Csak röviden, pontokba szedve. Tudtam, hogy a legtöbb embert ez érdekli, így nagy sikere volt.

 

4.módszer: Építsd a személyes márkád!

 

Ez az egyik kedvenc területem. Nagyon nagy hatása és ereje van egy jól felépített személyes márkának. Tapasztalatból tudom, hogy mivel nekem is erős volt a személyes márkám azon a piacon, ezért nem kellett belemennem az árversenybe, mert az emberek engem tekintettek szakértőnek, ezért hozzám fordultak.

Az ügyfélszerzés módszereit azzal kezdtem, hogy legyen nagy értékű tartalmad, és mutasd be a szakértelmedet már az elejétől kezdve. Ez azért nagyon fontos, mert azok az emberek, akik megoldást keresnek a problémáikra, akik megbízható szakembert keresnek, azokat nem más érdekli, mint az, aki valójában vagy. A saját személyed miatt fognak hozzád fordulni, benned fognak bízni. Ezért kell megmutatni nekik, hogy te miben és hogyan tudod őket segíteni.

És ebben segít a nagy értékű tartalom, amely során megmutathatod, hogy az, amit te tudsz, hogyan lehet az ő hasznukra. Mit nyernek azzal, ha téged választanak.

Ha képes vagy mindezt megmutatni az embereknek, akkor azzal azt éred el, hogy többé nem neked kell futnod az ügyfelek után, hanem ők fognak hozzád jönni. Ők akarnak veled dolgozni. Egyszerűen képes leszel megfordítani a folyamatot.

 

5.módszer: Meséld el a történetedet!

 

A személyes márkaépítés és az ügyfélszerzés kapcsán nagyon fontos, hogy beszéljünk a történetmesélésről. Ez egy nagyon egyszerű, ám borzasztó hatékony eszköz arra, hogy felkeltsd a célcsoportod figyelmét és elnyerd a bizalmát.

Korábbi vállalkozásomban a növényi olajokat eleinte helyi termék vásárokon értékesítettük. De nem voltunk sikeresek, mert nem nagyon volt idő az embereknek hosszan elmondani, hogy miért jók ezek az olajok, megkóstolni meg nem igazán akarták (nyilvánvaló, hiszen ez egy olaj volt, nem pedig sajt vagy méz). Így változtatnunk kellett. Ekkor fordultunk az online marketing, azon belül pedig a tartalommarketing irányába. Éreztem, hogy ezzel megfordíthatom a folyamatot. Nem én tukmálom a termékemet, hanem érdekes, hasznos bejegyzésekkel felkeltem az emberek figyelmét, megismertetem velük az olajokat és így majd a webáruházon keresztül megvásárolják. Ez már nagyszerűen működött.

Azonban egyre inkább éreztem azt, hogy az embereknek az is fontos, hogy ki áll az egész vállalkozás mögött. Ki, hol és hogyan készíti a termékeket. Sokat gondolkodtam, hogy hogyan is lehetne ezt jól bemutatni. Így ismerkedtem meg a történetmeséléssel, vagy más néven story telling-gel.

Már nem csak az olajokról kezdtem kommunikálni, hanem bemutattam, hogy mi kik vagyunk, mi motivált bennünket arra, hogy egy ilyen vállalkozást hozzunk létre, és mi az én motivációm abban, hogy ilyen sok blogcikket készítek. Beszéltem a számunkra fontos értékekről, és arról az üzenetről, hogy miért fontos számomra, hogy minél többen megismerjék a hidegen sajtolt olajok hatását és felhasználását.

Ezután a vállalkozás még jobban működött, mint korábban. Még jobban nőtt a bizalom irántunk, még többen fordultak hozzánk.

Nagyon fontos, hogy ha te is megfogalmazod a saját történetedet, akkor azt mindenhol következetesen képviseld!

Nyugodtan sződd bele egy-egy részletét az e-mailjeidbe, a közösségi média posztjaidba, a videóidba vagy bármilyen tartalmadba. Így sokkal közelebb kerülhetsz azokhoz az emberekhez, akiknek valóban segíteni szeretnél. Hiszen azáltal, hogy megosztod velük a történetedet, látják, hogy te is hasonló cipőben jártál, átérzed a helyzetüket és megérted őket. És nekik sok esetben erre van szükségük. Egy olyan szakemberre, aki nem csak jó a szakmájában, hanem emberileg is képes megérteni a helyzetüket.

Ha szívesen olvasnád a mi történetünket, avagy a GastrOlaj-sztorit, amelyben bemutatom, hogy hogyan építettem országosan ismert személyes márkát a növényi olajok piacán, és hogyan teremtettem passzív bevételt ezáltal a vállalkozásomban, akkor kattints az alábbi képre és olvasd el a könyvem!


 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük