Személyes márka tipp #32 – Nézd át a felületeket, ahova eddig regisztráltál
Íme a sorozat harminkettedik része – Személyes márka tipp #32
Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.
Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.
Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!
#32 személyes márka tipp
Nézd át azokat a felületeket, ahova eddig regisztráltál, majd szelektálj!
Miért fontos átnézned ezeket a felületeket?
Sokszor hallom a vállalkozóktól, hogy szeretnének minden felületen jelen lenni, mert soha nem tudni, hogy honnan érkezik ügyfél.
Rendben, van abban némi igazság, hogy akárhol beeshet valaki, de bízom benne, hogy te ennél sokkal tudatosabb vagy! Bízom benne, hogy nem csak ülsz, és várod, hogy vajon kik és honnan esnek be hozzád!
Arra invitállak, hogy készíts egy listát azokról a felületekről, ahova egyszer már beregisztráltál. Nem baj, ha egyáltalán nem tettél még közzé semmit, most az a fontos, hogy első lépésként lásd, hogy mi a jelenlegi helyzet.
Ha kész a listád, akkor kezd el végignézni, hogy ezek közül hol van jelen a célcsoportod. Gondold végig, hogy kik tartoznak a célcsoportodba – például idősek, fiatalok, középkorúak, nyugdíjasok, nők, férfiak, életkezdő fiatalok, friss családosok stb. Ha megvan a célcsoportod, akkor derítsd ki, hogy számukra melyek azok a felületek, amelyeket szívesen használnak.
Ha megvan, akkor válaszd ki ezek közül a felületek közül azt, ami számodra is önazonos, majd kezdd el megismerni a felületet. Kezdj aktívan jelen lenni, figyeld, hogy hogyan kommunikál a célcsoportod, milyen kérdéseket tesz fel, milyen témákkal foglalkozik. Ez azért fontos a számodra, mert így te is tudni fogod, hogy milyen témákkal foglalkozz, hogy felfigyeljenek rád.
Nem kell mindenhol jelen lenned!
A személyes márka nem azt jelenti, hogy mindenhol önmagadat kell mutogatni, és mindenhol jelen kell lenni. Az a fontos, hogy megtaláld azt az 1-2 csatornát, ahol biztosan eléred a célcsoportodat, majd pedig aktívan kommunikáld az üzenetedet.
Korábbi vállalkozásomban, amikor hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk, megfigyeltem, hogy a célcsoport elsősorban a Google keresőjét használja, ha kérdése van. Illetve azt is észrevettem, hogy szívesen olvas érdekes cikkeket a témában. Ezért az én fő eszközöm a blogom és a hírlevelem lett. A keresőből rátaláltak a blogbejegyzésekre. A blogbejegyzések közben ösztönöztem őket arra, hogy iratkozzanak fel a hírlevélre, így bármikor eléhettem őket.
Bár nagy újdonságnak számított akkor a Facebook, én mégsem hagytam hátra az addigi stratégiámat, mert tudtam, hogy a célcsoportom közép- és idősebb korosztály, akik nem fognak hátat fordítani a blognak egy újdonság miatt.
Jól is tettem, hiszen a blog a vállalkozás 8 éve alatt nagyon erős tartópillér volt. A legfőbb vevőszerző eszköz, és ami számomra a legfontosabb volt – lehetővé tette, hogy ne nekem kelljen futnom a vevők után, hanem ők keressenek meg a cikkek alapján, és ők akarjanak tőlem vásárolni.
Úgyhogy a mai személyes márka tipp: nézd át azokat a felületeket, ahova egyszer már regisztráltál, és válaszd ki közülük azt, amelyiken a célcsoportod is jelen van!
Tetszett a tipp?
Akkor kattints ide a sorozat többi részért!