
Személyes márkaépítés a LinkedInen
Ha szakértőként szeretnél dolgozni, akkor ma már elkerülhetetlen felület a LinkedIn. De hogyan is fogj hozzá, hogy építsd a márkádat ezen a felületen? Ehhez hoztam ma 4 tippet!
Nézzük, hogy hogyan tudsz hiteles szakértői márkát építeni a LinkedInen!
1.lépés: Hozz létre egy figyelemfelkeltő profilt!
Az egyik legfontosabb dolog, hogy a LinkedIn egy üzleti közösség. Nagy hangsúlyt kell fektetned a professzionális fotóra. Ide nem lesz jó egy családi nyaraláson készült kép. Sokkal jobban építi a hitelességedet és a márkádat egy jó minőségű fotó.
Emellett nagyon fontos a profilodon megjelenő első mondat is. Olyan ez mint egy horog. Figyelemfelketőnek kell lennie, hogy az emberek felkapják a fejüket. Ez lesz ugyanis az, ami megkülönböztet majd téged a többi hasonló szakembertől.
Ezután ne felejtsd el kitölteni azt a részt se, ahol a szakértelmedet mutatod be. Nyugodtan jelölj meg blogot, ha van, esetleg cikket, videókat, podcastet vagy bármi mást, ami építi a hitelességedet. Végül add meg a szakmai tapasztalataidat is.
2.lépés: Optimalizáld a tartalmaidat!
Fontos, hogy jól válaszd ki a kulcsszavaidat, amelyeket a felületen használsz (igen, a címsorban, az üzenetben és a posztokban is figyelni kell erre). Ha ugyanis valaki rákeres egy témára, akkor fontos, hogy téged is megtaláljon, amennyiben releváns vagy az adott témában.
És ha nem használsz kulcsszavakat, akkor nem fognak megtalálni. Válassz néhány olyan kulcsszót, amiről szeretnéd, ha az embereknek eszébe jutnál, és használd őket következetesen.
3.lépés: Építsd a kapcsolataidat!
A LinkedIn lényege, hogy értékes kapcsolatokat építs üzleti területen. Kezdésnek jó megoldás, ha olvasgatsz és kedveled azokat a bejegyzéseket, amelyek a te témádhoz valamilyen formában kapcsolódnak. Nyugodtan írj egy-egy saját kommentet is, amelyben kifejted a saját szakmai álláspontodat, meglátásodat. Így meg tudod mutatni a szakértelmedet, növelni tudod a bizalmat irántad és ennek köszönhetően növekedni fog a kapcsolati hálód, és erősödik a személyes márkád.
4.lépés: Mesélj történeteket!
A történetek inspirálják az embereket és kiválóan építik a személyes márkát. Egy jó történet segít emlékezetes és érzelmekkel teli módon becsempészni hasznos információkat az emberek gondolataiba. Mindemellett nagyszerűen építi is a személyes márkádat, hiszen az emberek sokkal könnyebben tovább adják a történeteket, mint bármi mást.
Így ha van egy történeted, amelynek segítségével megosztod a szaktudásodat, erősségeidet és egyediségedet, akkor sokkal könnyebben eljuthatsz a célcsoportodhoz.
Arra azonban figyelj, hogy a történeteidben ne elsősorban te legyél a főszereplő. Persze meséld el, hogy min mentél keresztül, hogyan küzdötted le az akadályokat, hogyan győztél, de igyekezz olyan szempontból megközelíteni mindezt, hogy a célcsoportod mit tanulhat mindebből. Mutasd be, hogy hogyan tudod ennek a történetnek a hatására még jobban kiszolgálni, támogatni őket.
Nyugodtan tegyél mellé fotókat. A legjobb, ha saját fotóval egészíted ki, mert az jobban építi a bizalmat, mint a tökéletesen megkomponált grafika.
Ne felejts el, hogy a LinkedIn egy üzleti felület. Tehát a történeteidben csak olyan dolgokat mondj el, amit az ügyfeleidnek is szemtől szembe elmondanál.
Én is ott vagyok a LinkedInen! Gyere csatlakozz te is, és nyugodtan jelölj be ismerősnek!
Itt érsz el -> https://www.linkedin.com/in/jenei-gizella/

