
Önmarketing tipp introvertáltaknak #12 – Ne promózz, csak adj értéket!
Az Önmarketing tipp introvertáltaknak című sorozatot azért hoztam létre, mert tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára.
Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #12
Ne promózz, csak adj értéket!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
Azzal, ha úgy tekintesz az önreklámra, hogy értéked adsz, máris át tudod alakítani a benned kialakult képet. Sokan ugye úgy gondolkodnak, hogy az önreklám, az önmarketing azt jelenti, hogy magunkat kell mutogatni azért, hogy észrevegyenek.
De ha átalakítod ezt a gondolatot, és arra kezdesz fókuszálni, hogy értéked adsz a másiknak, akkor nem fogod ezt a fajta stresszt érezni.
Ahhoz, hogy az önmarketing ne legyen nyomulós vagy erőszakos 4 dologra van szükség:
- hinned kell abban, amit csinálsz
- tudnod kell, hogy kit szolgálsz majd ki
- hinned kell abban, hogy amit kínálsz arra szükség van
- hinned kell magadban, hogy meg tudod valósítani
Ha mind a 4 dolog megvan, akkor nem fogod úgy érezni, hogy nyomulsz és állandóan reklámozol, hanem azt érzed majd, hogy megosztod azt a megoldást, amit te már megtapasztaltál, és segíthet másoknak, hogy könnyebb legyen az életük.
A mai ömarketing tipp: Ne promózz, adj értéket!
Mit jelent ez?
Elsősorban azt, hogy fókuszálj a célközönségedre!
Hidd el, hogy az emberek nagyon szeretnek beszélni önmagukról, a saját problémáikról, vágyaikról és gondolataikról. Engedd meg hát nekik, hogy beszéljenek. Vedd le a nyomást magadról, és kezdd el megkérdezni őket arról, hogy mit szeretnének, mire vágynak, mivel küzdenek.
Ne értékesítési céllal fordulj feléjük. Ne azon gondolkodj, hogy mit fogsz tudni eladni nekik. Hanem csak kezdj el beszélgetni velük. Úgy, mintha egy barátoddal beszélgetnél. Hallgasd meg őket, és ha kérdeznek, akkor viszont nyugodtan említsd meg, hogy mivel foglalkozol, milyen terméked vagy szolgáltatásod van, amivel segíthetsz nekik.
Ezzel tulajdonképpen értéket adsz nekik, mert azt fogják érezni, hogy valaki végre figyel rájuk, értékeli őket, fontosak valakinek, és így elkezdenek majd kötődni hozzád, megbízni benned, és hozzád fordulni a problémáikkal. Így lesznek az érdeklődőkből ügyfelek.
Komplex segítséget keresel az önmarketinged kidolgozásához?
Akkor ez neked szól!
👇👇👇👇👇

