személyes márkaépítés, személyes márka, személyes márka tipp, önmarketing, személyes brand, önmarketing, önreklám
Személyes márka tipp

Személyes márka tipp #31 – Ismerd meg a célcsoportodat!

Read Time:1 Minute, 59 Second

 

Íme a sorozat harmincegyedik része – Személyes márka tipp #31

Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.

Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.

Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!

 

#31 személyes márka tipp

Ismerd meg jobban a célcsoportodat – légy ott, ahol ők is vannak!

 

Miért fontos megismerni a célcsoportodat?

 

A célcsoportod ismerete létfontosságú a vállalkozásod sikere érdekében. Ha nem tudod, hogy kihez beszélsz, ha nem tudod, hogy mi foglalkoztatja őket, akkor honnan tudnád, hogy mit kell mondanod ahhoz, hogy felkeltsd a figyelmüket.

Ismerned kell őket, tudnod kell, hogy milyen problémákkal néznek szemben, mi akadályozza őket céljaik elérésében, mire vágynak, mit próbáltak már korábban, mi nem sikerült nekik … stb

Minél több információt megtudsz róluk, minél jobban megismered őket, annál jobb ajánlatokat tudsz készíteni a számukra.

 

Hogyan tudsz információt szerezni a célcsoportról?

 

Az első lépés, hogy tudd, hogy hol vannak jelen. Online vagy inkább offline tájékozódnak?

Ha online, akkor milyen eszközöket, milyen felületeket használnak?

Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokkal foglalkoztam. Amikor a célcsoportot kutattam rájöttem, hogy többnyire a közép- és idősebb korosztály vásárolja ezeket a termékeket, mert bennük már megfogalmazódott egy erős igény az egészségmegőrzésre. Megnéztem, hogy ők hol tájékozódnak. Láttam, hogy szeretnek a Google-ben keresgetni, és szívesen olvasnak hosszabb ismeretterjesztő cikkeket.

Éppen ezért blogolni kezdtem, ahol rengeteg cikket írtam az olajokról, a felhasználásukról, a fogyasztásukról és az élettani hatásaikról. Nagyon szerették ezeket az írásokat, szívesen olvasták, és egy idő után elkezdtek rám a téma szakértőjeként tekinteni. És ha én ajánlottam nekik a mi olajainkat, akkor azt örömmel elfogadták, mert úgy érezték, hogy értek hozzá és megbízhatnak bennem.

Éppen ezért a mai személyes márka tipp: keresd meg, hogy hol vannak jelen a potenciális ügyfeleid és te is menj oda!

Csatlakozz olyan FB csoportokhoz, ahol ők is ott vannak és figyeld miről kommunikálnak – milyen problémákat hoznak fel, mire vágynak, mit próbáltak. De kereshetsz online fórumokat és közösségeket is, mert azok is nagyon hasznosak tudnak lenni. Ezen kívül figyeld még azokat az oldalakat, ahol kérdéseket lehet feltenni, például gyakorikerdesek.hu vagy reddit. Keresd a lehetőségeket, és ismerd meg a célcsoportodat!

 

Tetszett a tipp?

Akkor kattints ide a sorozat többi részért!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük