Személyes márkaépítés költséghatékony eszközökkel
Személyes márkaépítés

Személyes márkaépítés költséghatékony eszközökkel

Read Time:4 Minute, 32 Second

 

Személyes márkaépítés költséghatékony eszközökkel – ugye milyen jól hangzik?

Ha kisvállalkozóként építed a személyes márkádat, akkor valószínűleg korlátozott erőforrásokkal kell dolgoznod. Tudom, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy drága marketingügynökségeket vagy profi grafikusokat fogadjon fel.

A jó hír azonban az, hogy ma már rengeteg ingyenes vagy alacsony költségű eszköz áll rendelkezésre, amelyek segíthetnek abban, hogy professzionális és vonzó személyes márkát építs.

Ebben a bejegyzésben bemutatok néhány ilyen eszközt, amelyek megkönnyítik és költséghatékonnyá teszik a márkaépítést. Megosztom a saját tapasztalataimat is, hiszen én is többnyire ingyenes eszközökkel építettem korábbi vállalkozásom keretében országosan ismert márkát a növényi olajok piacán.

Személyes márkaépítés költséghatékony eszközökkel? Nézzük!

 

Canva – Profi vizuális tartalom készítése egyszerűen

 

A Canva egy nagyszerű ingyenes eszköz, amely segítségével bárki könnyedén készíthet látványos grafikai anyagokat, akkor is, ha nincs grafikai előképzettsége.

Készíthetsz vele logókat, közösségi média posztokat, prezentációkat és még sok mást. Ha kiválasztottad már a rád jellemző színeket és betűtípusokat, akkor figyelj rá, hogy következetesen használd őket. Ne legyen a vizuális megjelenésed egy nagy káosz.

Legyen inkább letisztult. Arra törekedj, hogy ha valaki rápillant a posztodra, akkor egyből be tudja azonosítani, hogy ez a te posztod.

Az ingyenes verzió is rengeteg sablont és funkciót kínál, de a fizetős verzióval további lehetőségeket is kiaknázhatsz, ha később úgy döntesz, hogy szükséged van rá.

 

Közösségi média és blog

 

Az aktív közösségi média jelenlét a személyes márkaépítés alapja. Szinte az összes nagy közösségi média felület használata ingyenes, így bármilyen költség nélkül el tudod kezdeni építeni a közösségedet és a személyes márkádat.

Tudom, hogy ez időigényes, de van lehetőséged időzíteni a bejegyzéseket.

Ez azért nagyszerű, mert akár egy hétre vagy hónapra előre is elkészítheted a posztjaidat, így akkor sem fogsz láthatatlanná válni, amikor épen pihensz.

Ezek az automatizmusok a legtöbb esetben ingyenesek, így már kis költségvetés mellett is megkönnyíti a munkádat.

Nekem nagyon bevált a tömbösítés. Ez azt jelenti, hogy azokon a napokon, amikor volt időm és éreztem is magamban az erőt, elkészítettem előre több posztot, blogbejegyzést és hírlevelet, amiket beidőzítettem. Így ha előfordultak olyan napok, amikor semmi nem jutott eszembe, akkor volt hova nyúlnom. Ez nagyon sok stressztől megszabadított.

A másik kedvenc eszközöm, ami szintén ingyenes, az a blog. Itt igazából csak a te idődre van szükség, az a befektetés, amíg elkészíted a bejegyzéseket.

Korábbi vállalkozásomban a blog volt a fő kommunikációs eszközöm. Észrevettem ugyanis, hogy akkor még senki nem fordított figyelmet arra, hogy ilyen módon tájékoztassa, inspirálja az embereket a növényi olajok fogyasztására. A blogom rövid idő alatt olyan népszerű lett, hogy szinte nem is kellett fizetett hirdetésekre költenem, mert a blogbejegyzésekben elhelyezett linkeken keresztül jött elég vásárló.

