
Önmarketing tipp introvertáltaknak #17 – Készíts ingyenes anyagokat!
Az Önmarketing tipp introvertáltaknak című sorozatot azért hoztam létre, mert tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára.
Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #17
Készíts ingyenes anyagokat, amiket ajándékba adsz!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
Az e-mail marketing továbbra is él és virul. Ne hallgass azokra a hangokra, amik azt mondják, hogy ma már senki nem olvas e-mailt. Ha a téma érdekel valakit, akkor mindent el fog olvasni, ami azzal kapcsolatos, amiről úgy érzi, hogy hasznos a számára.
Éppen ezért arra invitállak, hogy készíts te is olyan ingyenes anyagokat a saját szakterületedről, amelyek egy gyakori kérdést válaszolnak meg, vagy valamilyen hasznos információt nyújtanak a célcsoportodnak.
Fontos, hogy ez az ingyenes anyag is legyen érték a célcsoportod számára!
Amikor felkínálod ezt az ingyenes anyagot, akkor minden esetben kérd el az adott személy e-mail címét, és oda küldd ki. Ez azért fontos, mert így épül az e-mail listád, és később már ingyen el tudod érni ezeket az embereket.
Az e-mail lista építésén kívül az ingyenes anyagok az alábbi szempontok miatt is hasznosak az önmarketing szempontjából:
Szakértelem bemutatása: Az értékes tartalom létrehozásával bizonyítod a szaktudásodat és hozzáértésedet a saját területeden.
Bizalomépítés: Azzal, hogy ingyen adsz értékes információt, növeled a bizalmat a potenciális ügyfelekben. Ez a „reciprocitás elve” alapján működik – az emberek hajlamosak viszonozni, ha kapnak valamit.
Hosszú távú kapcsolat: Az e-mail címek megszerzésével lehetőséged nyílik a folyamatos kommunikációra és a kapcsolat ápolására a potenciális ügyfelekkel.
Skálázhatóság: Egyszer létrehozod az anyagot, de azt korlátlan számú érdeklődőnek tudod elküldeni, így időt és energiát tudsz spórolni.
Mérhetőség: Könnyen nyomon követheted, hányan töltötték le az anyagot, és ebből mennyi konverzió (pl. érdeklődés, vásárlás) született.
Tartalommarketing alappillér: Ez az anyag szolgálhat alapul további tartalommarketing anyagokhoz, például blogposztokhoz vagy közösségi média bejegyzésekhez.
Versenyelőny: Egy jól elkészített, hasznos anyag megkülönböztethet téged a versenytársaktól, akik esetleg nem kínálnak hasonló értéket.
Ez a tipp némi kezdeti befektetést igényel idő és energia szempontjából, de hosszú távon rendkívül hatékony lehet. Nemcsak potenciális ügyfeleket vonz a számodra, de segít pozicionálni téged, mint értékes információforrást a szakterületeden.
Úgyhogy mai önmarketing tipp: kezdd el megtervezni a letölthető anyagodat, és figyeld, hogyan növekszik az érdeklődők és a potenciális ügyfelek száma!
Komplex segítséget keresel az önmarketinged kidolgozásához?
Akkor ez neked szól!
👇👇👇👇👇

