sebezhetőség, hitelesség, önmarketing, önreklám, önszabotázs, motiváció, siker
Önmarketing, önreklám,  Saját hang megtalálása

Sebezhetőség, hitelesség – Mit jelent és miért fontos?

Read Time:3 Minute, 35 Second

 

Amikor azt mondom a vállalkozóknak, hogy a sebezhetőség felvállalása a kulcs ahhoz, hogy valódi kapcsolatot építsenek a célközönségükkel először meglepődnek. Nem értik, hogy azzal, hogy kiadják magukat, hogy megmutatják a hibáikat miért lesz nekik jobb.

Lehet, hogy te sem értetted eddig, viszont biztos vagyok benne, hogy ha elolvasod ezt a bejegyzést, akkor meg fogod érteni, hogy mire gondolok!

Nézzük is meg részletesen!

 

Gyakori mondatok csendes vállalkozóktól

 

„Ezt nem tudom megosztani. „
„Ez túl személyes, nem üzleti.”

 

Ismerősek?

 

Te is hallottad már azt a tanácsot, hogy többet kell adnod magadból ahhoz, hogy a célcsoportod elkezdjen megismerni, kötődni hozzád és megbízni benned?

Talán már el is játszottál a gondolattal, hogy megírsz egy-egy személyes szösszenetet. Például egy olyan helyzetet, amikor felemás zoknit vettél fel egy tárgyaláson, de végül jól sült el.

Készen is vagy vele, de mielőtt lenyomod a publikálás/közzététel gombot, hatalmába kerít egy félelem. Mi lesz, ha emiatt kinevetnek, hiszen ez nem is szakmai tartalom – gondolhatod.

És megint meggondolod magad az utolsó pillanatban. És közzé teszel valami teljesen  általános, jellegtelen dolgot.

Mi lehet ezzel a baj? Mi lesz annak a következménye, ha mindig ezt csinálod?

A válasz: beleveszel a szürke tömegbe, a bejegyzésedet simán átlapozzák.

Annak ellenére, hogy most már minden szakértőtől azt halljuk, hogy a hitelesség milyen fontos, én mégis azt tapasztalom, hogy sokaknak nehézséget okoz. Persze, azok számára, akik inkább extrovertált beállítottságúak sokkal könnyebb egy személyes posztot összehozni, hiszen őket nem gátolja az a sok belső félelem,  gát, ami bennünket,  csendesebb vállalkozókat.

Bennünket megijeszt és stresszel, amikor lépten nyomon azt mondogatják nekünk, hogy legyünk hitelesek, legyünk ismertek, építsünk bizalmat stb.

És vajon mit várnak el ehhez tőlünk?

Hát azt, hogy többet mutassunk abból,  hogy kik is vagyunk mi igazán.

 

De mi jelent valójában hitelesnek lenni?

 

Hogyan lehetsz igazán hiteles a közösségi médiában és az online térben?
Milyen dolgokat érdemes megosztani és mit nem?

Azt biztosan nem akarja senki hallgatni, hogy hogyan mostad össze a piros felsőt a fehérekkel. De talán még azt sem, hogy beszélsz álmodban.

Akkor vajon mit jelent, hogy mutasd meg a valódi önmagad? Mennyire kell személyeskedned ahhoz, hogy hiteles, valódi személynek tekintsenek?

Bontsuk ezt ki egy kicsit jobban!

 

Mi az a hitelesség?

 

A hitelesség igazából azt jelenti, hogy valami legitim, érvényes, valódi és igaz.

Hitelesnek lenni azt jelenti, hogy az ember önazonos, a valódi természetét vagy hiedelmeit képviseli, hű önmagához. Számomra azt is jelenti, hogy azt teszem, amiről beszélek, úgy élek, ahogy azt másoknak is mutatom.

Tehát hitelesnek lenni annyi, mint valódinak lenni. Ehhez pedig tisztességesen és őszintén kell viselkedni.

Hiteles = őszinte és igaz

De ez felveti a kérdést: „Mennyire kell legyünk őszintéknek és igaznak lenni?”

Brené Brown szavait hoztam el neked. Brené Brown egy amerikai professzor, aki a hitelesség, a bátorság és a sebezhetőség tanulmányozásával foglalkozik. Ő a következőt mondja:

Ahhoz, hogy hitelesek legyünk, bátorságot kell fejlesztenünk ahhoz, hogy tökéletlenek legyünk – és sebezhetőek. Hinnünk kell, hogy alapvetően méltóak vagyunk a szeretetre és az elfogadásra, úgy, ahogy vagyunk.”

Ha végigondolod a szakember szavait, akkor ez azt jelenti, hogy hitelesnek lenni annyit jelent, mint elég bátornak lenni ahhoz, hogy vállaljuk sebezhetőségünket.

 

Mi az a sebezhetőség?

 

„A sebezhetőség arról szól, hogy megjelenünk és láthatóvá válunk. Nehéz ezt megtenni, amikor rettegünk attól, hogy az emberek mit látnak vagy gondolnak.” – Brené Brown

A legtöbben elkerüljük, hogy kiszolgáltatott helyzetbe hozzuk magunkat. Úgy értem, miért tennéd ki önként magad annak, hogy elítéljenek, megbántsanak vagy elutasítsanak?

De ha hajlandó vagy ezt egy más perspektívából nézni, akkor észreveheted, hogy az amerikai szakember arra utal, hogy a sebezhetőség a célközönségeddel való kapcsolat kulcsa. Azok, akik nyitottak mások felé, akik elég bátrak ahhoz, hogy másoknak betekintést engedjenek a valódi énjükbe, azok teremtenek mélyebb kapcsolatokat.

 

Összefoglalás

 

Azt hiszem, hogy ha eljutottál idáig a cikk olvasásában, akkor már sokkal jobban érted azt, amiről az elején írtam.

Megnyílni, sebezhetőnek és hitelesnek lenni ijesztő feladatnak tűnhet, de ez a leghatékonyabb módja annak, hogy valódi kapcsolatokat, és megingathatatlan bizalmat építs a körülötted lévőkkel – beleértve azokat is, akiket szolgálni, segíteni szeretnénk.

Ha úgy érzed, hogy nem találod az egyensúlyt aközött, hogy mit ossz meg magadról ahhoz, hogy a célcsoportod felfigyeljen rád, és szükséged van egy kis segítségre, akkor foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra!

 

 

Ha nem találsz ilyen időpontot, akkor írj nekem a hello@jeneigizella.hu címre, és keresünk egy megfelelő időpontot!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük