
Személyes márka tipp #25 – Gondold újra a célcsoportodat!
Íme a sorozat huszonötödik része – Személyes márka tipp #25
Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.
Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.
Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!
#25 személyes márka tipp
Gondold újra a célcsoportodat!
Nem, nem azt kérem tőled, hogy változtasd meg teljesen. Csupán arra gondolok, hogy vizsgáld felül, hogy elég speciális-e, tudod-e esetleg még tovább szűkíteni?
Ha például eddig 40+ nőkre céloztál, akkor tudod-e ezt a kategóriát tovább szűkíteni? Például tudsz-e hozzá tenni még 1-2 olyan jelzőt, ami sokkal jobban körülhatárolja, hogy valójában kinek is tudsz segíteni. Gondold végig, hogy kik ezek a nők! Miben hasonlítanak, mik a közös vonásaik!
Sokan félnek a pozicionálástól, a célcsoport szűkítésétől, mert azt gondolják, hogy azzal, hogy leszűkítik azt a kört, akihez kommunikálnak, akkor sok potenciális ügyféltől elesnek.
Ez azonban egy óriási tévhit.
Gondolj csak bele, hogy ha te kizárólag a nőkre célzol, akkor mit történik. Első körben azt mondod, hogy te minden nőnek segíteni tudsz. Lehet, hogy a szolgáltatásod jó is a legtöbb nő számára, de egyszerűen képtelen leszel ugyanúgy, ugyanazon a felületen megszólítani az összes nőt. Nem tudsz egy nyelven kommunikálni a pályakezdő nőknek, a GYES-GYED után a munka világába visszatérő nőknek, vagy akár az idősebb korosztálynak. Még ha a termék jó is lehet mindenkinek, akkor is más-más üzenettel kell őket megszólítanod.
Vigyázz, hogy ne legyen túl szűk sem a pozicionálásod, mert lehet, hogy nem fogsz tudni elegendő ügyfelet találni benne!
Nézzünk egy gyakorlati példát!
Mondjuk nyelvtanár vagy. Ez nagyon életszerű, sokszor találkozom hasonlóval. Nyelvtanárként gondolhatod azt, hogy mindenki a célcsoportod, aki nyelvet akar tanulni. Igen ám, de nem tudod ugyanúgy megszólítani az iskolás korosztályt (vagy elsősorban az ő szüleiket), mint például az idősebb korosztályt.
Éppen ezért két dolgot tehetsz:
- Azt mondod, hogy te az 50 év felettiek nyelvtanára vagy.
Ha így teszel, akkor máris megnyered azokat, akik amúgy tele vannak félelemmel a nyelvtanulás kapcsán, mert tartanak tőle, hogy kinevetik őket a próbálkozásaik miatt. Nekik már mondhatod, hogy nálad nem baj, ha lassabban halad, nálad nincs kényszer, nincs pörgés, mindenki a saját tempójában haladhat – nálad örömtanulás van. - Vagy azt mondod, hogy a nyelvtanításon belül egy részterületnek leszel a szakértője, például te arra koncentrálsz, hogy meg merjen valaki szólalni – mondhatod, hogy te megtanítod beszélni!
Így azok fognak elsősorban téged felkeresni, akiknek a nyilvános megszólalással van problémájuk. Őket a kommunikációd során pontosan tudod, hogy hogyan kell megszólítanod. Hiszen őket nem elsősorban a nyelvtani szabályok érdeklik, nekik az a fontos, hogy olyan technikákat tanuljanak, amellyel le tudják győzni a megszólalással kapcsolatos félelmeiket. Persze menet közben foglalkoztok a nyelvtannal is, de nem azon van a fókusz a kommunikáció során.
Látod a különbséget?
Bízom benne, hogy igen!
Éppen ezért a mai személyes márka tipp: gondold át a célcsoportodat, és ha tudod, akkor szűkíts!
Tetszett a tipp?
Akkor kattints ide a sorozat többi részért!

