Személyes márkaépítés – Így használd a saját történeted!
Talán már hallottad azt a kifejezést, hogy történetmesélés vagy storytelling. Talán már azt is hallottad, hogy milyen fontos a saját történeted megosztása akkor, ha személyes márkát építesz. Ha így van, de még nem tudod, hogy pontosan hogyan is érdemes használnod a sztoridat, akkor jó helyen vagy! Ehhez hoztam ma hasznos gondolatokat!
A mai felgyorsult világunkban havonta, esetleg hetente változnak az eszközök és a módszerek. Egy dolog viszont nem változik. Ahhoz, hogy a célpiacod hiteles szakemberként tekintsen rád, elengedhetetlen, hogy építsd és ápold a kapcsolatot az ügyfeleiddel és a leendő ügyfeleiddel. Ebben a folyamatban a személyes történeted kiemelkedő szerepet játszik.
Nézzük, hogy hogyan tudod hatékonyan felhasználni a saját történetedet a márkád építésében!
A hitelesség ereje
Az első és talán a legfontosabb dolog a hitelesség kérdése. Az emberek sokkal könnyebben kapcsolódnak olyan szakemberekhez, akik hitelesek a számukra.
De mi kell ahhoz, hogy hitelesnek tekintsenek?
Véleményem szerint fontos, hogy önazonos legyél. Fontos, hogy úgy élj, azok szerint az értékek szerint, amelyeket a kommunikációdban is hangsúlyozol. Mindezt a saját történeted megosztásán keresztül tudod majd átadni az embereknek.
Ha ugyanis elmeséled a sztorid az érzelmeket vált ki az emberekből. Látni fogják, hogy neked valós tapasztalatod van, hogy átélted és megtapasztaltad azokat a dolgokat, amikkel ők jelenleg szenvednek. Ezáltal felnéznek rád, úgy érzik, hogy nekik is fogsz tudni segíteni. Ezzel elkezd kialakulni a bizalom, ami ahhoz szükséges, hogy a sok hasonló szakértő közül téged válasszanak és ki is tartsanak melletted akkor is, ha legközelebb van szükségük segítségre.
Az érzelmi kapcsolat kiépítése
Ahogy az előbb is említettem, az emberek számára fontosak az érzelmek. Számos tanulmány kimutatta, hogy a vásárlási döntéseink nagy részét érzelmi alapon hozzuk meg – persze utána sok esetben racionálisan meg is magyarázzuk, hogy miért döntöttünk úgy, de alapvetően az érzelmeink befolyásolnak.
A történeted pedig pont ezt a célt szolgálja – elkezdi kialakítani ezt az érzelmi kapcsolatot közted és a leendő ügyfeled között.
Saját bőrömön is megtapasztaltam mindezt. Korábbi vállalkozásomban országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. Nem csak a termékek márkáját építettem, hanem a saját személyes márkámat is, mint a téma szakértője. Óriási hatása volt. Az emberek egy idő után elkezdtek megbízni bennem, hozzám fordultak a kérdéseikkel és elfogadták, megfogadták azokat a tanácsokat, amiket adtam nekik.
Sőt, egy idő után már ők ajánlottak engem az ismerőseiknek, így folyamatosan bővült az ügyfeleim száma. Amikor pedig már nem volt elegendő időm arra, hogy mindenkit kiszolgáljak, akkor az általam készített és ajánlott online tananyagokat is elfogadták és vásárolták. Mert már bíztak bennem, tudták, hogy azok is olyan értékesek, mint az egyéb felületen elkészített tartalmak.
Több esetben is előfordult, hogy a vásárlók azt jelezték vissza, hogy egyáltalán nem az ár alapján döntöttek, amikor olajat vásároltak. Ehelyett sokkal fontosabb volt nekik az, hogy látták, hogy ki áll a termék mögött, megismertek és megbíztak bennünk.
Egy jól felépített személyes márka ezt adhatja meg neked. Egyszerűen kiemel az árversenyből, ami óriási dolog a mai felgyorsult világunkban.
