
Személyes márkaépítés – 4 ok, amiért szükséged van rá
Manapság egyre többet hallhatod, hogy építs személyes márkát. Arról azonban kevesebb szó esik, hogy miért. Miért lenne neked szükséged rá, hogy foglalkozz a személyes márkáddal?
Ebben a bejegyzésben 4 okot is hoztam. Biztos vagyok benne, hogy miután elolvastad őket, már nem marad kétség benned.
Az elején, amikor még indulsz, azt gondolhatod, hogy márkája csak a nagyoknak van. Csak nekik kell vele foglalkozni. Lehet, hogy az is megfordult a fejedben, hogy te nem akarsz influenszer lenni, ezért nem kell neked személyes márka.
De mivel itt vagy és olvasod ezt a bejegyzést, már valamennyire foglalkoztat a téma. És ez nagyszerű! Mindjárt látni fogod, hogy miért!
Mutatom is az 4 okot, amiről beszéltem!
1.ok: Segít megfogalmazni a „miértedet”
Talán hallottál már arról, hogy milyen fontos megfogalmaznod a miértedet. A miérted valójában nem más, mint az a dolog, az a szenvedély, ami hajt téged. Ami miatt belevágtál a vállalkozásba, amit meg szeretnél mutatni az embereknek, amit el szeretnél érni.
A legnagyszerűbb dolog a miért megfogalmazásában az, hogy ettől válsz egyedivé. Hiszen senkinek nincs pontosan olyan motivációja, mint neked.
Ha te még nem fogalmaztad meg, akkor első lépésként határozd meg azokat az értékeket, amelyek a személyiséged középpontjában állnak. Ilyenek lehetnek például a megbízhatóság, őszinteség, kreativitás, pozitivitás vagy bármi más, ami számodra fontos.
Ha ez megvan, akkor határozd meg azt, hogy mi iránt rajongsz szenvedélyesen. Mi a te szenvedélyed? Melyek azok a dolgok, amelyeket a legjobban élvezel mind a magánéletben, mind az üzleti életben.
Ez a két lépés segít meghatározni, hogy azt az utat, amit követned érdemes. Mert ha így teszel, akkor mindig motivált maradsz és elkerülheted a kiégést.
2.ok: Segít kapcsolódni másokhoz
Egy erőteljes személyes márka éppúgy szól a közönségedről, mint rólad. Alaposan gondold át, hogy kik azok az emberek, akikkel kapcsolatba szeretnél lépni – mind személyes, mind szakmai szinten. Ne feledd, hogy nem lehetsz mindenki számára minden. Lehetetlen olyan márkát építeni, amely mindenkit kiszolgál és mindenkinek örömet okoz.
Ne félj felfedni sebezhetőbb oldaladat, vagy megosztani múltbeli hibáidat, amelyek formálták azt, aki ma vagy. A hitelesség a személyes márkaépítés kulcsfontosságú része, ezért ne gondold, hogy valaki mást kell utánoznod, vagy el kell törölnöd a hibáidat annak érdekében, hogy „tökéletes legyél”.
Ha őszinte vagy azzal kapcsolatban, hogy ki vagy, az segít az embereknek, hogy kapcsolatba lépjenek veled, és bizalmat épít közted és a közönséged között.
3.ok: Segít elérni a céljaidat
Egy erős és hiteles személyes márka lehetővé teszi neked, hogy mindig legyenek ügyfeleid, így stabilan növekedjen a vállalkozásod.
A mai pörgő világban az első benyomás döntő jelentőségű. A szakemberek azt mondják, hogy ha találkozol valakivel – akár online, akár offline – 7 másodperced van a pozitív hatás eléréséhez.
Ha tudatosan építed a személyes márkádat, odafigyelsz arra, hogy mindaz, amit az első pontban megfogalmaztál következetesen megjelenjen, akkor sokkal könnyebb azt a bizonyos pozitív első benyomást elérni.
4.ok: Könnyebbé válik az értékesítés
Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettem és értékesítettem a férjemmel közösen. Ez volt az első vállalkozásunk. Kezdetektől odafigyeltem arra, hogy ne csak a termékeink, hanem a saját személyes márkámat is építsem. Fontosnak tartottam, hogy az emberek lássák, hogy kitől vásárolnak, ismerjenek meg bennünket és bízzanak meg bennünk.
A tudatos építkezésnek köszönhetően egyre többen megismertek bennünket, és mivel szépen épült a bizalom, ezért a mi termékünket választották. A legtöbben nem az árakat hasonlítgatták, hanem kifejezetten a mi olajunkat szerették volna megvenni. Olyan is volt, aki elmondta, hogy látja, hogy nem mi vagyunk a legolcsóbbak a piacon, de számára annyira megnyugtató, hogy látja, hogy kitől vásárol, hogy inkább bennünket választ.
Látod, hogy mire gondolok?
Ha kialakul egy bizalom, ha az emberek látnak tőled tartalmakat – szöveges vagy videós anyagokat – akkor kialakul egy szimpátia, egy bizalom az irányodba és sokkal könnyebben megy az értékesítés. Sokkal könnyebben vásárolnak attól, akiben megbíznak. És egy tudatosan épített személyes márka ezt adja meg neked.
Tapasztalatból írom neked mindezeket. Ahogy látod korábban én is végigmentem ezen az úton és pontosan ismerem a buktatókat, a hibákat, de már tisztában vagyok a megoldásokkal is.
Ezért írtam meg az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című könyvet, amelyben összefoglaltam a saját utunkat. A GastrOlaj-sztori – mert ez volt a márkanevünk – egy valóban értékes, hasznos tudástár mindenkinek, aki személyes márkát szeretne építeni. Legyen szó termékértékesítésről vagy akár szolgáltatásról.
Kattints az alábbi képre, vásárold meg és alkalmazd a benne leírt lépéseket azért, hogy te is elérd a céljaidat!

