történetmesélés, storytelling, történetmesélés ereje, történetmesélés marketing, storytelling marketing, ügyfélszerzés, több ügyfél, hogyan legyen több ügyfelem, hogyan érjem el a célcsoportom
Önmarketing, önreklám,  Saját hang megtalálása

Storytelling – avagy ezért oszd meg a saját történetedet!

Read Time:2 Minute, 50 Second

 

Sokan kérdezik tőlem, hogy mi a történetmesélés, más szóval storytelling lényege. Miért fontos ez annyira, hogy most a csapból is ez folyik?

Nos, tapasztalataim szerint azok, akik azt javasolják, hogy oszd meg a történetedet, mert azzal sokkal könnyebben tudsz kapcsolódni a célközönségedhez, nem javasolnak rosszat. Érdemes megfogadni ezt a tanácsot. De nem mindegy, hogy hogyan csinálod!

Nézzük meg egy kicsit, hogy miről is van szó, és hogyan tud a történetmesélés segíteni neked abban, hogy több ügyfeled legyen!

 

Történetmesélés – a sztori ereje

 

A történetmesélés egy nagyon hatékony eszköz akkor, ha szeretnél kapcsolódni a célközönségedhez. Azzal, hogy megosztod a tapasztalataidat, gondolataidat és érzéseidet, bepillantást engedsz a célközönségednek abba, hogy ki is vagy te valójában, és mi tesz téged egyedivé. Ezzel máris megkülönbözteted magad, hiszen egészen biztosan nincs még egy olyan ember, aki ugyanazt az utat járta be, ugyanazokat a tapasztalásokat élte meg, és ezek alapján pontosan ugyanúgy látná a dolgokat, mint te.

Azzal, hogy felvállalod a sebezhetőségedet, leveted a tökéletesség álcáját, vállalod önmagad hiteles leszel a szemükben. Látni fogják, hogy te is valódi ember vagy, te is voltál olyan helyzetben, mint amiben most ők, hasonlókat éltél meg, így elhiszik, hogy megérted őket.

A hitelesség és a sebezhetőség felvállalása képes kiemelni téged egy zsúfolt piacon is, hiszen a te történeted egyedi. Nem lehet lemásolni, nem lehet ellopni.

 

Történetmesélés – kitűnni egy zsúfolt piacon

 

Ahogy az előbb is említettem, azzal, hogy megosztod a történetedet, egy nagyszerű eszköz van a kezedben, hogy kitűnj egy zsúfolt piacon. Ha tudnád, hogy hány és hány vállalkozó teszi fel a kérdést, hogy mit találjon ki, hogy megkülönböztesse magát és kitűnjön.

A legjobban akkor lepődnek, amikor azt mondom nekik, hogy nem kell semmit kitalálni. Minden ott van bennük, csak meg kell fogalmazni, és láthatóvá kell tenni.

Ha te is így teszel, akkor máris megkülönbözteted magad.

Hiszen a történeted megosztásával, a saját gondolataid, a saját perspektívád megosztásával olyasmit kínálsz a célközönségednek, amit máshol nem kaphat meg. És az, aki hasonló helyzetben volt, mint amiben te, fel fogja kapni a fejét. Végre nem fogja magát egyedül érezni, hiszen látja, hogy más is szenved attól, amitől ő. Ha pedig egy olyan megoldási lehetőséget tudsz neki mutatni, amivel addig nem találkozott, akkor elkezd odafigyelni rád. Ahogy pedig elkezd egyre jobban megismerni, kötődni hozzád és megbízni benned, úgy lesz egyre erősebb a kapcsolat közöttetek. És ezen a ponton, ha ajánlod neki a megoldásodat, akkor már nem fogja tukmálásnak, nyomulásnak érezni, ha a valódi segítős szándékot látja benne. Ami igaz is, hiszen a te célod, hogy segíts.

Tudom, hogy introvertáltként vállalkozni nem könnyű. Tudom, hiszen én is így vállalkozom már több mint 12 éve. Tele vagyunk félelmekkel, belső gátakkal. Félünk a visszautasítástól, attól, hogy esetleg nem kell az, amit kínálunk, netán kinevetnek és megítélnek bennünket azért, amit csinálunk.

Ezek valós félelmek. Nem szabad őket az asztal alá söpörni. Viszont saját példámon is tudom, hogy van megoldás arra, hogy dolgozzunk ezekkel a félelmekkel. A kulcs ehhez a megfelelő gondolkodásmód kialakítása.

Tudatosítani kell, hogy milyen félelmek gátolnak, majd pedig meg kell találni azokat az eszközöket, amik passzolnak a személyiségünkhöz azért, hogy le tudjuk küzdeni ezeket a belső gátakat.

Ehhez vannak nagyon jó eszközök. Tudom, hiszen saját magamon teszteltem őket. Kezdetben én is tele voltam félelemmel, nem mertem megjelenni, megmutatni önmagam, megosztani a gondolataimat. De sikerült átalakítanom a gondolkodásmódomat, így tudom kezelni ezeket a félelmeket.

Ha szeretnéd, akkor neked is megmutatom, hogy hogyan csináltam!

Kattints az alábbi képre, és olvasd el:

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük