történetmesélés lépései, történetmesélés, ügyfélszerzés introvertáltként, introvertált ügyfélszerzés, introvertált marketing
Saját hang megtalálása,  Ügyfélszerzés

Történetmesélés lépései

Read Time:3 Minute, 12 Second

 

A történetmesélés lépései nem bonyolultak. Ennek ellenére mégis sokan nem használják ki a benne rejlő lehetőségeket. Mai bejegyzésemben szeretnék segíteni, hogy hogyan használd a történeteidet hatékonyan, és milyen lépéseket kell követned ahhoz, hogy valóban célt érj!

 

Történetmesélés – hatékony eszköz introvertáltak számára

 

Introvertáltként én sem szeretek túl sok időt tölteni a közösségi médiában. Nem szeretem magam mutogatni, nem szívesen osztok meg magamról semmit.

Tudom, hogy benned is hasonló gondolatok fogalmazódnak meg. Lehet, hogy éppen ezért úgy gondolod, hogy a tartalmaidban is inkább a száraz tényekre alapozol, mert azt érzed, hogy azokkal nem tévedhetsz.

A tények fontosak. De nem ez lesz az, amiért elkezdenek kötődni hozzád, amiért elkezdenek megbízni benned. Vagyis nem ezzel fogod tudni felkelteni a célcsoportod figyelmét.

A célcsoportod akkor fog odafigyelni rád, ha úgy érzik hogy megérted őket.

Tudod, amikor elérkezik náluk az a pillanat, hogy: „Úristen, olyan mintha ez az ember rólam beszélne!”

Erre kell törekedned! Ezt kell elérned!

De milyen a jó történet?

Haladjuk tovább!

 

Történetmesélés – Ilyen a jó történet!

 

Fontos, hogy a történet, amelyet megosztasz, érzelmeket váltson ki azokból, akiknek elmeséled.

Sokszor fordulnak hozzám vállalkozók azzal, hogy hogyan tudnának kitűnni a hatalmas reklámzajból.

Nos, egy jó történettel mindenképpen!

Egy történet akkor lesz jó, ha:

  • a célcsoport könnyen azonosulni tud a szereplővel (akár te vagy a főszereplő, akár más)
  • van egy íve, de nem feltétlenül kiszámítható az elején
  • vannak benne konfliktusok, harcok, nehézségek, hullámvölgyek, de vannak megoldások, eredmények, sikerek és örömök is

A történeted alapja lehet például a céged nevének története (miért azt választottad, mi motivált). De lehet a te saját utad, a küldetésed is a történeted alapja. Vagy felhasználhatsz egy ügyfeleddel kapcsolatos történetet is.

 

Történetmesélés lépései

 

Szeretnék neked egy kis útmutatót adni ahhoz, hogy hogyan is állj neki a történet megfogalmazásának, illetve mit kezd magával a történettel.

Nézzük meg tehát, hogy mik a történetmesélés lépései!

 

1.lépés: Ismerd meg a közönségedet!

 

Az rendben van, hogy megvan a történeted. Te ismered a saját utadat, tudod, hogy min mentél keresztül, mi motivált. Van egy nagyon hosszú történeted.

De nem az a megoldás, hogy egyből belevágsz, és vég nélkül meséled. Arra nem fog senki odafigyelni.

Tudnod kell, hogy kinek akarod elmesélni. És azt is, hogy akinek elmeséled, neki mi a fontos. Ők milyen problémákkal küzdenek, mire keresnek megoldást, mi jár a fejükbe stb.

Csak akkor fogod tudni, hogy a te történeted melyik részét emeld ki, ha tudod, hogy kinek akarod elmesélni.

 

2.lépés: Fogalmazd meg az üzenetedet!

 

Gondold végig, hogy mit szeretnél üzenni a történeteddel. Én tudom, hogy én azt szeretném, ha az introvertált vállalkozók látnák, hogy nem csak úgy lehet boldogulni, ha nyomulunk, ha szerepet játszunk, hanem lehet ezt önazonosan is csinálni. Erre én vagyok az élő példa, hiszen így vállalkozom introvertáltként már 12 éve.

Kiemelem azt, hogy a személyiségünkkel kell dolgozni, nem pedig ellene. Így sokkal könnyebb az út, sokkal előbb fogunk ügyfeleket szerezni.

Neked mi az üzeneted?

 

3.lépés: Fogalmazd meg a történeted!

 

Megvan, hogy kinek írsz, az is megvan, hogy mi a fő üzenet. Itt az idő, hogy megírd magát a történetet, amit teljes formájában feltehetsz majd a honlapodra.

Figyelj oda, hogy a történeted egyértelmű legyen, az üzenet jól érthető, maga a sztori pedig jól nyomonkövethető. Kerüld el a túlzásokat, a lényegtelen kitérőket, az értelmetlen témaváltásokat. Ha kell, akkor nézesd át egy külső szemmel, és kérdezd meg, hogy milyen érzéseket vált ki belőle. Ez sokat tud segíteni.

 

4.lépés: Oszd meg a történetedet!

 

Törekedj arra, hogy a lehető legtöbb helyen megoszd ezt a történetet!

Lehet rövidebb kivonata, amit a közösségi médiába osztasz meg. De lehet hosszabb változat is, amiről egy podcastet vagy egy videót készítesz.

Találd meg azokat a felületeket, ahol jelen van a célcsoportod, és ami számodra is komfortos.

 

Ha szeretnél további ötleteket arra, hogy hogyan használd a saját történetedet a marketingedben, akkor kattints ide!

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük