
Személyes márka tévhitek – 2. rész
Szeretném folytatni a személyes márka tévhitek című sorozatot, mert azt tapasztalom, hogy sok a félreértés, sok a tévhit a személyes márkaépítés területén.
Ha lemaradtál volna az első részről, akkor kattints ide és olvasd el!
Nézzük meg, hogy mi a második leggyakoribb, amivel találkozom!
Személyes márka tévhitek – A 2. tévhit
A személyes márka tévhitek közül a 2. az, hogy a személyes márkaépítés csak az extrovertáltaknak való.
Hú, ezt is milyen sokszor hallom.
Ugyanakkor megértem, hogy sokan gondolkodnak így. Elsősorban azért, mert azt látják, hogy aki extrovertált ő könnyebben épít kapcsolatokat, nem okoz neki gondot a nagy társaság, és imád a figyelem középpontjában lenni. És sokan azt gondolják, hogy ez kell a sikeres személyes márkához.
Közben pedig az introvertáltakat és az érzékeny személyiséggel élőket szerénynek, visszahúzódónak tartják, akik nem mernek előbújni a csigaházukból.
Valóban nagy különbség van két személyiségtípus között. De tévedés azt hinni, hogy abban különböznek, hogy az egyik típus magabiztos és bátor (extrovertált), míg a másik szerény (introvertált).
A két személyiségtípus között az alapvető különbséget az adja, hogy az extrovertáltak abból nyerik az energiájukat, ha emberek között vannak, ha pörögnek, ha mozgalmas az életük. Míg az introvetáltak főként a csendből, a nyugalomból merítenek erőt.
Ezért alakul ki a köztudatban, hogy az introvertáltak félénkek, visszahúzódóak – így nem is lehetnek sikeresek a személyes márkaépítésben.
Pedig ha körülnézel egy kicsit akkor látni fogod, hogy számos ismert, úgy is fogalmazhatnék, hogy híres ember vallja magáról, hogy introvertált. Ott van például Bill Gates, Barack Obama vagy éppen Julia Roberts vagy Oprah.
Egyikükről sem mondhatod azt, hogy félénkek és nem mernek megjelenni, hiszen világhírűek. És nagyon erős személyes márkával rendelkeznek, hiszen biztos vagyok benne, hogy mindegyikükről tudod, hogy kicsoda.
Mi a tanulság tehát?
Az, hogy ne dőlj be annak a tévhitnek, hogy ha te introvertált vagy érzékeny személyiséggel próbálsz vállalkozni, akkor esélyed sincs egy sikeres személyes márkát felépíteni. Ez nem igaz.
Csupán arra van szükséged, hogy megtaláld azokat az eszközöket, azt a stratégiát, ami illeszkedik a személyiségedhez.
Mert egy személyes márkát nem kitalálni kell, hanem arra építeni, ami már ott van benned – az erősségeidre, a történetedre, az egyediségedre és az értékeidre. Ettől lesz egyedi. Egyedi, mint amilyen te magad is vagy!

