
Személyes brandépítés
Az erős és hiteles személyes brand megjegyezhető. Azonnal megkülönbözteti tulajdonosát a piac többi szereplőjétől. Ha te szakértőként, szolgáltatóként, például coachként, tanácsadóként vagy trénerként olyan területen dolgozol, ahol már legalább ketten vagytok, akkor a személyes brandépítés számodra létfontosságú. Elsősorban azért, mert ha már ketten vagytok, akkor az már egy versenyhelyzet. Akkor a potenciális ügyfeleknek már dönteniük kell közted és a másik szakember között.
A személyes brandépítés kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a célcsoportod veled akarjon dolgozni, téged válasszon. Nem könnyű folyamat, átgondoltságot és kitartást igényel, de maximálisan megéri a befektetett energiát.
Erős és hiteles személyes brand ugyanis:
- biztosítja számodra az ismertséget – ami azért fontos, mert az emberek előbb fordulnak olyan szakemberhez, akit ismernek, akiről már tudnak valamit
- szakmai elismertséget ad, növeli a hitelességedet – ha a piacon erős személyes márkád van, akkor mindenki téged akar majd követni, tőled akar tanulni, felnéznek rád, mindez pedig versenyelőnyhöz juttathat
- segít kitűnni a versenytársak közül – segítségével könnyedén megkülönböztetheted magad, nem kell árversenybe bonyolódnod, hanem bátran elkérheted azt az árat, amit szeretnél
- segít növelni a bevételedet – mivel ismernek a piacon, megbíznak benned, így te leszel az, aki az embereknek először eszébe jut, veled akarnak dolgozni, ami lehetővé teszi számodra, hogy növeld a bevételeidet, illetve passzív jövedelmet alakíts ki a vállalkozásod számára
Személyes brandépítés – 6 lépés, amivel érdemes kezdened!
1.lépés – Kezdj kutatni!
A személyes brandépítés folyamatát kezdd egy egyszerű Google kereséssel. Nyiss egy inkognitó ablakot és írd be a neved!
Nézd át, hogy milyen cikkek, fotók és egyéb tartalmak jelennek meg rólad, illetve veled kapcsolatban! Vizsgáld át a jelenlegi online megjelenésedet!
Ebből az egyszerű lépésből látni fogod, hogy ki vagy te az internet szerint, és ez mennyiben különbözik vagy hasonlít ahhoz, ahogyan szeretnéd, hogy megítéljenek.
Gondold végig, hogy egy külső szemlélő milyen benyomást kap rólad, ha ugyanígy cselekszik. Ez azért fontos, mert nagy valószínűséggel az is rá fog keresni a nevedre, aki először hallja. Vajon tetszeni fog neki, amit lát?
2.lépés – Gondold át a küldetésedet!
Mi a célod a személyes brandépítéssel?
Hol szeretnél lenni 5, 10 és 20 év múlva?
A legjobb, ha ezekből indulsz ki és nem azon gondolkodsz, hogy milyen konkrét feladatokat szeretnél elvégezni. Kezdd el leírni a szakmai céljaidat és a szakmai érdeklődési köreidet, majd próbálj rangsorolni. Sokat tud segíteni, ha végiggondolod, hogy ha lenne 10 másodperced bemutakozni egy szakmailag befolyásos személynek, akkor milyen szavakkal mutatnád be magad. Úgy, hogy emlékezzen rád.
Fontos, hogy őszinte legyél magadhoz. A küldetésed mindig legyen önazonos, ne akarj egy szerepet játszani, mert az nem fog menni. Ideig óriáig igen, de hosszú távon nem. Ki fog meríteni, elfáradsz és elveszíted a motivációdat. De ami a legrosszabb, hogy ha leveted a szerepet, akkor hiteltelenné válsz. Pedig a hitelesség teszi a személyes brandet igazán értékessé.
3.lépés – Gondold végig, hogy mi tesz téged egyedivé?
Senki sem akar unalmas benyomást kelteni, ezért nem csak a szakmai céljaidat kell kommunikálnod a személyes brandeddel. Gondold végig a hobbijaidat, a tulajdonságaidat, a családi dolgaidat, a barátaidat, az utazásaidat és az élményeidet. Mi az, ami a munkán kívül is feldob?
Ha megtaláltad, akkor tedd ezt is a személyes branded részévé és különböztesd meg magad!
4.lépés – Légy látható online is!
Egy professzionális online felület fontos mérföldkő a személyes brand kialakításának folyamatában. Alkalmas arra, hogy bemutasd az értékeidet, az egyediségedet, illetve megmutasd a célközönségednek, hogy miért te vagy a jó választás a számukra.
Ezen a ponton gondold végig azt is, hogy milyen érzéseket és értékeket szeretnél közvetíteni az online megjelenéseddel. Majd ennek megfelelően válassz vizuális megjelenést. A színek, a formák és a dinamika tükrözze mindazt, amit meg szeretnél mutatni. Szeretnéd, hogy vidámnak, energikusnak lássanak? Akkor ne barna színeket használj! Gondold végig, hogy mit szeretnél üzenni, és mi lenne az, ami ezt igazán kifejezi! Ha tanácstalan vagy, akkor egy grafikus biztosan tud segíteni.
De ne csak a vizuális elemekre gondolj!
Fontos, hogy figyelj oda a kommunikációd stílusára, a szóhasználatodra és hangnemre is. Magázódni vagy tegeződni fogsz – ezt is el kell döntened az elején. Ha szereted a vicces sztorikat és beleillik a személyes brandedbe, akkor használd nyugodtan. De ha komolyságot szeretnél sugározni, akkor olyan hangnemet válassz! A döntés a tiéd, a lényeg, hogy ha elhatároztad magad, akkor legyél következetes!
5.lépés – Tartsd frissen az online felületeidet!
Nem elég csak kitölteni a névjegyeket, fontos, hogy minden felületen, ahol a személyes brandedet képviseled, egységesen jelenj meg. Használd ugyanazokat a színeket és ugyanazt a stílust! Így tudod csak elérni, hogy az emberek megjegyezzenek és emlékezzenek rád.
Figyelj arra is, hogy ne csak az alap információk legyenek összhangban. Ha például a te szemlyes brandednek van olyan része, amely összefonódik a magánéleteddel, akkor azt is nyugodtan mutasd meg. Ezzel is kitűnhetsz a többi szakember közül. Sőt, akár érzelmi reakciót is kiválthatsz a célcsoportodból, ami szintén erősíti a bizalmat irántad. Látni fogják ugyanis, hogy önazonos vagy, és a személyes márkád hiteles. Ez tesz a szemükben emberivé, valóságossá és elérhetővé.
6.lépés – Építsd a közösségedet!
Ha a fenti lépésekkel készen vagy, akkor már megvan a személyes márkád alapja. Jogos a kérdés, hogy hogyan tovább.
Ezek után itt az ideje, hogy megoszd mindezt a nagyvilággal. A cél, hogy minél többen megismerjenek.
Kezdd azzal, hogy elkezdesz kapcsolatba lépni az emberekkel akár az online, akár az offline felületeken. Kezdj el csatlakozni olyanokhoz, akiktől tanulhatsz, akikkel hasonló értékrend szerint éltek. Bővítsd, szélesítsd az ismertségi körödet, dolgozz azon, hogy egyre szélesebb körben látható legyél.
Mindeközben természetesen ne veszítsd szem elől az előző lépésekben megfogalmazott célokat, erősségeket, egyediséget! Ügyelj arra, hogy a kommunikációd következetes legyen, az üzeneted mindenhol összhangban legyen egymással! Csak így érheted el, hogy megjegyezzenek!

