saját magam megmutatása, önmagam népszerűsítése, hogyan népszerűsítsem önmagam, önreklám, önmarketing, onmarketing, hogyan legyenek ügyfeleim, ügyfélszerzés, hogyan szólítsam meg az embereket
Önmarketing, önreklám,  Saját hang megtalálása

Saját magam megmutatása – Íme 4 lépés, amivel könnyebb lesz!

Read Time:4 Minute, 45 Second

 

„Saját magam megmutatása!”  – Így hangzott a leggyakoribb válasz arra, amikor azt kérdeztem a csoportom tagjaitól, hogy mi okoz nehézséget számukra az önmarketinggel, önreklámmal kapcsolatban.

Tudom, hogy ez nem könnyű. Különösen nekünk introvertált vállalkozóknak nem. És nem azért, mert félénkek vagy visszahúzódóak vagyunk. Nem ez az ok.

Ebben a bejegyzésben felfedem neked, hogy mi áll emögött. Sőt, megoldást is hozok rá, hogy ha magadra ismertél, akkor tudd, hogy mit kell tenned!

 

Saját magam megmutatása – Az egyik legnagyobb nehézség

 

Önmagunk felvállalása, a saját gondolataink megosztása, kitárulkozni a világ előtt egyáltalán nem könnyű. Attól tartunk, hogy ha így teszünk, akkor sebezhetővé válunk. Kockáztatjuk azt, hogy megítélnek bennünket, esetleg kinevetnek vagy másképp néznek majd ránk.

Tudod mit figyeltem meg az elmúlt 12 évben mióta vállalkozó vagyok?

A sebezhetőség felvállalásában óriás erő rejlik.

Várj még! Ne zárd be ezt a bejegyzést! Mindjárt kifejtem, hogy mire gondolok! Hidd el, hogy érdemes lesz végigolvasnod, mert egy teljesen új nézőpontot fogok megismertetni veled!

 

A sebezhetőségben rejlő erő

 

Szeretném, ha egy kicsit másképp tekintenél a sebezhetőség felvállalására.

Én 100%-ig biztos vagyok abban, hogy az önmarketing, az önreklám sikerének egyik kulcsfontosságú tényezője a hitelesség. Ha hitelesen tudsz megjelenni a célcsoportod előtt, akkor megbíznak benned.

A hitelességhez pedig szorosan kapcsolódik a sebezhetőség.

 

Akkor leszel hiteles, ha felvállalod a sebezhetőségedet!

 

Számomra is nagy fejtörést és kihívást okozott, hogy ezt el tudjam fogadni.

Elsősorban azért, mert felvállalni a sebezhetőségemet, megmutatni, hogy milyen vagyok valójában, hogy nem vagyok tökéletes, teljesen szembe ment azzal, amiről korábban azt hittem jó. Nem értettem, hogy miért lennék attól hitelesebb a célcsoportom előtt, ha bevallom, hogy valamiben gyenge vagyok, valahol hibáztam.

Saját magam megmutatása nekem sem volt könnyűd. De aztán megértettem, hogy az emberek nem azt várják el egy szakembertől, hogy tökéletes legyen. Sokkal hitelesebb a szemükben az, aki fel meri vállalni azt, hogy valamiben valamikor hibázott. Sőt, azt is, hogy tanult belőle.

Megértettem, hogy amikor a célcsoport előtt arról beszélek, hogy introvertáltként én is szenvedtem (sőt, néha még ma is szenvedek) azoktól a nehézségektől amiktől ők is, akkor sokkal jobban tudnak kapcsolódni hozzám. Sokkal jobban, mintha csak a rideg megoldásokat sorolnám.

Elmondom, hogy én hol hibáztam. Elmondom, hogy mit tanultam belőle. Azt is megosztom, hogy hogyan sikerült megoldást találnom abban a nehéz helyzetben. És azt is, hogy ők mit nyerhetnek ebből. Mi hasznuk lehet abból, ha megismerik az én utamat, ha látják, hogy én már megoldottam azt a helyzetet, amivel ők most szembesülnek.

Most is ezt teszem.

Felvállalom, hogy a korábbi vállalkozásomat majdnem elbuktam azért, mert nem tele voltam félelemmel, önbizalomhiánnyal, és emiatt nem mertem senki megszólítani, amikor a vásárokon árultam az olajainkat (talán már meséltem neked, hogy első vállalkozásomban hidegen sajtolt olajokkal foglalkoztam).

