Önmarketing tipp introvertáltaknak #14 – Használd ki a visszajelzések erejét!
Az Önmarketing tipp introvertáltaknak című sorozatot azért hoztam létre, mert tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára.
Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #14
Használd ki a visszajelzésekben rejlő lehetőségeket!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
Introvertáltként nem igazán rajongunk az állandó jelenlétért a közösségi médiában. Tudom, hogy sokan úgy érzitek, hogy megbénít benneteket az, hogy állandóan magatokat kell mutogatnotok.
De ha okosan használod a közösségi médiát, akkor igazi ajándékká változik!
Nem kell, hogy celeb legyél (ha nem akarsz), nem kell influenszerként sem viselkedned. Helyette fókuszálj arra, hogy visszajelzéseket gyűjtesz, és azt osztod meg az oldaladon.
Vagyis hagyd, hogy mások beszéljenek helyetted!
Kezdj el visszajelzéseket, értékeléseket gyűjteni mindenkitől, akivel együtt dolgozol, akivel partnerségbe kerülsz, akivel egy programon beszélgetsz, bárkitől, akitől úgy érzed, hogy értéket jelent a számodra!
Mai önmarketing tipp: gyűjts visszajelzéseket, és használd ki a bennük rejlő lehetőségeket!
Talán már ismered a történetemet, és tudod, hogy korábban hidegen sajtolt olajokkal foglalkoztam. A férjemmel közösen készítettük őket. Eleinte nagyon nehezen találtam meg azokat a témákat, amikről beszélnem kellene az olajokkal kapcsolatban, ezért elkezdtem figyelni a vásárlóinkat. Elkezdtem gyűjteni a hírlevelekre és blogbejegyzésekre érkezett válaszokat, visszajelzéseket.
Ezeknek óriási értékük van, úgyhogy neked is javaslom, hogy figyelj oda rájuk!
Én is ezt tettem. Gyűjtöttem őket egy mappába, és időközönként megosztottam. Persze nem névvel, ha nem járultak hozzá, de a tartalmat megmutattam a többi olvasónak.
Így egyáltalán nem kellett azt éreznem, hogy én dicsérem saját magam, hanem hagyhattam, hogy más beszéljen helyettem. Megengedtem, hogy a visszajelzések mondják el helyettem, hogy miért a mi olajunk a legjobb választás, miért éri meg másoknak is tőlünk vásárolni, miért bízhatnak meg bennünk stb.
És tudod mi volt a legjobb ebben?
Hogy sokszor jött pozitív megerősítés egy-egy ilyen tartalomra. Sokszor megtörtént az, hogy ennek hatására mások is leírták a véleményüket. Megerősítették, hogy tényleg nagyon jó minőségű az olajunk, és hogy mennyire szeretnek tőlünk vásárolni.
Fantasztikus érzés volt hagyni, hogy ők dicsérjenek bennünket, és nem nekünk kell nyomulni!
Mert az önmarketing nem az öndicséretről szól. Az véleményem szerint már a hencegés kategóriája.
Ha szeretnéd te is jól és hatékonyan felépíteni az önmarketingedet, akkor kattints az alábbi képre, mert ez a tanfolyam neked szól: