
Önmarketing tipp introvertáltaknak #2 – Helyezd át a fókuszt!
Önmarketing tipp néven ez az új sorozatom!
Azért hoztam létre, mert tudom, hogy az önmarketing nem könnyű az introvertáltak számára. Én is introvertáltként vállalkozom, ezért teljes mértékben átérzem a helyzetet. Ebben az új sorozatban szeretném megosztani veled azokat a tippeket, amelyek nekem segítettek, illetve amelyek segítségével te is hatékonyabb lehetsz az önmarketingben!
Jöjjön hát a második rész!
Önmarketing tipp introvertáltaknak #2
Helyezd át a fókuszt!
Mit jelent ez az önmarketing tipp?
Tudom, hogy introvertáltként tele vagy félelmekkel. Biztos, hogy te is féltél már attól, hogy mit fognak szólni mások, ha elkezded megosztani a gondolataidat, esetleg megmutatod az arcodat.
Abban is biztos vagyok, hogy nehezedre esik számodra az, hogy a középpontban legyél.
Tudom, hiszen én is így vállalkozom. Introvertáltként a legszívesebben a háttérben dolgozunk, és segítünk azoknak az embereknek, akiknek tudunk. Amikor meghalljuk az önmarketing kifejezést, akkor görcsbe rándul a gyomrunk, mert önmagunkról beszélni, önmagunkat reklámozni végképp nem szeretnénk.
Mit lehet tenni ilyen esetben?
Hogyan tudod elérni azt, hogy az önmarketing ne legyen olyan nehéz?
Ez a mai önmarketing tipp ebben fog segíteni neked!
Mit jelent, hogy helyezd át a fókuszt?
Az önmarketing alatt sokan azt hiszik, hogy önmagukról kell beszélni, önmagukat kell középpontba helyezni, és ez fárasztó, illetve ijesztő lehet a számukra. Tudom, mert korábbi vállalkozásomban, amikor a hidegen sajtolt olajainkat árultam a helyi termék vásárokon, én is szenvedtem. Szenvedtem attól, hogy ki kell állnom, hogy középpontba kell lennem, hogy meg kell szólítanom idegeneket stb.
Tele voltam félelmekkel. Mi lesz, ha kinevetnek, nem tetszik a termékem, nem tudok válaszolni arra, amit kérdezek és így tovább. Megannyi félelem.
Nem csoda, hogy már akkor gyomorgörcsöm volt, amikor elkezdtem összepakolni egy-egy ilyen vásárra.
Ez nem volt fenntartható, ezért változtatnom kellett rajta.
Amikor elkezdtem az online marketinggel foglalkozni, és webáruházat indítottam, azt gondoltam, hogy majd sokkal könnyebb lesz. De eleinte nem volt az. Azért, mert nem jól álltam hozzá.
Azt gondoltam ugyanis, hogy az online térben is elvárás, hogy mindenhol ott legyen az arcom, folyamatosan szelfizzek, megmutassam, hogy hogy és hol élek, mit csinálok stb.
Ezt pedig egyáltalán nem akartam, mert tudtam magamról, hogy nem szeretek szerepelni. Személyiségemből adódóan egyszerűen rosszul vagyok tőle.
Idővel azonban megértettem, hogy az önmarketing nem arról szól, hogy önmagamat fényezem egyfolytában. Az inkább a hencegés kategóriája.
Megtanultam, hogy az önmarketing lényege, hogy a potenciális vevők megértsék, hogy miért az én olajom a legjobb választás a számukra. Ehhez pedig nem arra volt szükségem, hogy állandóan azt mondogassam, hogy az én olajom milyen jó, milyen tökéletes, hanem helyette arra kellett koncentrálnom, hogy a célcsoportomnak mire van szüksége. Azt kellett megmutatnom, hogy az, ami nálam van, az én olajom, hogyan teszi jobbá az ő életüket. Miért éri meg nekik ezt választani, mit nyernek azzal, ha tőlem vásárolnak.
Ehhez pedig arra volt szükség, hogy megismerjem őket, és rájuk fókuszáljak. Arról írjak, amire ők kíváncsiak, azokat a témákat és problémákat emeljem ki, amivel ők szembesülnek.
Gyakorlati példa
Ahogy láttad az előző példámban, én így helyeztem át a fókuszt. A célcsoportomban lévő emberek kerültek a középpontban, az ő problémáikról, gondolataikról, érzéseikről beszéltem azért, hogy ha majd beírják a keresőbe a kérdésüket (vagyis a problémájukat), akkor nálam találjanak választ rá.
Óriási megkönnyebbülés volt!
Úgyhogy a mai önmarketing tipp a számodra az, hogy helyezd át a fókuszt a célcsoportodra, az ő igényeikre, és arra, amire ők kíváncsiak. Így többé nem fogod azt érezni, hogy önmagadat kell mutogatni.
Ha például angoltanár vagy, akkor ne arra koncentrálj, hogy elmondd, hogy milyen iskolákat végeztél, milyen egyéb képesítésed van, hanem arra, hogy a te módszered miért más, mint a piacon található többi tanár módszere. Miért lesz jobb, könnyebb neki, ha téged választ. Milyen problémáját oldod meg, hogyan könnyíted meg az életét, hogyan lesz jobb neki, ha téged választ.
De ugyanez igaz bármelyik szakterületre!
A lényeg, hogy a célcsoportra fókuszálj, ne önmagadra. Így lekerül rólad a stressz, nem kell önmagadat mutogatni, nem neked kell a középpontban lenni!

