személyes márkaépítés buktatói, személyes márkaépítés kockázatai, személyes márkaépítés nehézségei
Személyes márkaépítés

Személyes márkaépítés buktatói

Read Time:2 Minute, 27 Second

 

A személyes márkaépítés buktatói olyan dolgok, amikkel mindannyiunknak számolni kell. Még akkor is, ha eleinte azt gondoljuk, hogy nincsenek ilyen dolgok, mert mindenhol azt halljuk, hogy ha tudatosan foglalkozunk a személyes márkánkkal, akkor az csak pozitív lehet.

Pedig vannak negatív oldalai, buktatói is a személyes márkaépítésnek.

Nézzük, hogy melyek ezek!

 

A személyes márkaépítés buktatói

 

Saját tapasztalatomból is tudom, hogy van néhány dolog, amire jó odafigyelni a személyes márkaépítés során. Ezek azok a dolgok, amikre nem legyinthetsz rá, nem fogsz tudni simán túllépni rajtuk, hanem kénytelen leszel foglalkozni velük.

Mutatom, hogy mire gondolok!

 

1.Kritizálnak?

 

Tudom, hogy a személyes márkaépítéssel az a célod, hogy minél többen megismerjenek. Tudnod kell azonban, hogy ezzel együtt fog járni az is, hogy olyanok is megismernek, akik nem feltétlenül értenek veled egyet. És olyanok is, akik ennek hangot is adnak.

Ezzel pedig foglalkoznod kell, mert különben felemészt. Meg kell tanulnod kezelni a kritikát, és észben kell tartanod, hogy minden megnyilvánulásod, válaszkommented, hozzászólásod építi vagy rombolja a márkádat. Mielőtt meggondolatlanul visszaválaszolsz valakinek, először gondolkodj!

Soha ne reagálj ezekre indulatból, mert azon később már nem tudsz változtatni, és óriási károkat okozol a személyes márkádban!

 

2. Kedvelnek, lájkolnak?

 

Te miben méred a személyes márkád sikerességét?

Abban, hogy hány lájkot kapsz egy bejegyzésedre? Esetleg abban, hogy hány követőd van?

Ezek fontos mérőszámok lehetnek, de nagy hiba lenne csak erre alapozni azt, hogy a személyes márkád sikerességét. Szerintem a személyes márkaépítés buktatói közül ez a leggyakoribb.

Mégis honnan tudod akkor, hogy sikeres-e a márkád?

Elsősorban onnan, hogy közelítesz-e a kiinduláskor kitűzött célod felé. Ugye meghatároztad, hogy mi a célod a személyes márkáddal? Ugye konkrét célokkal vágtál bele a személyes márkaépítésbe?

Nem?

Nos, akkor abban sem lehetsz biztos, hogy a sok lájk azt jelenti, hogy sikeres az, amit csinálsz.

Először legyen célod!

 

3. Magával ragad az újdonság?

 

Nagyon sokszor látom, hogy a vállalkozók úgy gondolkodnak, hogy minden új felületre be kell regisztrálniuk, mert éppen akkor az a menő és aki kimarad az lemarad.

Ha utánanézel, akkor látni fogod, hogy több száz felület érhető el az interneten (valószínűleg keveset is mondtam), ahol megjelenhetnél. De vajon tényleg jelen kell lenned mindenhol?

Vajon tényleg van időd minden újra? És mi lesz a régiekkel?

Ugye nem felejtetted el, hogy a személyes márkaépítés kulcsa a következetesség?

Nagyon fontos, hogy ha egy felületen szeretnél ismert lenni, ott szeretnéd elérni a célközönségedet, akkor következetesen jelen kell lenned. Ebbe nem fér bele az, hogy egyszer kiteszel 5 bejegyzést, majd 2 hónapig semmit, és utána megint ötöt. Ez nem következetesség.

Óriási buktató, ha összevissza kommunikálsz. Ehelyett inkább gondold végig, hogy mik az erősségeid, majd pedig ehhez kapcsolódva válassz olyan felületet, ahol biztosan eléred a célcsoportodat. Ne akarj szétszakadni, mert az a legtöbb esetben visszafele sülhet el.

 

A személyes márkaépítésnek még számos buktatója lehet, de induláskor ezeket látom a leggyakrabban. Próbálj meg te is tudatosan odafigyelni rájuk, és dolgozz azon, hogy kezelni tudd a kialakult helyzetet!

 

személyes márkaépítés, énmárka, személyes márka, personal branding, csekklista személyes márkaépítés

 

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Jenei Gizella
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.