Segít közvetíteni az üzenetedet
A személyes történetek megosztása lehetővé teszi, hogy olyan formában juttasd el az emberekhez az üzenetedet, hogy azt könnyen megjegyezzék és tovább is tudják adni. Például, ha az a célod, hogy megmutasd, hogy hogyan segítettél másoknak, illetve hogyan küzdöttél te meg egy adott problémával, akkor a történeted olyan formában adhatod át, hogy abban hangsúlyozni tudod az általad képviselt értékeket – és természetesen a megszerzett tudást is, amely a célcsoportodba tartozó embereknek is segít megoldani a problémáikat.
Korábbi vállalkozásomban az volt a célom, hogy a lehető legtöbb emberrel megismertessem a hidegen sajtolt olajokat, azok fantasztikus hatásait. Ezért a lehető legtöbb helyen megosztottam, hogy én hogyan ismerkedtem meg ezekkel a típusú olajokkal, hogyan készítjük őket, mitől értékesek és hogyan tudom úgy használni őket, hogy azok az egészségemet támogassák. Azzal, hogy rendszeresen elmeséltem a saját történetünket, az emberek elkezdtek felfigyelni ránk. Elkezdték ők is hasonló módon kipróbálni, és így folyamatosan nőtt a bizalom irántunk.
A hitelesség megőrzése
A történeted megosztása soha nem azt jelenti, hogy kitalálsz egy jól csengő sztorit, magadra öltesz egy álarcot és azt mondod mindenhol. Ne próbálj meg olyan történetet kitalálni, ami nem tükrözi a valós tapasztalataidat, illetve teljesen ellentétes azzal, ahogy a mindennapokban élsz.
Ma szinte egy pillanat alatt lelepleződhetsz és ezzel elveszíted a felépített bizalmat.
Nem baj, ha a sztorid nem tökéletes. Hidd el, hogy az emberek nem a tökéletességre vágynak. Éppen ellenkezőleg, a sebezhetőséged erősíti a hitelességedet. Szeretnék azt látni, hogy más is hibázik, mint ők, más is kerül olyan helyzetben, amiben ők vannak, és másnak is nehézséget okoz megoldani egy-egy problémát.
Emlékezz csak azokra a helyzetekre, amikor valaki mesélt neked egy történetet, amire te úgy tudtál válaszolni, hogy „igen, megértelek, ezt már én is átéltem”. Ugye, hogy egyből kialakult egy szimpátia, egyfajta bizalom kettőtök között? Egyből úgy éreztétek, hogy megértitek egymást, hogy kapcsolódni tudtok egymáshoz.
Pont ebben segít neked, ha megosztod a potenciális ügyfeleiddel a történetedet.
Összegzés
Ahogy látod a személyes történeted felhasználása rendkívül hatékony lehet a személyes márkaépítésben. A hitelességben rejlő erő kihasználása, az érzelmi kapcsolatok építése, az üzenet hatékony közvetítése, a hitelesség megőrzése mind-mind olyan stratégia, amelyek segítenek abban, hogy a személyes márkád emlékezetessé és vonzóvá váljon a közönséged számára.
- Kíváncsi vagy az én történetemre?
- Kíváncsi vagy arra, hogy hogyan építettem fel az országosan ismert személyes márkámat?
- Szeretnéd tudni, hogy milyen hibákat követtem el, és azokat hogyan győztem le
- Szeretnéd őket elkerülni?
Akkor olvasd el az én történetemet, amelyek az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című elektronikus könyvemben írtam le. Az alábbi gombra kattintva megvásárolhatod a könyvet. Garantálom, hogy nem fogsz csalódni, mert ez nem egy elméleti szöveggyűjtemény. Valós tapasztalatokat, gyakorlati tanácsokat és egy 3 lépéses stratégiát is megosztok benne azért, hogy hatékonyan építhesd te is a személyes márkádat!
Kattints és vásárold meg!