Saját hang megtalálása

Önszabotázs – Megszöksz vagy…?

Read Time:3 Minute, 17 Second

 

Az önszabotázs egy nagyon komoly dolog. Az egész vállalkozásodat, sőt az egész életedet is tönkre teheti. Miért? Hogyan? Honnan ismerheted fel, hogy ezt csinálod? Mit tehetsz ellene?

Olvass tovább!
Megéri!

 

Önszabotázs – Valós példa!

 

„Képes vagyok annyira szabotálni önmagam, hogy végül feladjam?”

Ez a kemény mondat hangzott el egyik ügyfelem szájából a egy coaching ülésen.

Ő maga is megijedt, amikor ezt hangosan kimondta.
Akkor vált számára kézzel foghatóvá, hogy mit is csinál valójában – addig szabotálja önmagát, addig gyártja a fejében az elméleteket, míg meggyőzi magát, hogy nem is neki való ez az egész, és végül feladja.

Hidd el, hogy ez egy valós helyzet. Sokan kerülnek ilyen helyzetbe, és sajnos sokan benne is ragadnak addig, amíg fel nem adják.

 

ÖNSZABOTÁZS

 

Az önszabotázs a tapasztalataim szerint az egyik legnagyobb probléma az önmarketing területén.
Különösen azoknál a vállalkozóknál, akik introvertált vagy érzékeny személyiséggel vállalkoznak. Ami talán a legfélelmetesebb, hogy sokszor meg is indokoljuk, hogy miért nem sikerül, meggyőzzük magunkat, hogy ez nekünk úgysem ment volna. Az sem ritka, hogy másokat, esetleg külső tényezőket teszünk felelőssé a kudarcért.

 

Önszabotázs – Egy saját példán keresztül!

 

Igen, saját tapasztalatból is tudok példát mondani: korábbi vállalkozásomban, amikor a hidegen sajtolt olajaimmal kellett a piacon megjelenni sokszor tudatában voltam annak, hogy szabotálom önmagam.

Tudtam, hogy úgy tudom csak eladni a termékeket, ha megszólítom az érdeklődőket, de mégsem ment.

Tele voltam félelemmel:

  • mi lesz, ha kinevetnek
  • mi lesz, ha közben olyat kérdeznek, amire nem tudok válaszolni, és azt fogják érezni, hogy nem is értek a saját termékeimhez
  • mi lesz, ha nem is ízlik nekik, és rossz véleménnyel lesznek róla

Megannyi félelem.

Ennek pedig az lett az eredménye, hogy szabotáltam saját magam. Legtöbbször néma csendben álltam az asztalomnál, és nem szóltam senkihez. Azt gondoltam, így nem érhet baj.

Gondolom nem nehéz kitalálni, hogy mennyire volt így eredményes a vállalkozásom.

Semennyire.

Ha nem változtatok, ha nem dolgozom a félelmeimem, akkor talán már az első év után bezárhattam volna. De nem így történt. Helyette 8 évig működtettem sikeresen a vállalkozást.

Mit csináltam?

 

1.lépés: szembenéztem a félelmeimmel

Tudatosítottam magamban, hogy mi miatt szabotálom önmagam. Ehhez óriási segítség volt az önismeret – hiszen így tudtam megtalálni a válaszokat.

 

2.lépés: tudatosítottam az erősségeimet

Ahhoz, hogy tovább tudjak lépni szükségem volt arra, hogy tudatosítsam azt, hogy mik az erősségeim, mire támaszkodhatok. Feltérképeztem hát, hogy mi az, amire igazán vágyom, mi lenne számomra az ideális helyzet, és milyen képességeim-készségeim vannak, amelyek segítenek ezt az állapotot elérni.

 

3.lépés: kiválasztottam a megfelelő eszközöket

Miután pontosan láttam, hogy mire építkezhetek már sokkal könnyebb volt kiválasztani az eszközeimet. Azzal tisztában voltam, hogy nem akarok a piacokon értékesíteni, mert a direkt értékesítés, mások leszólítása nem volt az erősségem.

Az erősségem volt viszont az írás, a kitartás, az elemzőképesség, és a mély megértés. Ezekre alapozva egy blogot kezdtem indítani, ahol olyan témákat dolgoztam fel, amik a célcsoportomat érdekelték. Kutattam, olvastam, elemeztem az adatokat, és igyekeztem megérteni, hogy mire van szükségük. Figyeltem őket, figyeltem, hogy a posztjaimra, blogbejegyzéseimre, hírleveleimre milyen kérdések érkeznek, és ebből szépen kirajzolódott, hogy miről kell beszélnem és hogyan, ha szakértői státuszt szeretnék építeni.

 

4.lépés: cselekedtem

Már megvolt a kellő magabiztosságom, hiszen tudtam, hogy milyen erősségeim vannak, mikre támaszkodhatok. Voltak eszközeim is, mégpedig olyanok, amelyek önazonosak voltak a számomra, így már nem voltam tele félelemmel.

Nem volt hátra más, mint a cselekvés. Összeállítottam egy cselekvési tervet, amit következetesen betartottam. Ezt a tervet úgy állítottam össze, hogy figyelembe vettem az időmet, az energiáimat, és mindent, ami fontos volt a számomra. 

Összeállítottam azt a témalistát, amely szükséges ahhoz, hogy megismerjenek és megbízzanak bennem az emberek, amelyek építik a szakértői státuszomat, de közben megőrzik a magánéletemet is.

És cselekedtem. Minden nap megtettem legalább egyetlen apró lépést.

 

Ha szeretnél ilyen tervet, ha szeretnéd te is legyőzni az önszabotázst, ha szeretnél szembenézni a félelmeiddel és legyőzni őket, ha szeretnél önazonos vállalkozást építeni egy magabiztos önmarketinggel, akkor kattints az alábbi képre, mert ezt az anyagot neked készítettem!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük