
Személyes márka tévhitek – 4. rész
Elérkeztünk a személyes márka tévhitek sorozat 4. részéhez. Célom, hogy összegyűjtsem azokat a tévhiteket, amelyekkel a leggyakrabban találkozom a munkám során azért, hogy ha téged is ezek hátráltatnak, akkor láss egy másik nézőpontot is, és tudj dolgozni a gondolkodásmódon.
A sorozat első részét itt találod, a második részéért ide, míg a harmadik részért ide kattints!
Ha pedig ezeket már elolvastad, akkor nézzük meg a 4. részt!
Személyes márka tévhitek – 4. rész
A 4. személyes márka tévhit: a jó bornak nem kell cégér, nekem is elég, ha csak jól végzem a munkám.
Ismerem ezt a mondást. Nem is gondolnád, hogy hányszor hallottam már vállalkozóktól. És bizony azt is láttam, hogy néhányan komolyan is gondolják ezt.
Ők azok, akik fejest ugranak az üzleti életbe, vakon belecsapnak a vállalkozásuk elindításába és nem értik, hogy miért nem jönnek az eredmények.
Nem mondom, hogy nem jók. Sok esetben nagyon jó, sőt kiváló szakemberek. Csak egyszerűen nem fogadják el, hogy nem elég az, hogy ha csak ők tudják (plusz a szűk környezetük), hogy mennyire nagyszerűek is ők valójában.
Az ilyen vállalkozók nehezen látják be, hogy ha nem kezdik építeni a személyes márkájukat, ha nem kezdenek el tudatosan kommunikálni, akkor senki nem fog tudni arról, hogy ők léteznek. Hiába övék a legjobb szolgáltatás, senki nem fogja tudni igénybe venni. Nem azért, mert nem jó, hanem azért, mert nem tudnak róla.
És igen, ilyenkor szokott jönni a felháborodás, hogy „lám-lám XY nulla tapasztalattal tele van ügyfelekkel”.
Érdemes megvizsgálni, hogy miért!
A legtöbb esetben kiderül, hogy azért, mert aktívan kommunikál az online felületeken, rendszeres résztvevője a különböző rendezvényeknek, vagyis látható a célcsoport számára.
Ha magadra ismertél, akkor a legfontosabb dolog, hogy ne bántsd magad!
Nem baj, ha eddig így gondolkodtál! A lényeg az, hogy ha felismerted, hogy ez a hiba, akkor legyen meg a szándék benned arra, hogy változtass.
Legyél tudatos, kezdd el feltérképezni az erősségeidet, fogalmazd meg az üzenetedet, illetve azt, hogy miért vagy te más, mint azok, akik „hangosak”!
- Hogyan tudod jobban, hatékonyabban segíteni a célcsoportot?
- Mutasd meg az utat, amit bejártál!
- Mutasd meg a tapasztalatokat, amiket gyűjtöttél, és amikre alapozva hatékonyan tudsz segíteni!
Ezzel bizalmat építesz!
Ezzel lehetővé teszed, hogy azok, akik rezonálnak az üzeneteddel odafigyeljenek rád, és adott esetben téged válasszanak.
Azért, mert már tudják, hogy a világon vagy!

