Személyes márka tipp #21 – Készíts vision boardot!
Íme a sorozat huszonegyedik része – Személyes márka tipp #21
Ez a sorozat azért született, hogy inspiráljak, segítsek neked abban, hogy még hitelesebb és még erősebb legyen a személyes márkád.
Ebben a sorozatban rövid tippeket találsz majd. Olyanokat, amelyeket szinte azonnal meg tudsz valósítani.
Mindig hozok majd hozzá néhány gondolatot is azért, hogy segítsek még hatékonyabban átültetni a gyakorlatba mindazt, amiről beszélünk.
Nézzük is meg, hogy mivel készültem neked mára!
#21 személyes márka tipp
Készíts vision boardot!
Mi az a vision board?
A vision board egy olyan tábla, amelyen képeket, szimbólumokat és idézeteket (vagy bármi mást, amit szeretnél) gyűjthetsz össze azért, hogy inspiráljanak téged.
Szerintem a legjobb, ha ezt fizikailag készíted el, és elhelyezed valahol a lakásban, de természetesen online is van rá lehetőséged.
Miért hasznos a vision board?
A vision board segíthet vizualizálni azt, hogy mit szeretnél elérni, és azt, hogy hogyan fogod elérni azt a célt, amit kitűztél.
Bár néhányan úgy gondolják, hogy ez csak egy hobby projekt, nem szabad alábecsülni. Tudományos célmeghatározás áll emögött az eszköz mögött. A statisztikák azt mondják, hogy az emberek 72%-a éri el a célját, ha leírja és ha konkrét terveket készít róla.
Van néhány alapelv, amit érdemes figyelembe venned:
- konkrét meghatározás: ne általánosíts, hanem konkrétan fogalmazd meg a célodat, és ezt írd is le
- kihívás: nem baj, ha a cél most még elérhetetlennek tűnik; a jó célok eleinte a komfortzónán kívülieknek tűnnek
- elkötelezettség: nem elég, ha csak elkészíted ezt a táblát, aktívan részt is kell venned a feltüntetett célok megvalósításában
- visszajelzés: legyen hely rajta arra, hogy a visszajelzéseket, az apróbb sikereket fel tudd tüntetni; ez segít motiváltnak maradni
- ne legyen túl komplex: bár fontos, hogy kihívást jelentsen, de azért figyelj arra, hogy ne legyen túl bonyolult és teljesíthetetlen
Gondolj erre a tervező táblára úgy, mint iránytűre, amely segít neked kitűzni a célt, illetve meghatározni az odavezető utat. Így ha menet közben nehézségekbe ütközöl, elbizonytalanodsz, esetleg lankad a motivációd, akkor mindig visszatérhetsz ehhez a vision boardhoz, áttekintheted a valódi céljaidat, és újabb motivációt meríthetsz.
A mai személyes márka tipp: készítsd el a saját vision boardodat!
Tetszett a tipp?
Akkor kattints ide a sorozat többi részért!