
Személyes márka tipp #5 – Kérj tanácsot a követőidtől!
Íme a sorozat ötödik része – Személyes márka tipp #5
Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.
Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.
Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!
#5 személyes márka tipp
Kérj személyes tanácsot a követőidtől!
A személyes márkaépítés lényege nem az, hogy teljesen kiadd önmagad. Most sem azt kérem, hogy olyan dologban kérd ki a tanácsukat, ami túl intim a számodra.
De!
Időközönként nyugodtan megkérdezheted őket például arról, hogy milyen könyvet vagy sportot ajánlanának neked!
Néha kellenek a könnyedebb témák. Olyanok, amelyek építik a kapcsolatot és bizalmat közted és a követőid között. Ha időközönként megszólítod őket személyesebb témákban is, esetleg kéred a segítségüket vagy a tanácsukat, akkor annak biztosan örülnek. Hiszen olyan sok segítséget kapnak tőled az értékes tartalmaid révén, hogy biztosan örömmel veszik, ha ők is segíthetnek neked.
A hiteles személyes márka egyik fő eleme a sebezhetőségünk vállalása. Tudom, hogy a legtöbb vállalkozó ettől fél a legjobban. Tudom, hogy te is ötször kitörölnéd, mielőtt leírnád, hogy hol és mit hibáztál el.
Pedig hidd el, hogy a sebezhetőséged felvállalása jelentősen tudja növelni a bizalmat irántad. Fontos az embereknek, hogy lássák, hogy te is valódi hús-vér ember vagy. A saját harcaiddal, a saját kihívásaiddal és a sikereiddel együtt.
Kell, hogy lássák, hogy min mentél keresztül. Hiszen így lesz egyértelmű a számukra, hogy az, amit te tudsz hogyan fog segíteni nekik megoldani a problémájukat.
Ha megosztod a saját történetedet, akkor mindig olyan elemeket emelj ki, amelyek a célcsoportodnak is hasznosak lehetnek. Olyan elemeket, amiből tanulni tudnak valamit.
Amikor én megosztom a történetemet, és elmesélem, hogy a korábbi vállalkozásomban mennyire nem voltam tudatos az elején, mennyire nem vettem figyelembe a saját személyiségemet, a saját erősségeimet, akkor mindig arra hívom fel az olvasók figyelmét, hogy ők ne kövessék el ezt a hibát. De nem csak ezt mondom el nekik, hanem ötleteket, tanácsokat is adok arra, hogy hogyan tudják ezt elkerülni.
Induló vállalkozóként nem vettem figyelembe az introvertált személyiségemet, és a korábbi vállalkozásomban olyan értékesítési csatornát választottam, ami egyáltalán nem passzolt hozzám. Hidegen sajtolt olajokat értékesítettünk, amit megpróbáltam helyi termék vásárokon eladni. De a személyiségemből fakadó félelmek és gátak megbénítottak. Alig adtam el valamit, és egy idő után teljesen kiégtem benne.
De idővel rájöttem, hogy nekem más eszközökre van szükségem. Ehhez azonban végig kellett gondolnom, hogy:
- mik az erősségeim
- mit csinálnak a versenytársak, azaz hogyan tudom megkülönböztetni magam
- mire kíváncsiak a célcsoportomba tartozók
- hogyan tudom őket a személyiségemhez passzoló eszközökkel támogatni
Mivel az én egyik erősségem az írás, ezért tartalommarketinggel, azon belül is bloggal és e-mail marketinggel dolgoztam. Láttam, hogy a versenytársaim egyáltalán nem fordítanak figyelmet arra, hogy edukálják és tájékoztassák az embereket arról, hogy ezek az olajok mire jók, hogyan lehet őket felhasználni és fogyasztani. Megvizsgáltam, hogy mire keresnek rá az emberek, és az alapján elkezdtem blogolni. Így nagyon hamar egy nagyon népszerű blogom lett, hiszen szinte az összes kérdésükre ott találták meg a választ.
Megtaláltam tehát azokat az eszközöket, amikkel olyan környezetet tudtam teremteni, ahol nem én futottam a vevők után, hanem ők akartam nálam vásárolni. Azért, mert tetszett nekik a blogom, elismerték a tanácsaimat, elkezdtek szakértőként tekinteni rám, így elfogadták a termékemet, amit ajánlottam nekik.
De itt még nincs vége!
Azáltal, hogy szakértőként néztek rám, egyre több kérdés érkezett hozzám. Igény mutatkozott a személyes tanácsadásra is, amivel növeltem a vállalkozásom bevételét. Egy idő után pedig – amikor már nem volt időm mindenkinek válaszolni – elkészítettem az online tananyagaimat, amiket a leggyakoribb kérdések köré építettem fel.
Ennek a tudatos építkezésnek köszönhetően úgy nőtt a vállalkozásom bevétele, hogy nem kellett több olajat eladnom, nem kellett futnom idegen emberek után, nem kellett tukmálnom a termékemet, és többé nem féltem az értékesítéstől – mert már a személyiségemhez illeszkedő eszközökkel dolgoztam.
Úgyhogy a mai napra szóló személyes márka tipp az, hogy kezdj el te is ilyen környezetet teremteni! Kezdj el beszélgetni a követőiddel, építsd a bizalmat, mutasd meg, hogy te is olyan ember vagy, mint ők.
Ha nem tudod hogyan kezd el, akkor tedd fel a kérdést, ami az ötödik személyes márka tipp itt a blogon.
Szeretnéd a többi tippet is elolvasni?
Kattints ide ▶️ https://jeneigizella.hu/tag/szemelyes-marka-tipp/