Ezzel egy időben pedig nagyon hatékonyan támogatta a személyes márkámat, mint a terület szakértője. Az olvasók megbíztak bennem, a szakértelmemben, szeretettek volna tőlem tanulni. Ez pedig lehetővé tette, hogy különböző online anyagok, tanfolyamok és egy könyv segítségével passzív jövedelmet teremtettem a vállalkozásomban.

 

Saját fotók – stock fotók

 

A vizuális tartalom kulcsfontosságú a közösségi médiában és a weboldaladon is, ha személyes márkát építesz. Vannak stock fotó oldalak, ahonnan ingyen le tudsz tölteni számos illusztrációt, azonban ezzel érdemes óvatosnak lenni.

Sok esetben ugyanis a felhasználásuk nem engedélyezett, így problémába ütközhetsz, ha engedély nélkül használod.

Ma már a legtöbb mobiltelefon szuper kamerával rendelkezik. Nincs másra szükséged, mint a mobilodra és a kreativitásodra, és rengeteg inspiráló képet tudsz készíteni a környezetedben.

A járdán, beton alól kibújó virág tökéletes illusztrálása annak, hogy az élet mindig utat tör magának. De ugyanígy készíthetsz hangulatképeket, utcafotókat, amikhez egy-egy hasznos gondolatot tudsz kötni. Inspirálódj a stock fotókból, de javaslom, hogy elsősorban sajátokkal dolgozz. Ez növeli a hitelességedet, hiszen ne feledd, hogy az emberek nem a tökéletességre vágynak, hanem téged akarnak megismerni.

 

Google Analytics – Weboldal teljesítmény elemzése ingyen

 

Ha van weboldalad, a Google Analytics elengedhetetlen eszköz. Ez egy teljesen ingyenes platform, amely lehetővé teszi, hogy kövesd a látogatóid tevékenységeit, és megértsd, honnan jönnek az ügyfeleid, mit keresnek, és mennyi időt töltenek az oldaladon. Ez az információ segít optimalizálni a marketingedet és jobban megérteni a közönségedet.

Én is ezt használtam és használom a mai napig. Nagyon sok értékes információ kinyerhető belőle. Ha nem ismered a felületet akkor se keseredj el, mert az interneten számos ingyenes videó van fenn, aminek segítségével megtanulhatod a kezelését, és azt, hogy mit kell figyelned ahhoz, hogy a vállalkozásod fejlődjön.

 

Listamester – Ingyenes e-mail marketing

 

Az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy közvetlenül kapcsolatba lépj a közönségeddel. Én a Listamesterrel kezdtem el dolgozni. Az első 100 feliratkozóig teljesen ingyenesen kipróbálhatod a felületet – leveleket is küldhetsz.

Kiváló arra, hogy leteszteld, hogy az e-mail marketing illeszkedik-e a stratégiádba, és ha úgy látod, hogy igen, akkor számos csomagot kínálnak, amivel magasabb szintre léphetsz. Külön előny, hogy teljesen ez magyar felület, így bármi nehézséged lenne nyugodtan írhatsz az ügyfélszolgálatnak és segítenek.

Az e-mail marketing szintén nagyon hatékonyan építi a szakértői márkádat, hiszen úgy érheted el az embereket, hogy nem kell fizetett hirdetésekre költened. Már megvan a bizalom, hiszen megadták neked az e-mail címüket, így bármikor elérheted őket.

 

Összefoglalás

 

Ahogy látod simán lehetséges a személyes márkaépítés költséghatékony eszközökkel. A személyes márkaépítés nem kell, hogy drága legyen. Ezek az eszközök segíthetnek abban, hogy profi, vonzó és hatékony márkát építs költséghatékony módon. Ne feledd, a legfontosabb az, hogy következetes legyél (kattints ide, megmutatom hogyan), használj vizuálisan vonzó tartalmakat, és építs kapcsolatot a közönségeddel!

Próbáld ki ezeket az eszközöket, és nézd meg, hogyan tudják támogatni a személyes márkád fejlődését, még akkor is, ha szűkös az erőforrásod!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük