
Önmarketing tipp introvertáltaknak #1 – Dolgozz a géniusz zónádban!
Önmarketing tipp néven egy új sorozatot indítok!
Tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára. Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Jöjjön hát az első rész!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #1
Dolgozz a géniusz zónádban!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
A géniusz zóna kifejezés Dr. Gay Hendricks író, pszichológus nevéhez fűződik. Szerinte az ember általános működésével kapcsolatban 4 működési zónát állapíthatunk meg:
- alkalmatlansági zónát
- alkalmassági zónát
- kiválósági zónát
- géniusz zónát
Ezek közül az a legjobb, ha a géniusz zónádban tudsz működni, ugyanis ez az, amiben a tökéletes flow állapotát megtapasztalhatod. Amikor ebben a zónában működsz, akkor azt érzed, hogy igazán a helyeden vagy, jó úton jársz, van értelme annak, amit csinálsz, és boldoggá tesz.
Úgyhogy a mai önmarketing tipp a számodra: Dolgozz a géniusz zónádban!
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Azt, hogy ha írni szeretsz, akkor írj!
Ha szereted a hangodat hallani, de nem akarod az arcodat megmutatni, akkor készíts podcastet vagy interjúkat.
Ha jól érzed magad a kamera előtt, akkor készíts videókat, legyen egy videós csatornád.
A lényeg, hogy azt csináld, ami számodra a legjobb.
Semmiképpen ne erőltess magadra olyan dolgot, amiben nem érzed jól magad csak azért, hogy kapcsolatba lépj a potenciális ügyfelekkel.
Éppen ezért business coachként a hozzám forduló vállalkozóknak mindig azt tanácsolom, hogy első lépésként írják össze a saját erősségeiket, mert csak így tudják meghatározni, hogy mi az is az ő géniusz zónájuk.
Eleinte meglepődnek azon, hogy miért ezzel kezdjük a közös munkát. Vannak, akik azt hiszik, hogy ő nagyon is jól tudják, de miután elvégzik a feladatot, csak akkor jönnek rá, hogy bizony vannak olyan erősségeik, amelyekre korábban nem is tekintettek erősségként. Ezért létfontosságú, hogy te tudd, hogy nálad mi az, ami erősségként van jelen, mert ha később erre alapozol, erre alapozva választod ki az önmarketing eszközeidet, akkor sokkal hatékonyabb leszel – úgy, hogy közben nem kell szerepet játszanod, nem kell nyomulnod, hanem helyette önmagadat adhatod.
A könnyed, önazonos önmarketing titka az önismeret.
Ismerned kell önmagad, hiszen csak akkor tudod megfogalmazni azt is, hogy pontosan milyen eszközök, módszerek illenek hozzád. El kell fogadnod, hogy introvertáltként másképp működünk. Nem érdemes hosszú időn keresztül magunkra erőltetni olyan stratégiákat, amit mások használnak.
A legtöbb divatos marketing eszköz és tanács az extrovertáltakat célozza.
Te ne másolj másokat!
Fogadd meg a mai önmarketing tippet, és a másolás helyett inkább fogadd el a személyiségedet, határozd meg az erősségeidet és az egyediségedet, és dolgozz a géniusz zónádon belül!

