
Személyes márkaépítés előnyei
Melyek a személyes márkaépítés előnyei?
Business coachként azt tapasztalom, hogy az utóbbi években egyre többen ismerik fel a személyes márkaépítés jelentőségét.
Én ennek nagyon örülök, mert hiszem, hogy akár vállalkozó vagy, akár szakemberként szeretnél kitűnni a versenytársak közül, a személyes márkád ereje kulcsfontosságú lehet a sikeredhez.
De miért is olyan fontos ez, és milyen előnyökkel jár?
Nézzük meg közelebbről!
SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS ELŐNYEI
A személyes márkaépítésnek rengeteg előnye van. Nézzük meg most azt az ötöt, amit én is megtapasztaltam saját korábbi vállalkozásommal kapcsolatban!
1.Segít kitűnni a tömegből!
A mai világban, ahol szinte minden piac telített, a személyes márka lehetőséget ad arra, hogy kitűnj a tömegből.
A saját, egyedi hangod és stílusod megmutatása segít abban, hogy az emberek könnyebben megkülönböztessenek másoktól. És nem, a személyes márka nem arról szól, hogy lépten nyomon önmagadat mutogatod. Az a tapasztalatom, hogy sokan azért nem vágnak bele, mert azt hiszik, hogy a személyes márkaépítés arról szól, hogy teljesen fel kell tárni a magánéletüket. És mivel nem akarják magukat így mutogatni, ezért bele sem vágnak.
A személyes márkaépítés lényege, hogy megmutatod azt, hogy miért érdemes a célközönségednek téged választani. És ezt bizony nem a magánéleted kiteregetésével fogod elérni. Arra van szükség, hogy megmutasd, hogy miben vagy egyedi, miben vagy más, mint a többi hasonló szakember, és miért éri meg nekik téged választani.
Saját példa
Engedd meg, hogy a saját példámat is ideemeljem. Korábbi vállalkozásom keretében országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. Hidegen sajtolt olajokat készítettünk a férjemmel, és webáruházon keresztül értékesítettünk. Kezdettől fogva építettem a termékeink márkáját, de vele egyidőben elkezdtem a saját személyes márkámat is építeni, mint a téma és a terület szakértője.
Munkám során nem azt mutattam be, hogy hol nyaralunk vagy mit csinálnak a gyerekeink, hanem arra fókuszáltam, hogy olyan témákról beszéljek, amik a célcsoportot érdeklik. Összegyűjtöttem rengeteg információt az olajokról (jótékony hatások, felhasználási és fogyasztási tippek), és ezeket a blogomban megosztottam az érdeklődőkkel. Ahogy nőtt a blog, úgy kezdett egyre több olvasóm lenni. Ezek az emberek nem csak olvastak, hanem egy idő után kérdeztek is. És mivel én voltam az, aki megválaszolta a kérdéseiket, és a válaszokkal elégedettek voltak, ezért elkezdtek megbízni bennem. Bennem, és az általam készített és ajánlott termékekben.
Így a személyes márkám óriási üzleti előnyt jelentett a számomra, mert többször mondták a vásárlóim, hogy bár tudják, hogy nem én vagyok a legolcsóbb a piacon, de bennem megbíznak, és tudják, hogy tőlem valóban jó minőséget kapnak. És nem is csalódtak soha.
Azzal, hogy én energiát fektettem a vásárlóim informálásába, felkutattam azokat a témákat, amikre kíváncsiak voltak, és meg is osztottam velük azt, amit megtudtam, elkezdtek a téma szakértőjeként tekinteni rám. Még most, hogy már 4 éve nem működik a vállalkozásom, még most is előfordul, hogy felhív valaki egy-egy kérdéssel.
A személyes márkaépítésnek köszönhetően könnyedén kitűntem a többi hasonló termelő közül, hiszen a legtöbben csak a termékeiket rakták fel a honlapjukra, és úgy árulták a termékeiket. Én viszont más voltam, megkülönböztettem magam, és az emberek sokkal jobban emlékeztem rá, mint az arcatalan webáruházakra.
Ha sikerül neked is megmutatnod ezt az egyediséget, akkor el tudod érni, hogy emlékezzenek rád, és szakmai körökben is elismert szakemberré válhatsz.
2. Erősíti a hitelességet és építi a bizalmat!
Amikor valaki látja, hogy következetesen ugyanazokat az értékeket képviseled, és hogy hitelesen osztod meg a szakmai tudásodat, azzal bizalmat építesz. Ahogy az előző pontnál leírtam, nekem is ez segített sikerre vinni a vállalkozásomat.
A személyes márkaépítés előnyei közül talán ez volt az, ami leginkább segítette a vállalkozásomat. Hiszen annak köszönhetően, hogy a célcsoportom hiteles szakembernek tartott és megbízott bennem, egy többet vásárolt nálam. Sőt, nekem nagyon nagy öröm volt, amikor láttam a postázás során, hogy egyik nap egy adott település adott utcájába adtam fel csomagot, majd néhány nappal később néhány házszámmal arrébbról is rendeltek. Ez számomra azt jelentette, hogy ajánlották a termékeinket, hiszen megbíztak bennünk.
Egy jól felépített személyes márka ugyanis azt jelzi, hogy szakértő vagy a területeden, és hogy az emberek számíthatnak rád.
3. Lehetőségeket teremt!
Egy erős személyes márka kapukat nyit meg. Lehetőségek, együttműködések, állásajánlatok, meghívások – mindezek könnyebben megtalálnak, ha ismert vagy a saját területeden. Az emberek szeretnek együtt dolgozni olyanokkal, akiknek jó hírnevük van, és akik egyértelműen értéket képviselnek.
Azáltal, hogy én is építettem a márkámat azon a területen, nekem is számos lehetőségem nyílt kapcsolatokat építeni, és különöböző helyeken megjelenni. Ez óriási dolog volt számomra, mert amúgy egy vidéki kistelepülésről irányítottam a vállalkozást, és azért innen nem könnyű kapcsolatokat építeni. Mégis a következetes online jelenlétemnek köszönhetően szerepeltem a Nők Lapja Évszakok című kiadványában, számos online magazinban, valamint Bónum tévébe is meghívtak, ahol a hidegen sajtolt olajokról beszélgettem a műsorvezetővel. Ezeknek a megjelenéseknek óriási hatása volt az oldalam és a webáruházam látogatottságára.
Személyes márkaépítés nélkül ez biztosan nem sikerült volna.
4. Segít az önismeret fejlesztésében!
A személyes márkaépítés folyamata arra késztet, hogy mélyebben megismerd magad, és jobban megértsd, mik az erősségeid, milyen értékeket képviselsz, és mi az, amiben igazán jó vagy. Ez a személyes márkaépítés előnyei közül a negyedik.
A személyes márkaépítés során megszerezett önismeret ugyanis nemcsak a karrieredben, hanem az életed más területein is előnyödre válik. A márkád építése közben felfedezheted a saját küldetésedet, és jobban rálátást nyerhetsz arra, hogyan szeretnéd alakítani a jövődet.
Nekem például segített felismerni, hogy introvertált személyiséggel élek. Korábban ezt nem tudtam így beazonosítani. Sokáig azt éreztem, hogy valami baj van velem, mert nem tudok úgy viselkedni mint a nagy átlag, pedig nem erről volt szó. Csupán nem a jó eszközökkel próbálkoztam, hiszen azok a módszerek, amiket kipróbáltam nem illeszkedtek a személyiségemhez.
De amikor felismertem mindezt, akkor teljesen átalakult a gondolkodásmódom. Új megoldási lehetőségeket találtam. Például így találtam rá az online marketingre, amivel kiválthattam a piaci értékesítést, amit nagyon nem szerettem. Tele voltam félelemmel, így nagyon nehezen szólítottam meg ezeket a piacokon embereket. Így nem is voltam igazán hatékony. Az online térben viszont el tudtam érni, hogy az embereket jöjjenek hozzám, ők keressenek meg, és ők akarjanak vásárolni tőlem.
5. Hosszú távú befektetés!
A személyes márkád olyan, mint egy hosszú távú befektetés. Az idő múlásával egyre több gyümölcsöt hoz, ahogy a hitelességed és az ismertséged növekszik. Ezt a márkát bárhová magaddal viheted, függetlenül attól, hogy éppen milyen pozícióban dolgozol vagy milyen projekteken munkálkodsz. A személyes márka egy életre szóló érték, amely hosszú távon segít fenntartani a relevanciádat és a sikeredet.
Éppen ezért ne tekints úgy rá, mint egy sprintre. Ez inkább maraton. Eleinte nehezen érzed a hatását, de ha következetes vagy, akkor óriási lehetőségeket rejt magába.
Nos, ha még nem kezdtél el dolgozni a személyes márkádon, itt az idő, hogy belevágj!
Szeretnéd, hogy segítsek?
Akkor írj nekem a hello(@)jeneigizella.hu címre!

