önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka, hogyan érjek el több embert, így érhetsz el több embert, ügyfélszerzés, több ügyfél,
Önmarketing, önreklám

Önmarketing nyomulás nélkül – Így érj el több embert!

Read Time:4 Minute, 54 Second

 

Hogyan érjek el több embert? Hogyan legyen több ügyfelem?

Gyakori kérdések, amelyeket kezdő vállalkozók tesznek fel.

Az ügyfélszerzés nem könnyű, különösen akkor nem, ha te is introvertáltként vállalkozol. Mi ugyanis nem szeretjük magunkat mutogatni, nehezünkre esik önmagukat dicsérni, és az önmarketinget óriási feladatnak érezzük.

Nézzük, hogy milyen eszközeink vannak, amikkel több embert érhetünk el!

 

Önmarketing – Introvertált eszközök

 

Tudom, hogy az önmarketing sokszor nehézséget okoz. Tudom, hiszen én is introvertáltként vállalkozom már több mint 12 éve.

Tele vagyunk félelmekkel és belső gátakkal. Félelmeink sokfélék lehetnek, én business coachként a leggyakrabban az alábbiakkal találkozom ügyfeleim körében:

  • mi lesz, ha kinevetnek
  • mi lesz, ha megítélnek és másképp néznek rám amiatt, hogy megjelenek, és elkezdem megosztani a gondolataimat
  • mi lesz, ha megítélnek amiatt, hogy „reklámozgatom” magam
  • nem szeretek nyomulni, és sajnos nyomulás nélkül nehéz sikereket elérni
  • imposztor szindróma
  • perfekcionizmus
  • túl sokan vannak a piacon, nekem már nincs hely

És ezek csak a leggyakoribbak!

Pontosan tudom, hogy ezek mellé még más félelmek és belső gátak is társulhatnak.

De azt is tudom, hogy van megoldás erre a helyzetre. Van lehetőséged arra, hogy introvertáltként is hatékony legyél az önmarketing területén, és annyi ügyfelet szerezz, amennyire szükséged van.

Mit kell tenned ehhez?

Elsősorban meg kell találnod azokat az eszközöket, amelyek passzolnak a személyiségedhez. Lehet, hogy most felhúztad a szemöldököd, és azt gondolod, hogy ugyan már, hiszen mindig megvannak a népszerű eszközök, amiket használni kell.

De hidd el, hogy ez nem teljesen igaz!

Van, akinek nehéz az önmarketing.
Olyan is akada, aki nem szereti mutogatni magát.
Sőt, olyan is, aki legszívesebben meghúzódna a színfalak mögött.

Tudom, hogy te is inkább ilyen típus vagy, hiszen rátaláltál az oldalamra.

Az elmúlt több mint 10 évben megtapasztaltam, hogy óriási szerepe van annak, hogy milyen eszközökkel dolgozom. Persze, kezdetben én is próbáltam lemásolni, hogy mások mit használnak. Néztem, hogy mások mivel sikeresek, és azt hittem, hogy ha én is azokat használom, akkor majd én is az leszek.

De nem lettem.

Nem lettem sikeres, mert azok az eszközök egyáltalán nem passzoltak az én személyiségemhez, nem az én erősségeimre épültek, nem voltak önazonosak a számomra, így csak szenvedtem a használatuk közben. Ez a szenvedés pedig nem csak nekem volt szembetűnő, hanem az embereknek.

Szerinted ki fordul egy olyan szakértőhöz, akin messziről látszik, hogy nem magabiztos.

Elárulom: nem sokan.

 

Hogyan érj el sok embert?

 

Úgy, hogy azt és ott mondod nekik, amit hallani akarnak. Na jó, ez így egy kicsit túl általános. Fejtsük ki bővebben!

Az első lépés, hogy tudatosítsd magadban, hogy te milyen személyiség vagy, milyen erősségeid vannak, és miben vagy más mint a piacon lévő többi szakértő.

Amíg ezekkel nem vagy tisztában, addig nem is tudsz olyan eszközöket választani, amik a te erősségeidre épülnek – kvázi nem tudod kiaknázni a benned lévő erősségeket.

Mondok egy példát, hogy értsd, hogy mire gondolok.

Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt olajokat készítettünk a férjemmel közösen. Eleinte azt gondoltuk, hogy helyi termék piacokon, vásárokon értékesítünk, mert mindenki ezt csinálta ezen a piacon (látod, én is elkövettem a hibát, hogy megpróbáltam másoknál sikeres eszközöket lemásolni). Bele is fogtunk az értékesítésbe, de nagyon hamar rá kellett jönnöm, hogy ez nekem így, ilyen formában nem megy.

Személyiségemből adódóan tele voltam félelmekkel. Mit szólnak majd mások, mit csinálok, ha nem tudom mit válaszoljak, mi lesz, ha kinevetnek és alkalmatlannak tartanak. És nem mellesleg nem igazán szerettem tukmálni, nyomulni a piacon.

Más megoldás kellett.

Így találtam meg az online marketinget, azon belül is a tartalommarketing eszköztárát. Megnéztem, hogy mik az én erősségeim, mire tudnék alapozni, egyáltalán mi lenne az ideális állapot a számomra (ezt amúgy csak nagyon kevesen fogalmazzák meg tudatosan, úgyhogy ha te sem tetted, akkor jó szívvel ajánlom – sokat tud segíteni).

Otthonról szerettem volna dolgozni, a saját időbeosztásom szerint, mert a lányaink még kicsik voltak. Tudtam, hogy szeretek írni, nagyon kitartó vagyok, nem okoz gondot, hogy egy témáról sokat írjak, és mivel szeretek kutatni, elég alapos is vagyok, ezért több szempontból meg tudom közelíteni ugyanazt a területet.

Ezek voltak az én erősségeim. Ezekből kellett kiindulnom, ezért a fő marketing eszközöm a blog és az e-mail marketing lett. Elkezdtem írni az olajokról, a felhasználásukról, a tulajdonságaikról, a fogyasztási lehetőségekről és mindenről, amiről csak tudtam.

Figyeltem a célcsoportomat, figyeltem, hogy milyen kérdéseket tesznek fel nekem, mik azok a gyakori témák, amikre rákeresnek a Google-ben, milyen problémák merülnek fel a legtöbbször náluk, és ezekről mind-mind írtam. Azért, hogy ha leülnek a keresők elé és beírják a kérdéseiket, akkor az én cikkeimet találják meg. Ezekben a cikkekben pedig arra törekedtem, hogy azt mutassam meg nekik, hogy miért a hidegen sajtolt olaj, azon belül pedig a mi olajunk a legjobb választás a számukra.

Érted a logikáját?

Meg kell tudnod, hogy mire kíváncsiak, miről beszélnek, milyen problémáik vannak, mi fáj nekik, mire vágynak – a lehető legtöbb mindent, amit csak megtudhatsz róluk. Mert csak így tudsz majd olyan témákról beszélni, amelyekkel rezonálnak, amelyekre felfigyelnek.

Így fogsz tudni sok embert elérni.

És ha már elérted őket, akkor pedig így lesz lehetőséged, hogy megmutasd nekik, hogy te vagy a legjobb választás a számukra.

 

Mire van ehhez szükséged?

 

Arra, hogy tudatosan fordulj önmagad felé. Tudatosítsd az erősségeidet, azt, hogy milyen értékeid vannak, miben vagy egyedi és más mint a többi hasonló szakember. Ezekkel kell kezdened.

Ezután fel kell ismerned, hogy eddig milyen félelmek és belső gátak tartottak vissza attól, hogy megmutasd magad. A felismerés az első lépés a megoldás felé. Ha tudod, hogy mi gátol, akkor tudsz csak tenni azért, hogy legyőzd. Dolgoznod kell a gondolkodásmódodon. De szerencsére ehhez ma már nagyon sok szuper eszköz van.

Tudom, mert én már végigmentem ezen az úton. Megtaláltam azokat az eszközöket, amikkel azonosíthatom és tudatosíthatom az erősségeimet, leküzdhetem a belső félelmeimet, és magabiztosan állhatok ki a célközönségem elé a vállalkozásommal.

 

Neked is szükséged lenne segítségre?

 

Akkor kattints az alábbi képre, mert az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programomat pont ezért készítettem!

Nézd meg a részleteket, és végre építs olyan vállalkozást, amilyenre mindig is vágytál!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük