személyes márkaépítés, személyes márka, személyes márka tipp, önmarketing
Személyes márka tipp

Személyes márka tipp #25 – Gondold újra a célcsoportodat!

Read Time:2 Minute, 34 Second

 

Íme a sorozat huszonötödik része – Személyes márka tipp #25

Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.

Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.

Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!

 

#25 személyes márka tipp

Gondold újra a célcsoportodat!

 

Nem, nem azt kérem tőled, hogy változtasd meg teljesen. Csupán arra gondolok, hogy vizsgáld felül, hogy elég speciális-e, tudod-e esetleg még tovább szűkíteni?

Ha például eddig 40+ nőkre céloztál, akkor tudod-e ezt a kategóriát tovább szűkíteni? Például tudsz-e hozzá tenni még 1-2 olyan jelzőt, ami sokkal jobban körülhatárolja, hogy valójában kinek is tudsz segíteni. Gondold végig, hogy kik ezek a nők! Miben hasonlítanak, mik a közös vonásaik!

Sokan félnek a pozicionálástól, a célcsoport szűkítésétől, mert azt gondolják, hogy azzal, hogy leszűkítik azt a kört, akihez kommunikálnak, akkor sok potenciális ügyféltől elesnek.

Ez azonban egy óriási tévhit.

Gondolj csak bele, hogy ha te kizárólag a nőkre célzol, akkor mit történik. Első körben azt mondod, hogy te minden nőnek segíteni tudsz. Lehet, hogy a szolgáltatásod jó is a legtöbb nő számára, de egyszerűen képtelen leszel ugyanúgy, ugyanazon a felületen megszólítani az összes nőt. Nem tudsz egy nyelven kommunikálni a pályakezdő nőknek, a GYES-GYED után a munka világába visszatérő nőknek, vagy akár az idősebb korosztálynak. Még ha a termék jó is lehet mindenkinek, akkor is más-más üzenettel kell őket megszólítanod.

Vigyázz, hogy ne legyen túl szűk sem a pozicionálásod, mert lehet, hogy nem fogsz tudni elegendő ügyfelet találni benne!

 

Nézzünk egy gyakorlati példát!

 

Mondjuk nyelvtanár vagy. Ez nagyon életszerű, sokszor találkozom hasonlóval. Nyelvtanárként gondolhatod azt, hogy mindenki a célcsoportod, aki nyelvet akar tanulni. Igen ám, de nem tudod ugyanúgy megszólítani az iskolás korosztályt (vagy elsősorban az ő szüleiket), mint például az idősebb korosztályt.

Éppen ezért két dolgot tehetsz:

  1. Azt mondod, hogy te az 50 év felettiek nyelvtanára vagy. 
    Ha így teszel, akkor máris megnyered azokat, akik amúgy tele vannak félelemmel a nyelvtanulás kapcsán, mert tartanak tőle, hogy kinevetik őket a próbálkozásaik miatt. Nekik már mondhatod, hogy nálad nem baj, ha lassabban halad, nálad nincs kényszer, nincs pörgés, mindenki a saját tempójában haladhat – nálad örömtanulás van.
  2. Vagy azt mondod, hogy a nyelvtanításon belül egy részterületnek leszel a szakértője, például te arra koncentrálsz, hogy meg merjen valaki szólalni – mondhatod, hogy te megtanítod beszélni!
    Így azok fognak elsősorban téged felkeresni, akiknek a nyilvános megszólalással van problémájuk. Őket a kommunikációd során pontosan tudod, hogy hogyan kell megszólítanod. Hiszen őket nem elsősorban a nyelvtani szabályok érdeklik, nekik az a fontos, hogy olyan technikákat tanuljanak, amellyel le tudják győzni a megszólalással kapcsolatos félelmeiket. Persze menet közben foglalkoztok a nyelvtannal is, de nem azon van a fókusz a kommunikáció során.

Látod a különbséget?

Bízom benne, hogy igen!

Éppen ezért a mai személyes márka tipp: gondold át a célcsoportodat, és ha tudod, akkor szűkíts! 

 

Tetszett a tipp?

Akkor kattints ide a sorozat többi részért!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Jenei Gizella
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.