
Személyes márkaépítés 2024-ben
Eltelt már 2 hónap ebből az évből. Szeretnék egy kis kitekintést adni neked arról, hogy mi várható a személyes márkaépítés területén 2024-ben. Vajon milyen trendek lesznek erősek, és hogyan tudnak ezek illeszkedni az introvertált és érzékeny személyiséghez. Nézzük!
A nemzetközi trendek egyre inkább azt sugallják, hogy a személyes márkának kiemelkedő szerepe lesz 2024-ben és az azt követő években. A sok automatizmus mellett az embereknek megnő az igénye a valódi kapcsolódásokra, a valódi emberekkel való kommunikációra, és arra, hogy lássák, hogy ki áll a termékek, szolgáltatások mögött, amit megvásárolnak.
Nézzük milyen stratégiák lehetnek eredményesek ebben az évben!
1. Követők helyett közösség!
Az előrejelzések alapján 2024-ben a mennyiség felett győzedelmeskedni fog a minőség. Nyugodtan engedd el a kényszert, hogy minél több követőd legyen. Koncentrálj az őszinte kapcsolatok kiépítésére olyanokkal, akik a tiédhez hasonló értékrend szerint élnek.
Introvertáltként és érzékeny személyiséggel élőként szerintem te is örülsz ennek a trendnek. Ha eddig feszített az a kényszer, hogy minél több követőd legyen a közösségi médiában, akkor itt az ideje, hogy végleg elengedd ezt. Nyugodtan koncentrálj azokra az emberekre, akiknek valóban segíteni szeretnél.
2. Sebezhetőség, mint szupererő!
Tudom, hogy ez nehéz terület. Nem szeretnél kitárulkozni, de közben a célközönséged szemében akkor leszel hiteles, ha megmutatod a valódi önmagad.
2024-ben a személyes márkaépítés terén minden eddiginél hangsúlyosabb lesz az önazonosság, önmagad felvállalása. Az embereknek úgy tűnik elegük van a retusált, tökéletesnek tűnő külsőségekből. Egyre inkább a nyitottság és a hamisítatlan őszinteség fogja vonzani őket.
Úgyhogy itt az idő, hogy megoszd a valódi történetedet, és elmeséld a küzdelmeidet, a nehézségeidet, amik azzá formáltak, aki ma vagy. Ezek mind-mind értékes információk a célközönséged számára, hiszen így látják, hogy te is hasonló cipőben jársz, megérted őket. Ez jelentős mértékben növeli a bizalmat irántad.
Persze ez nem azt jelenti, hogy teljesen ki kell tárulkoznod és a legbensőbb dolgaidat is ki kell adnod.
Ez azt jelenti, hogy keresd meg a történetedben azokat a pontokat, ahol a potenciális ügyfeleid kapcsolódni tudnak hozzád. Te is elkövetted azokat a hibákat, amikre fel akarod hívni a figyelmüket? Mondd el őszintén!
Ne félj, nem fognak elfordulni tőled. Sőt! Fel fognak nézni rád, hogy ezt bevállalod és beleállsz. Ettől leszel hiteles a szemükben, és emiatt fognak sokkal inkább megbízni benned.
És ne feledd!
A te történeted egyedi. Biztos, hogy nincs még egy olyan szakember, aki ugyanazt az utat járta be, mint te. Ha megosztod, akkor máris megkülönbözteted magad, és kitűnhetsz a piacon!
3. Szenvedély és szakértelem!
Most már nem kell, hogy egydimenziós legyen a márkád. Nem baj, ha sokoldalú vagy, nyugodtan megmutathatod. Nem fog elvenni az értékedből, sőt inkább érdekesebbé és emberibbé teszi a márkádat.
Könyvelő vagy, aki főzős blogot vezet? Mutasd meg a követőidnek!
Elárulom az én titkomat is. A munkám mellett ebben az évben lett egy új hobbim. Karácsonykor egy véletlen folytán kezembe került egy régi harmonika. Annyira magával ragadott, hogy amikor először megszólaltattam, akkor azt éreztem, hogy nekem meg kell tanulnom ezen játszani. Úgyhogy most büszkén vállalom, hogy a személyes márka szakértőként szabadidőmben harmonikázni tanulok.
Neked is van ilyen szenvedélyed? Oszd meg a közönségeddel!
4. Bár az automatizmus fontos, de ne hagyd, hogy eluralkodjon!
Tudom, hogy mennyire meg tudja könnyíteni a dolgunkat az automatizálás. De ne kényelmesedj bele!
Legyen része a vállalkozásodnak, de mellette ne hanyagold el a személyes megjelenéseket sem. Törekedj arra, hogy néha megmutasd magad, válaszolj a kommentekre, írj hozzászólásokat – fontos, hogy lássák, hogy az oldalad mögött egy valós ember áll.
