
Személyes márka tévhitek – 5. rész
Elérkeztünk a személyes márka tévhitek sorozat 5. részéhez, ami egyben a befejező rész. Igyekszem ebben a rövid sorozatban összegyűjteni azokat a tévhiteket, amelyek véleményem és tapasztalataim szerint a leginkább akadályozzák a vállalkozókat abban, hogy elérjék a céljaikat.
Ha te is magadra ismersz, akkor se keseredj el! Minden tévhitnél javaslatokat is adok, hogy hogyan tudsz változtatni a gondolkodásmódodon, és hogyan tudod felülírni a negatív tévhiteket.
Ha kíváncsi vagy a sorozat előző részeire, akkor az alábbi linkekre kattintva elolvashatod őket:
- Személyes márka tévhitek 1. rész
- Személyes márka tévhitek 2. rész
- Személyes márka tévhitek 3. rész
- Személyes márka tévhitek 4. rész
Most pedig nézzük meg, hogy mi az ötödik gyakori tévhit!
Személyes márka tévhitek – 5. rész
Talán ez az ötödik is szerepelhetett volna elsőként, mert ezt is nagyon sokszor hallom.
Így szól: a személyes márkaépítés egyenlő a magamutogatással.
Igen, előfordul, hogy valaki azért irtózik a személyes márkaépítéstől, mert úgy gondolja, hogy ha egyszer belevág, akkor állandóan önmagát kell mutogatni. Állandóan szelfiket kell készítenie, arról kell beszélnie, hogy merre jár, mit eszik, mit csinál a gyereke stb.
Furcsán fog hangzani amit mondani fogok, de nagyon fontos, hogy megértsd, hogy a személyes márkaépítés nem kizárólag rólad szól.
Nagyon fontos a te utad, a tudásod, a tapasztalatod, de az igazi erő abban rejlik, hogy megérted-e, hogy a célközönségednek mire van szüksége. Hiszen nem az a célod az üzleteddel, hogy önmagadat sztárold. Ez nem fog neked ügyfeleket és vásárlókat hozni.
Akkor lesz elegendő ügyfeled, ha olyan ajánlatot tudsz adni a célcsoportodnak, amire felfigyel, amivel rezonál.
Hogyan lehetséges ez?
Ha egy kicsit bonyolultnak tűnik, akkor engedd meg, hogy elmagyarázzam. A vállalkozásod akkor lesz sikeres, ha az, amit te kínálsz pontosan az, amire a célközönségednek szüksége van. Mert ha nem érdekli őket, vagy nincs szükségük rá, akkor nem fognak vásárolni.
Éppen ezért nagyon fontos része a személyes márkaépítésnek az, hogy megismerd a célközönségedet. Tudnod kell, hogy milyen problémákkal küzdenek, hogyan gondolkodnak, mi az, amitől szenvednek, adott esetben mi az a vágyott állapot, amit el szeretnének érni, mi miatt nem tudnak éjszaka aludni. Meg kell ismerned őket a lehető legalaposabban.
Ha ez megvan, akkor tudod a kommunikációdat, az ajánlatodat úgy alakítani, hogy rezonáljon azzal, amire nekik szükségük van.
Tehát ha jobban belegondolsz, akkor ez azt jelenti, hogy a személyes márkaépítés során nem elsősorban magaddal kell foglalkoznod, nem magadról kell beszélned, hanem azt kell megmutatnod a kommunikációdban, hogy megérted őket. Hogy tudod, hogy min mennek keresztül. És azt, hogy mindaz, amit te tudsz, az hogyan segít nekik.
Tudom, hogy ez nem könnyű.
Nem könnyű megfogalmazni az ajánlatodat úgy, hogy az rezonáljon a célközönségeddel.
Nem könnyű megmutatni nekik, hogy miért vagy te más, mint a többi hasonló szakember, és miért éri meg nekik, ha téged választanak.
Éppen ezért, ha úgy érzed, hogy ebben segítségre van szükséged, akkor írj egy emailt a hello(@)jeneigizella.hu címre, és beszéljünk arról, hogyan tudok segíteni neked ebben!

