Személyes márka tipp #9 – Ismerd meg a konkurenseid!
Íme a sorozat kilencedik része – Személyes márka tipp #9
Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.
Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.
Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!
#9 személyes márka tipp
Ismerd meg a konkurenseidet! Keress rá a Google-ben a nevükre és jegyzeteld ki, hogy mit találtál!
Ha egy piacon már ketten vagytok, akkor ott már egy versenyhelyzet alakul ki, hiszen a potenciális ügyfeleknek választania kell közted és a másik vállalkozó között.
Ahhoz, hogy meg tudd különböztetni magad tudnod kell, hogy mit csinálnak mások. Éppen ezért a mai személyes márka tipp az, hogy keress rá a konkurenseidre a Google keresőjében.
Konkurenciakutatás lépései
Arra gondoltam, hogy abban is segítek neked, hogy pontosan milyen szempontokat figyelj meg, mert az a tapasztalatom, hogy sokan ezzel elakadnak. Vannak, akik nem tartják fontosnak ezt a lépést, pedig a siker szempontjából megkerülhetetlen.
Azzal, hogy tanulmányozod a konkurenseidet:
- jobban megismered a piacodat, és megérted, hogy ki milyen üzenettel célozza meg a potenciális ügyfeleket
- versenyelőnyt szerezhetsz, hiszen beazonosíthatod azokat a pontokat, ahol a konkurenseid gyengék
- inspirálódhatsz, hiszen lehet, hogy neked is beugrik valami újdonság, olyan, amit még nem csinált meg senki
A konkurenciakutatás lépései:
- Határozd meg, hogy kik is a versenytársaid valójában: ne feledd, nem csak azok, akik ugyanolyan típusú terméket/szolgáltatást kínálnak. Lehet, hogy egy adott problémára más piacról is kínálnak megoldást. A legegyszerűbb példa erre a fogyókúra üzletága, ahol ugyanarra a célközönségre céloznak az edzőtermek, a fogyókúrás termékek forgalmazói, de még az életmódváltó programok megalkotói is.
- Nézd meg a felületeiket: ha már tudod, hogy kiket kell vizsgálnod, akkor nézd meg minden felületüket. Vizsgáld meg, hogy milyen platformokon vannak jelen, hogyan és mit kommunikálnak.
- Nézd meg, hogy mit kínálnak: jegyezd fel, hogy milyen termékkel/szolgáltatással célozzák meg a célcsoportot.
- Elemezd a stratégiájukat: persze csak azt a részt tudod, ami látszik, hiszen a háttérinformációkhoz nem juthatsz hozzá. De azt meg tudod nézni, hogy hirdetnek-e, milyen ajándékanyagokat kínálnak, milyen termékeik és szolgáltatásaik vannak.
- Vizsgáld meg, hogy hogyan tartják a kapcsolatot: van ügyfélszolgálatuk, esetleg blogot írnak, vagy inkább a közösségi médián kommunikálnak? Mindegyik verzió új lehetőségeket teremt neked, hiszen te ráerősíthetsz azokra a területekre, amelyeket ők hanyagolnak.
- Nézd meg a trendeket: végül fontos, hogy megvizsgáld a jelenlegi helyzetet és az előremutató trendeket is. Ehhez a legjobb, ha nemzetközi szinten is körülnézel.
Úgyhogy a mai személyes márka tipp, hogy fogj egy üres füzetet vagy akár egy excell táblát, és kezdj el jegyzetelni! Írj fel mindent, ami eszedbe jut, amit érzel, amit sugall neked egy-egy konkurens.
Ne feledd! A cél nem az, hogy lemásold őket, hanem az, hogy megtaláld azokat a pontokat, ahol ki tudsz emelkedni, amivel különbözni tudsz tőlük!
Tetszett a tipp?