személyes márka tévhitek
Személyes márkaépítés

Személyes márka tévhitek – 1.rész

Read Time:1 Minute, 47 Second

 

Személyes márka tévhitek – egy regényt tudnék lassan írni belőle. Nem csak azért, mert közülünk én magam is megküzdöttem néhánnyal. Hanem azért, mert amióta business coachként vállalkozóknak segítek felépíteni a személyes márkájukat, azóta a saját tévhiteim számtalan egyébbel egészültek ki.

Szeretném neked összegyűjteni a leggyakoribbak azért, hogy ha esetleg a te fejedben is megfordultak, akkor láss egy másik nézőpontot is!

Nézzük tehát a személyes márka tévhitek közül azt, amivel a leggyakrabban találkozom!

 

Személyes márka tévhitek – Az 1. tévhit

 

Az első és leggyakoribb tévhit, amivel találkozom az, hogy a személyes márkaépítésnél egyenlő a közösségi média jelenléttel.

Sokszor találkozom ezzel.

Gyakori személyes márka tévhit, hogy azzal, hogy létrehozol egy közösségi média oldalt (pl. Facebook vagy Instagramm), akkor már készen is van a személyes márkád.

Nos, ez nem igaz.

A személyes márkád nem egyenlő a közösségi média profiloddal. Bár fontos része lehet a stratégiádnak, de önmagában azt gondolni, hogy ennyi az egész, az már tévedés.

A személyes márkaépítés ugyanis sokkal több ennél.

A személyes márkád magába foglalj azt, hogy ki vagy te, mik az erősségeid, milyen értékek szerint dolgozol, miben vagy más, mint a többi szakember, illetve azt is, hogy kit, miben és hogyan tudsz támogatni. 

Nem elég tehát, ha csak adhoc jelleggel kommunikálsz.

 

Fontos, hogy tudd, hogy mi a célod a személyes márkád építésével.

  • Mit szeretnél elérni?
  • Miről szeretnél ismert lenni az emberek szemében?
  • És miért szeretnél ismert lenni?

 

Az első lépés a célod megfogalmazása. Ha nincs meg a cél, akkor minden egyes közösségi média poszt csak lebeg a levegőbe. Honnan tudnád eldönteni, hogy eredményes volt-e az adott tartalom, ha nem tudod, hogy mi volt a célod vele.

Úgyhogy első lépésként határozd meg, hogy mi a célod a személyes márkád építésével!

Ezután jöhet a következő lépés, amikor végiggondolod, hogy milyen erősségeid, készségeid vannak, amelyekre építhetsz. Gondold végig azt is, hogy milyen tapasztalatokat szereztél az utad során. Ezek nagyon fontosak ahhoz, hogy meg tudd fogalmazni azt az egyediséget, ami majd megkülönböztet téged a többi hasonló szakértőtől.

Bár ez még korántsem teljes lista, de biztos vagyok benne, hogy ha már ezt a néhány dolgot átgondolod és megfogalmazod, akkor sokkal hatékonyabban fogsz kommunikálni, mint előtte.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük