
Önmarketing tipp introvertáltaknak #5 – Támaszkodj az erősségeidre!
Az Önmarketing tipp introvertáltaknak című sorozatot azért hoztam létre, mert tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára.
Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #5
Támaszkodj az erősségeidre!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
Tudom, hogy sok helyről azt hallod, hogy a közösségi médián jelen kell lenni, folyamatosan posztolni kell, mert különben nem fognak megismerni.
Én azonban másképp gondolom.
Introvertáltként tudom, hogy az állandó készenlét, illetve az „elvárás”, hogy állandóan jelen legyél, óriási stressz. Stressz, ami kimerít, leszívja az energiádat.
Viszont másképp is használhatod a közösségi médiát!
Ahogy a mai önmarketing tipp is szól: támaszkodj az erősségeidre!
Gyakori introvertált erősség a hallgatás, az érzékelés és a megfigyelés. Talán te is megfigyelted már önmagadon, hogy sokkal jobban szeretsz először hallgatni, gondolkodni, megfigyelni, és csak ezután beszélni.
Használd ki hát ezeket az erősségeket a közösségi médiában!
Legyél jelen, de ne úgy, ahogy azt elvárják tőled!
Amellett, hogy a közösségi média a tartalmak megosztására szolgál, nagyszerű eszköz arra, hogy meghallgasd a potenciális ügyfeleket. Azokban a csoportokban, azokon az oldalakon, ahol a célcsoportod is jelen van, rengeteg hasznos információ van a számodra. Csupán észre kell venned.
Próbáld meg legközelebb olyan szemmel felkeresni a csoportokat, hogy azt figyeled, hogy vajon miről beszélgetnek, milyen problémákat vetnek fel, és milyen vágyakat fogalmaznak meg az emberek.
A legtöbb extrovertált ember számára ez óriási nehézséget okoz. Ők nem igazán szeretnek sokáig elemezni, megfigyelni dolgokat. Viszont ha te támaszkodsz erre az erősségedre, akkor óriási versenyelőnyre tehetsz szert. Miért? Hát azért, mert te képes leszel olyan szófordulatokat, olyan gondolatokat és problémákat beleszőni a kommunikációdba, amire a célcsoportod felkapja a fejét. Olyanokat, amiket olvasva a homlokukra csapnak, és azt gondolják, hogy a fejükbe látsz!
Ennek köszönhetően pedig úgy fogják érezni, hogy megérted őket, egy cipőben jártok, ezért elkezdenek kötődni hozzád és megbízni benned. Így pedig nem lesz kérdés, hogy amikor szükségük van segítségre, akkor csak veled akarnak majd dolgozni!
Komplex segítséget keresel az önmarketinged kidolgozásához?
Akkor ez neked szól!

