személyes márkát építeni introvertáltként
Személyes márkaépítés

Személyes márkát építeni introvertáltként?

Read Time:2 Minute, 20 Second

 

„Személyes márkát építeni introvertáltként?
Á, nem köszi! Az lehetetlen!
Én tuti nem mutogatom magam!”

Talán már olvastad az oldalamon, hogy számomra a személyes márkaépítés hozta el a sikert az előző vállalkozásomban. Igen, introvertáltként.

Hogyan?

Mutatom!

 

Személyes márkaépítés az magamutogatás?

 

Az első, amit meg kell érteni, hogy a személyes márkaépítés nem azt jelenti, hogy vég nélkül mutogatnod kell önmagad.

Szerintem az inkább már hencegés, magamutogatás és nem márkaépítés. Azért tartom fontosnak ezt mindig kiemelni, mert úgy érzem, hogy sokan azonosítják a két kifejezést. Azt is tapasztalom, hogy sokan azért nem építenek tudatosan személyes márkát, mert nem szeretik magukat mutogatni, nem szeretnek szerepelni, és azt gondolják, hogy ezt másképp nem lehet.

Pedig lehet!

Amikor építettem a személyes márkámat, akkor én sem arra fókuszáltam, hogy teleplakátoljam a netet a fotóimmal (rosszul is lettem volna tőle).

Ha beírod a keresőbe nevem vagy a termékeink márkanevét (GastrOlaj), akkor te is látni fogod mire gondolok!

Látni fogod, hogy bár van egy-két kép rólunk, de a fókusz azon van, hogy megmutassuk, hogy miért érdemes ezeket a termékeket választani a többi hasonló helyett, illetve azt, hogy a vásárlók miért bízhatnak meg bennünk.

 

Mit csináltunk?

 

💡 Értéket közvetítettünk: minőség, hitelesség, szakértelem
🌱 Edukáltuk követőinket a hidegen sajtolás előnyeiről
👩‍🍳 Praktikus tippeket osztottunk meg az olajok felhasználásáról
❤️ Építettük a bizalmat: mindig elérhetőek voltunk

 

De ehhez tudatosság kellett.

 

Ehhez megfelelően le kellett tenni a vállalkozás alapját, vagyis tudnunk kellett, hogy mit képviselünk, mi az üzenetünk, kinek és miben szeretnénk segíteni, és hogyan tudjuk ezt úgy megtenni, hogy megkülönböztessük magunkat!

 

A kulcs a tudatosság, a tudatos építekezés!

 

Éppen ezért neked is azt javaslom, hogy ha úgy érzed, hogy elakadtál a vállalkozásodban, nem tudod, hogy hogyan tovább, akkor állj meg, lépj egy lépést hátra, és kezdd el tudatosan átnézni a vállalkozásodat!

  1. Nézd meg, hogy rendben vannak-e az alapok!
  2. Vizsgáld meg, hogy pontosan tudod-e, hogy ki vagy valójában, és milyen helyet szeretnél elfoglalni a vevőid/ügyfeleid fejében (rendben van-e a pozicionálásod)?
  3. Tudod-e, megfogalmaztad-e, hogy te miben vagy más, miben vagy egyedi a többi hasonló szakemberhez képest? Miért éri meg a célcsoportnak téged választani?
  4. Gondold végig, hogy van-e egyértelmű üzeneted a célcsoportod számára? Olyan, amiből egyből megértik, hogy ki vagy te, kinek, miben és hogyan tudsz segíteni?

 

Ez csupán néhány lépés, de hidd el, hogy óriási jelentőségük van!

 

Ha ugyanis ezekre a kérdésekre nem tudod a választ, akkor a hibát először ebben kell keresni. Azért nincs elég érdeklődőd, elég ügyfeled, mert nem tudják, nem értik, hogy ki vagy te, kinek, miben és hogyan tudsz segíteni. És ha nem értik, akkor nem is tudják, hogy hozzád kellene fordulniuk.

 

Ahogy látod személyes márkát építeni introvertáltként egyáltalán nem nehéz. Csupán tudatosságra van szükséged hozzá. Tudatosságra, és a megfelelő eszközök kiválasztására. Például olyan költséghatékony eszközökre, amelyekről itt írtam

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük