
Személyes márkát építesz – Ezekre szükséged van!
Személyes márkát építesz? Esetleg hallottál már róla, és úgy érzed, hogy ez az, amire szükséged van? De nem tudod, hogy hogyan kezdj bele? Esetleg elakadtál?
Akkor ez a blogbejegyzés neked szól!
Nézzük meg egy kicsit mélyebben, hogy milyen szempontokat kell mindenképpen figyelembe venned, ha személyes márkát szeretnél építeni. Nézzük!
1.A történeted
Ezek az alapok. A te történeted, vagyis a te utad lesz a személyes márkád alapja. Nagyon fontos, hogy ezt tudatosan végiggondold, mert ez fog téged megkülönböztetni a versenytársaktól. Lehet ugyanis, hogy többen ugyanazt a képzést végeztétek el, de abban egészen biztos vagyok, hogy az átalakulás, az út, amit bejártatok, a tapasztalatok, amiket megszereztetek teljesen egyediek.
A történetednek pedig magába kell foglalnia az erősségeidet, a tapasztalataidat, az átalakulásodat azért, hogy azok, akik hasonló dolgokon mentek keresztül kapcsolódni tudjanak hozzád.
A történetedet átszövi a te miérted, a célod, a motivációd, vagyis mindaz, amiért elkezdtél vállalkozni.
És ha ezeket megosztod, akkor fogod megtalálni azokat a célcsoportodat. Akkor fogod megtalálni azokat az embereket, akik pont arra az eredményre, arra az átalakulásra vágynak, amit már neked sikerült elérni. És ezért hajlandóak is fizetni, hiszen látják, hogy neked már sikerült, elkezdenek megbízni benned, és bíznak abban, hogy veled nekik is sikerülni fog.
Tehát ez az első lépés. Meg kell értened a saját történetedet, mert csak akkor tudsz biztos alapokra építkezni. Csak akkor fogod megtalálni azokat az embereket, akiket igazán jól tudsz szolgálni. Ne kövesd el azt a hibát, amit sokan elkövetnek. Ne úgy jelöld ki a célcsoportodat, hogy a hasadra ütsz és azt mondod, hogy őket szolgálod. Ez így nem hiszem, hogy eredményes. Először kezdd önmagadnál, és vizsgáld meg, hogy mindaz, amit te tudsz, amit te megtapasztaltál kinek lenne a hasznára.
2.Az ügyfeled
Miután felismerted az erősségeidet, megfogalmaztad a saját történetedet, meg kell vizsgálnod, hogy kihez is szeretnél szólni. Kivel szeretnéd mindezt megosztani. Kiket szeretnél bevonzani, vagyis ki számodra az ideális ügyfél.
Ehhez kutatnod kell. Ezt a lépést nem lehet kihagyni, bár sokan megpróbálják. És csodálkoznak, hogy semmit bevételük nincs.
Úgyhogy a második lépés a piackutatás. Ennek a célja, hogy a lehető legjobban megismerd az potenciális ügyfeleidet. Igen, ez beletelik egy kis időbe, de hidd el, hogy megéri. Ez az egyik legjobban megtérülő befektetés, ha jól csinálod.
A ideális ügyfélpiac kutatásából származó információkat mind-mind beépítheted az üzenetedbe, a tartalmaidba, a holnapod szövegébe vagy akár a közösségi média kommunikációdba.
Gondolj csak bele, ha nem tudod, hogy kihez szólsz, ha nem tudod, hogy ezek az emberek hol vannak, milyen problémáik, milyen kérdéseik vannak, akkor mi alapján fogalmazod meg a tartalmaidat?
3.Az üzeneted
Az üzenet nagyon fontos eleme a személyes márkának. Az előző két pontban összegyűjtött információkon kell alapulnia, mert akkor lesz igazán ütős.
Az üzenetküldés kapcsán a hangsúly a következetességen van. Itt nem lehet összevissza csapongani. Persze időnként árnyalatnyit alakulhat, de fontos, hogy a fő mondanivalója ne változzon. Fontos, hogy világos és egyértelmű legyen a célcsoport számára.
Ebben a fázisban arra kell összpontosítanod, hogy kommunikáld az erősségeidet, a szakértelmedet, a megszerzett tapasztalataidat, illetve ezt kombináld azzal, amit az ideális vásárlódról megtudtál – mire vágynak, mi áll az útjukba, milyen problémákkal kelnek-fekszenek egy nap stb.
4.Az ajánlatod
Ha az előző lépéseket végigcsinálod, akkor eljutsz oda, hogy meg tudsz fogalmazni egy olyan ajánlatot, amire az ideális célközönségednek valóban szüksége van.
Tudom, hogy manapság népszerűek a magas értékű ajánlatok. De legyünk őszinték. Ha most kezded, ha még kevesen ismernek, akkor nem valószínű, hogy az első termék, amit megvásárolnak tőled az egy magas értékű csomag lesz.
Szerintem nem ez a jó stratégia. Ehelyett válassz egy dolgot, válj ismertté róla, építsd a szakmai hírnevedet, szerezz tapasztalatokat, eredményeket és ügyfélvisszajelzéseket, majd ha ez megvan, akkor építkezz magasabb szintekre.
Először egy dologra koncentrálj! Legyél benne nagyon jó, ismerjenek meg és csak utána lépj tovább!
Megértem, hogy ehhez türelem kell. De megéri! Hidd el!
5.A saját hangod
Nem tudsz személyes márkát építeni anélkül, hogy ne találnád meg a saját hangod. A márkád hangját, vagyis azt, ahogy meg fogsz jelenni az ideális ügyfelek előtt.
Ebben a szakaszban a hangsúly a saját hangod megtalálásán, illetve azon van, hogy hogyan szeretnél ismert lenni. Mit szeretnél, az emberek mit kapcsoljanak hozzád? Milyen érzéseket? Milyen értékeket? Milyen jellemzőket?
Bármennyire is furcsán hangzik, de lehet ezt tudatosan építeni. És nem, ez nem azt jelenti, hogy kitalálsz valamilyen álarcot vagy szerepet és azt mutatod meg. Sokkal fontosabb, hogy az előző pontok alapján megfogalmazott erősségeidet és egyediségedet tudd megmutatni – vagyis a valódi önmagadat.
Azért fontos ezeket tudatosan meghatározni, mert ha tudod, hogy milyen értékek fontosak a számodra, milyen érzéseket szeretnél kiváltani az ideális ügyfeleidnél, akkor azt is tudni fogod, hogy hogyan kommunikálj.
Ne feledd! Az emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni. Egyre fontosabbá válik számukra, hogy ki áll az adott termék vagy szolgáltatás mögött. Szeretnék látni az embereket a termék mögött. Éppen ez az oka annak, hogy manapság egyre több nagyvállalati tulajdonos kezd megjelenni az online felületen. Ott van például Balogh Levente a Szentkirályi ásványvíz tulajdonosa. Hosszú időn keresztül az emberek jó része nem tudta, hogy ki a Szentkirályi tulajdonosa. Majd miután Balogh Levente megjelent a Cápák között című műsorban, illetve aktívvá vált a közösségi médiában, már egyre többen megismerik. Akiknek szimpatikus, azok elkezdenek figyelni rá, elkezdik követni. Akik hasonló értékeket vallanak, mint Levente, azok elkezdenek így tekinteni a Levente által kínált termékre is. Összekapcsolják a terméket az emberrel, és mivel az ember szimpatikus/nem szimpatikus, ezért többet/kevesebbet vásárolnak belőle. Természetes ki-ki a maga értékrendje alapján.
Ezért fontos, hogy megtaláld a saját hangod. Ezért fontos, hogy meghatározd te is, hogy miről szeretnéd, hogy az emberek megismerjenek, milyen érzéseket és jellemzőket kapcsoljanak hozzád.
6. A közösséged
Írhattam volna kapcsolataidat is, de talán a közösséged jobban kifejezi azt, amire szeretném felhívni a figyelmed. Ebben a fázisban ugyanis arra kell koncentrálnod, hogy kialakíts egy érzelmi kapcsolatot a célközönségeddel. Kicsit olyan ez, mintha rajongókat gyűjtenél – és bizonyos értelemben így is van.
Számos tanulmány készült már arról, hogy az emberek érzelmi kapcsolatok alapján hozzák meg a vásárlási döntéseket. Persze utána racionálisan meg is magyarázzák, de az esetek többségében az érzelmek dominálnak.
Nem elég egy nagyszerű termék, egy kiváló szaktudás. Ez még nem elég az állandó bevételhez. Fontos, hogy az emberek érezzenek veled kapcsolatban valamit. Akkor fog működni az egész folyamat.
Ebben persze fontos szerepe lehet a kommunikációd során használt színeknek, betűtípusoknak, fényképeknek és egyéb grafikai elemeknek is. Ahhoz azonban, hogy ki tudd választani azt, ami igazán kifejezi, hogy ki is vagy valójában, tudnod kell, hogy ki is vagy valójában. És itt utalok vissza az előző pontokra. Nem tudhatod, hogy milyen színt válassz, amíg nem tudod, hogy milyen érzést szeretnél kiváltani a célközönségedből.
Azt szeretnéd, hogy nyugodt, megbízható szakértőnek tartsanak? Akkor ne egy vibráló weboldalt készíts. De friss, üde és pörgős személyes márkát szeretnél, akkor a barna és a zöld nem a te színed lesz. Érted már, hogy mire gondolok?
Minden mindennel összefügg. Nem lehet ezek között a lépések között összevissza ugrálni, mert úgy nem működnek.
Mindezt tapasztalatból mondom neked, hiszen én is végigmentem ezen az úton. Korábbi vállalkozásom keretében országosan ismert személyes márkát építettem a növényi olajok piacán. Keress nyugodtan rá a nevemre és GastrOlaj márkanévre. Sok-sok információt fogsz találni, amiből látni fogod, hogy pontosan tudom, hogy miről beszélek, amikor a fenti lépéseket javaslom neked.
De el is olvashatod az én történetemet – a A GastrOlaj sztorit. A már elérhető elektronikus könyvemben leírtam, hogy hogyan építettem fel ezt a márkát. De nem csak egyszerűen a történetet írtam le, hanem kiemeltem azokat a buktatókat, azokat a hibákat, amiket én elkövettem. Azért, hogy te gyorsabban tudj haladni és ne kövesd el őket!
Kattints az alábbi képre, rendeld meg az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! – A GastrOlaj sztori című könyvemet és legyen neked is erős, hiteles személyes márkád!