De mindezek mellett arra is figyelj, hogy ne ess át a túloldalra! Introvertáltként és érzékeny személyiséggel vállalkozóként oda kell figyelned a feltöltődésre. Óvd az idődet és az energiádat, alakíts ki olyan napirendet, amibe belefér ez is!
5. Öleld magadhoz a hibáidat!
Mindenki hibázik. Még az is, aki azt mondja, hogy nem. Legfeljebb megpróbálja eltitkolni.
A sebezhetőségről már volt szó korábban. Ez is ahhoz kapcsolódik egy kicsit. Fogadd el az utad annak minden buktatójával együtt. Mindegyik hibának szerepe van abban, hogy most ott tartasz, ahol vagy. Mindegyik hozzátett a fejlődéshez, mindegyikből tanultál valamit.
Én például tudom, hogy a saját bőrömön tanultam meg azt, hogy nem lehet vállalkozást építeni megfelelő alapok nélkül. Vagyis lehet, de úgy nem érdemes, mert nem lesz eredményes. Korábbi vállalkozásomban nem figyeltem tudatosan az alapokra. Nem foglalkoztam az erősségeimmel, nem vettem figyelembe az introvertált személyiségemet, ezért olyan eszközökkel akartam érvényesülni, amiket másoknál sikeresnek véltem.
De mivel nem voltak önazonosak a számomra, ezért sajnos nem is hoztak pozitív eredményt. Csak negatívat – csalódottságot, kiégést és motivációvesztést.
Business coachként ma már saját példámmal igyekszem inspirálni a vállalkozókat arra, hogy tegyék le a megfelelő alapokat, és a személyiségükhöz illeszkedő vállalkozást építsenek. Vállalom a hibám, mert hiszem, hogy ezzel hitelesebb szakember lehetek.
6. Réspiac, réspiac, réspiac!
Hú, hogy tiltakoznak a vállalkozók, amikor ezzel jövök 😊
De most, hogy a nemzetközi trendek is ezt erősítik, még erőteljesebben fogok hozzá ragaszkodni. Neked is azt javaslom tehát, hogy felejtsd el végre, hogy mindenkinek a mindenkije akarsz lenni, és mindenkinek meg akarsz felelni.
Nem tudsz mindenkit kiszolgálni. Nem tudsz mindenkinek segíteni.
Itt az ideje, hogy jobban megismerd önmagad, és felfedezd végre azt, hogy miben vagy igazán egyedi. Mi az, amiben csak te tudsz segíteni a potenciális ügyfeleidnek.
Jelöld ki a saját területedet, válassz magadnak réspiacot és legyél az első számú szakértő.
7. A minőségi tartalom fontosabb, mint valaha!
Nemrég olvastam, hogy a Google legújabb algoritmusfrissítése kifejezetten keresi azokat a tartalmakat, amelyek csak azért készültek, hogy a keresőben elnyerjék az első helyeket. És ezzel egyidőben előnybe részesíti azokat, amelyek valódi, inspiráló, érdekes és értékes tartalmak – olyanok, amelyek embereknek készülnek, nem pedig az algoritmusnak.
Ne a robotoknak akarj írni. Képzeld magad elé az ideális vásárlódat, ha kell adj neki nevet is, és neki írj. Mintha beszélgetnél vele. Ez nagyon sokat tud segíteni abban, hogy ne üres sorok legyen a blogodban, hanem valódi párbeszéd. Mert az a tartalom, ami megszólítja a célközönséged, az lesz igazán értékes – számukra és a Google számára is.
8. Ne vedd magad túl komolyan!
Igyekezz egy kicsit könnyedebb tartalmakat készíteni. A személyes márkaépítés terén rendkívül hangsúlyos lesz a kifejezésből a „személyes”. Most eljött az idő, hogy végre 100%-ban önmagad lehess.
Introvertált vagy? Akkor vállald fel. Nyugodtan mondd el az ügyfeleidnek, hogy ha nem szívesen telefonálsz, hanem inkább írásban szeretsz kommunikálni.
Kijelöltél a héten egy napot, amikor nem vagy elérhető, mert szükséged van a töltődésre? Nyugodtan kommunikáld. Meglátod, hogy tiszteletben fogják tartani.
Az elkövezendő időkben egyre fontosabbak lesznek a valódi emberi történetek. A nagy bezárkózás után az emberek egyre inkább szeretnének emberekhez kapcsolódni.
Írd hát meg a saját történetedet, és használd fel a személyes márkád építésére.
Ha szeretnél hozzá egy kis segítséget, akkor olvasd el ezt a korábbi bejegyzésemet > https://jeneigizella.hu/szemelyes-markaepites-igy-hasznald-a-sajat-torteneted/