Nem próbálom eltitkolni a hibáimat. Helyette őszintén bevallom, hogy megpróbáltam mások módszereit lemásolni azért, mert azt hittem, hogy azzal én is sikeres lehetek. De rá kellett jönnöm, hogy ez nem így működik.

Beismerem, hogy hibáztam. Másnak akartam látszani, mint aki vagyok.

DE! Megmutatom azt is, hogy hogyan találtam meg a megoldást. Ma már tudom, hogy saját magam megmutatása nem azt jelenti, hogy állandóan önmagamat kell fotóznom és posztolnom.

Felismertem ugyanis, hogy a személyiségemmel kell dolgoznom, nem pedig ellene.

Ez azt jelenti, hogy olyan eszközöket kell választanom, amik passzolnak hozzám. Amik az erősségeimre épülnek, mert csak azokkal lehet önazonos és sikeres a vállalkozásom. Ha így dolgozok, akkor nem fogok kimerülni, nem fogom megutálni az egészet, hanem örömömet lelem majd benne.

 

4 lépés, ami neked is segíthet

 

Az én 4 lépésem, amin végigmentem neked is segíteni fog! Biztos vagyok benne, mert azóta már jó néhány ügyfelemet végigvezettem ezeken a lépéseken, és nekik is sikerült.

Íme az én 4 lépésem:

  1. Ismerd fel azokat a belső gátakat, félelmeket, amelyek miatt halogatsz!
    Az én esetemben ez az volt, hogy féltem, hogy mit fognak mondani az emberek, ha elkezdem megmutatni magam. Féltem, hogy kinevetnek, megítélnek, esetleg másképp néznek rám.
    Dolgoznom kellett ezekkel a félelmekkel. De szerencsére megtaláltam azokat az eszközöket, amelyekkel ma már én is segíteni tudok másoknak.
  2. Találd meg, hogy miben vagy jó, hogy azokra alapozhass!
    Ne azt próbáld erőltetni, ami nem megy. Az hosszú távon nem lesz fenntartható. Helyette keresd meg, hogy miben vagy jó, miben vagy más mint a többiek, és azt emeld ki.
  3. Válassz az erősségeidhez passzoló eszközöket!
    Ha olyan eszközökkel dolgozol, amik használata közben jól érzed magad, akkor nyert ügyed van. Nekem ilyen volt amikor rátaláltam a tartalommarketingre. A blogolásban tudtam leginkább a saját erősségemre, az írásra alapozni. Rövid idő alatt olyan blogot építettem, amilyen senkinek nem volt. Az emberek elkezdtek követni, tetszettek nekik a bejegyzések, elkezdtek megbízni bennem, szakértőként tekintettek rám, és emiatt tőlünk vásároltak.
  4. Kommunikáld az erősségeidet és az egyediségedet!
    Tudom, hogy nem akarod magadat mutogatni. De hidd el, hogy nem is kell. Az emberek nem azt akarják látni, hogy mit reggeliztél (persze kivéve akkor, ha ez szorosan kapcsolódik a vállalkozásodhoz).
    Az emberek arra kíváncsiak, hogy ki tudja megoldani azt a problémát, amivel jelenleg küzdenek. Azt szeretnék tudni, hogy vajon te vagy-e az az ember, aki segíteni tud nekik. Vajon az, amit te tudsz, az majd könnyebbé, szebbé, jobbá, egészségesebbé teszi-e az ő életüket.
    Ha ilyen témákról beszélsz, akkor figyelnek rád.
    Nem magadra kell koncentrálni, hanem rájuk. Nem magadról kell beszélni, hanem arról, hogy amit te tudsz, az hogyan és miért segít nekik. Miért lesz nekik jó, ha téged választanak.
    Ehhez meg kell találnod a saját témáidat, amelyekről komfortos beszélni, és amelyek felkeltik a figyelmet.

 

Ha ezt a 4 lépést követed, akkor hidd el, hogy sokkal rövidebb idő alatt fogsz ügyfeleket találni. Sokkal rövidebb idő alatt érheted el, hogy a célcsoportodba tartozó emberek felfigyeljenek rád, és hozzád forduljanak segítségért.

 

És te hol tartasz?

Csekkold le te is a saját vállalkozásodat!
Kattints az alábbi linkre:

 

személyes márkaépítés, énmárka, személyes márka, personal branding, csekklista személyes márkaépítés

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük