
Személyes márkaépítés ereje
Személyes márkaépítés – elgondolkodtál már azon, hogy vajon szükséged van-e neked erre? Bízom benne, hogy igen. De ha még bizonytalan vagy, ha még csak informálódsz, akkor a legjobb helyre érkeztél. Ma arról szeretnék írni neked, hogy milyen ereje is van a személyes márkának. Bízom benne, hogy mire végig olvasod ezt a bejegyzést, addigra neked is lesz határozott válaszod erre a kérdésre!
A kiindulási alap
A személyes márkáról egy regényt tudnék írni (lehet, hogy kettőt is). Lelkes híve vagyok, és hiszem, hogy az egyik legnagyobb erő, ami a kezünkben van. Ha most jársz itt először, akkor elárulom neked, hogy én introvertáltként vállalkozom több mint 10 éve. Főleg az online térben. Számomra a személyes márkaépítés volt a siker kulcsa. Mindjárt ki is fejtem, hogy miért.
A történetem 2012-re nyúlik vissza, amikor megalapítottuk férjemmel a növényi olajakat készítő vállalkozásunkat. A kezdeti lelkesedés után hamar rájöttem, hogy nekem egyáltalán nem megy az, hogy idegeneket szólítok le a vásárokon, hogy vegyen tőlem olajat.
Talán mondanom sem kell, hogy miért. Introvertált személyiségemből adódóan tele voltam félelmekkel:
- én nem akarom zavarni őket, biztos nem is kíváncsiak az ajánlatomra
- mi lesz, ha kinevetnek
- mi lesz, ha megítélnek – esetleg jön egy ismerős és furcsán fog rám nézni, hogy ott tukmálom a termékemet
A sort még folytathatnám. A lényeg, hogy a bennem lévő félelmek erősen akadályoztak abban, hogy hatékony legyek.
Nagyon hamar világossá vált számomra, hogy ha nem keresek valami más megoldást, akkor be kell zárnunk a vállalkozást.
De mivel a személyiségemből nem csak az ered, hogy tele vagyok félelmekkel, hanem az is, hogy szeretem megérteni a dolgokat, szeretek kutatni, elemezni és utána járni mindennek, ezért biztos voltam benne, hogy van erre valami más mód is. Kizárt, hogy csak úgy lehetek sikeres, ha én rohangálok a vevők után.
A mérföldkő
A kutatásom eredményes volt, mert hamar rátaláltam az online marketingre, azon belül is a tartalommarketingre. Mivel imádtam írni, ezért a választásom a blogolásra és az e-mail marketingre esett.
Elkezdtem blogolni az olajok témájában. Különösen értékes volt ez az érdeklődők számára, mert akkor még szinte senki nem foglalkozott azzal, hogy összerendezze, könnyen fogyaszthatóvá tegye az olajokkal kapcsolatos információkat – jótékony hatásokat, felhasználási és fogyasztási módokat.
Kezdettől ügyeltem arra, hogy ne csak a termékeink márkájának építésére fókuszáljak, hanem a személyes márkaépítésre is. Építettem a saját márkámat is. Érzékeltem, hogy az embereknek fontos volt, hogy ki készíti a termékeket, szerették volna látni, hogy ki „beszél” hozzájuk.
Éppen ezért minden blogbejegyzésnél ott volt a nevem, igyekeztem úgy elkészíteni a tartalmakat, mintha közvetlenül nekik mondanám az információkat. Bár eleinte viszolyogtam tőle, de azért 1 kép is felkerült az oldalra, hogy tudják kihez kötni az olajokat.
Az emberek megszerették az írásaimat, hasznosnak és értékesnek találták őket. Elkezdtek kötődni hozzám, újra és újra visszatértek, kérdeztek és segítséget kértek. Én pedig válaszoltam és segítettem nekik. Ennek köszönhetően elkezdtek a téma szakértőjeként tekinteni rám, így ha ajánlottam nekik egy-egy olajat a kínálatunkból, akkor örömmel elfogadták. Hálásak voltak érte.
Mit adott nekem a tudatos személyes márkaépítés?
Az első és legfontosabb dolog, amit a személyes márkaépítés adott nekem az, hogy végre nem kellett a vásárokon állnom és a vevők után futnom. Nekem ez óriási megkönnyebbülés volt. A személyes márkám építésével meg tudtam fordítani ezt a folyamatot, és el tudtam érni, hogy az emberek akarjanak tőlem vásárolni, ők keressenek meg engem. Nekem nem volt más dolgom, csupán olyan környezetet teremteni, ahova szívesen jönnek – ez volt ugye a honlapom sok értékes információval, recepttel és tanáccsal.
Mivel a téma szakértőjeként tekintettek rám és megbíztak bennem, így az általunk készített és ajánlott termékekben is. Kialakult egy olyan bizalom az irányunkban, ami elfeledtette velük az árversenyt. Többé nem azt nézték, hogy a miénk mennyivel drágább, hanem nyugodtak voltak, mert tudták, hogy a pénzükért valóban azt kapják, amit szeretnének.
A forgalmunk növekedése mellett volt még egy másik eredménye is a személyes márkaépítésnek. Ez pedig az, hogy neki köszönhetően képes voltam passzív jövedelmet teremteni a vállalkozásom számára.
Azzal ugyanis, hogy a téma szakértőjeként tekintettek rám, együtt járt, hogy egyre több kérdés érkezett hozzám. Mivel egy idő után már nem tudtam egyesével válaszolgatni, ezért elkezdtem online anyagokat készíteni. Megfigyeltem, hogy melyek azok a kérdések, amelyeket a legtöbben feltesznek, és a válaszaimat online tudásanyagok formájában elérhetővé tettem az érdeklődőknek. Így születtek meg az online könyvek, valamint a különböző tematikus online tanfolyamok (például bőrápolás, receptek, konyhai felhasználás és élettani hatások témájában).
Sőt, ugyancsak vásárlói igényre született meg az Olajozott egészség című könyvem, ami már nyomtatásba is került. Sokan szerettek volna egy olyan kiadványt, amit fizikailag a kezükben tarthatnak, belelapozhatnak, így ez már nem csak online formában volt elérhető.
Ahogy látod ezek az eredmények mind-mind a tudatos személyes márkaépítésnek voltak köszönhetők.
Ha még mindig azon gondolkodsz, hogy kell-e ez neked, akkor bízom benne, hogy már jobban hajlasz az igen válasz felé.
Egy nagyon fontos dolog!
Ne felejtsd el, hogy a személyes márkád akkor is épülni fog, ha te nem foglalkozol vele. Ha egy területen ketten vagytok, két hasonló szakértő, akkor az már egy versenyhelyzet. A potenciális ügyfeleknek akkor már dönteniük kell, hogy téged vagy a másik szakértőt választják-e.
⇒ Ha a másik szakértő tudatosan építi a márkáját, értékes tartalmat oszt meg a témában, segít az embereknek, te pedig nem foglalkozol a márkáddal, akkor vajon melyikőtöket találják meg az emberek?
⇒ Vagy ha esetleg rákeresnek a nevetekre, akkor rólad nem találnak semmit, róla viszont teljes képet kapnak azzal kapcsolatban, hogy kinek és miben tud segíteni, akkor ki mellett döntenek?
Bízom benne, hogy mostanra már pontosan látod, hogy miért fontos foglalkoznod a személyes márkáddal.
Egy tudatosan épített személyes márka tehát:
- bizalmat épít, aminek köszönhetően több ügyfeled lesz
- elismertséget ad, így nem neked kell az ügyfelek után futni, hanem ők akarnak majd veled dolgozni
- kiemel téged a piacodon, megkülönböztet a konkurenciától, így nem tudnak lemásolni, mert a potenciális ügyfelek a te személyedhez ragaszkodnak
- segít elkerülni az árharcot, ugyanis ha megbíznak benned, szakértőként tekintened rád, elismernek, akkor azt szeretnék, ha te segítenél nekik, nem pedig az, hogy mennyiért
- te leszel az első, aki a potenciális ügyfelek eszébe jut, ha a témádban felmerül egy probléma
Rengeteg-rengeteg pozitív hatása van. És ha most az merült fel benned, hogy azért nem építesz személyes márkát, mert nem szereted magadat mutogatni, akkor is van egy jó hírem.
A személyes márkaépítés nem a magamutogatásról szól
Ha tudatosan építed a márkádat, akkor az nem egyenlő azzal, hogy állandóan önmagadat kell fotóznod, önmagadat kell mutogatnod. Úgyis szoktam mondani, hogy a személyes márkaépítés nem üres, céltalan hencegés. Ennél sokkal értékesebb dologról van szó.
A személyes márkaépítés lényege, hogy megmutasd önmagad, a valódi énedet, az erősségeidet, az értékeidet, és azt, hogy miért te vagy a jó választás a célcsoportod számára.
Ha segítségre van szükséged, mert nem tudod, hogy hogyan indulj el, akkor vedd fel velem a kapcsolatot! Szívesen segítek!

