
Önmarketing – Nem az én világom, hogy megmutassam az arcom!
Gyakran elhangzó mondat az önmarketinggel kapcsolatos konzultációk során: „Nem az én világom, hogy megmutassam az arcom!”
A vállalkozókban ott a kétely, hogy vajon tényleg csak úgy lehet érvényesülni az online térben, ha a saját arcukat tolják az emberek képébe? Csak az ilyen erőszakos és nyomulós kommunikáció lehet eredményes?
Én nem így gondolom! Olvass tovább, és ki is fejtem, hogy miért!
Önmarketing: hencegés vagy hatékony eszköz
Gyakran hallom azt is, hogy az önmarketinget azzal azonosítják, hogy önmagunkat kell dicsérni, állandóan arról kell beszélni, hogy mi milyen jók vagyunk stb. Olyan, mintha csak a nagyképű, önimádó vállalkozók lehetnének sikeresek.
Nos, szerintem nagyon fontos, hogy különválasszuk az öncélú hencegést az önmarketingtől. Véleményen szerint az öncélú hencegés sokkal jobban beleillik a nagyképű, nyomulós vállalkozó képébe, mint a hatékony önmarketing.
De mi a különbség a kettő között?
Én úgy látom, hogy a hencegés célja az, hogy önmagunkat sztároljuk. Aki henceg, az soha nem veszi figyelembe a másik felet. Csak az a célja, hogy el tudja mondani minél több embernek, hogy milyen nagyszerű, de egyáltalán nem érdekli, hogy erre a másik fél kíváncsi-e. Az meg aztán végképp nem érdekli, hogy mit gondol erről a másik ember, akarja-e egyáltalán meghallgatni.
Az önmarketing ezzel szemben a másik félre, vagyis a potenciális ügyfelekre fókuszál. Nem te vagy a középpontjában, hanem a célcsoportod. Arra fókuszálsz, hogy azt mutasd meg, hogy az a tudás, az a tapasztalat, illetve az az egyediség, ami nálad van hogyan lehet az ő hasznára. Miért éri meg neki veled dolgozni, miért lesz jobb az élete, ha téged választ.
Érzed a kettő között a különbséget?
A hencegés öncélú. Míg a hatékony marketing arra fókuszál, hogy segítsen a célcsoportodnak meglátni, hogy te vagy a legjobb választás a számára.
Mit tehetsz, ha nem akarod az arcodat megmutatni?
Szolgáltatás alapú vállalkozók esetében a bizalom rendkívül fontos. A bizalmat az első benyomás is jelentősen tudja befolyásolni. Éppen ezért butaság lenne tőlem, ha azt mondanám, hogy egyetlen fénykép nélkül el tudod érni, hogy bízzanak benned.
Egy vagy két képre szükséged lesz. A coaching, a tanácsadás és a hasonló szolgáltatások erősen bizalmi alapú szolgáltatások. Sokkal könnyebben kapcsolatban lépnek veled, ha előtte látják az arcodat. De elegendő csupán 1-2 fotó, amit használsz az online felületeiden. Nincs szükség arra, hogy állandóan szelfizz és magadat mutogasd.
Mit tegyél akkor helyette?
Rengeteg más téma van, amivel az első benyomás után tovább építheted a bizalmat. Ahhoz azonban, hogy tudd, hogy melyek ezek, először meg kell ismerned önmagadat. Végig kell gondolnod, hogy mik azok a témák, amikről számodra komfortos beszélni, és mik azok, amelyeket mindenképpen el akarsz kerülni.
De nem csak magadra kell gondolni! Azt is figyelembe kell venned, hogy a célcsoportodat mi érdekli! Mert akkor lesz igazán sikeres a kommunikációd, ha a kettő találkozik egymással – vagyis olyan témákról beszélsz, ami neked komfortos, de közben a célcsoportod számára is értéket képvisel.
Mondok egy példát!
Talán már ismered az én történetemet. Korábbi vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettem a férjemmel közösen. Kezdetben offline akartuk értékesíteni, de hamar bebizonyosodott a számomra, hogy a piacokon, vásárokon való értékesítés nekem nem megy. Tele voltam félelmekkel, nem mertem idegeneket leszólítani. Szorongtam egész idő alatt. Ezért döntöttem az online marketing mellett.
Nagyszerű döntés volt, mert ki tudtam választani azokat az eszközöket, amelyekkel megfordítottam a folyamatot, amitől korábban szenvedtem. A piacokon nekem kellett futnom a vevők után, később azonban el tudtam érni, hogy ők jöttek oda hozzám, ők akartak tőlem vásárolni.
És ezt mind az online marketingnek köszönhetem. Megjelentem az online térben, értékes tartalmakat készítettem, sokan szerették az írásaimat. A vásárlások azonban addig nem ugrottak meg, amíg ki nem tettem 1-2 fotót magamról a honlapra. Óriási ereje volt, sokkal jobban megbíztak bennem, mert már tudtak arcot kötni a termékhez.
De nem kellett több fotó. Ha rákeresel a korábbi vállalkozásomra, akkor láthatod, hogy nem árasztottam el fotókkal az internetet (GastrOlaj volt a márkanév).
Ehelyett olyan témákról beszéltem, ami a célcsoportom számára értéket képviselt. Például arról, hogy melyik hidegen sajtolt olaj mire jó, hogyan érdemes fogyasztani őket, mire kell figyelni a felhasználással kapcsolatban, hogyan és hol készítjük őket stb.
Ezek a témák mind-mind építették a bizalmat, ennek köszönhetően úgy nőtt a webáruház forgalma, hogy az előbb említett 1-2 képnél többet nem kellett kitennem magamról. Lefotóztam viszont a termőföldeket, a csomagolás-postázás fázisait, néhány receptet, otthon elkészített kozmetikumot és minden olyat, ami még érdekelte őket.
Látod már?
A lényeg az, hogy adj nekik értéket! Olyan dolgokról beszélj, ami növeli az elköteleződést irántad, ami erősíti a bizalmat, amiből úgy érzik, hogy te vagy az a szakértő, akire neki szüksége van.
És ha megtalálod ezeket a témákat, akkor többé nem fogják az árakat hasonlítgatni, hanem csak veled akarnak majd dolgozni!
Hogyan találd meg ezeket a témákat? Hogyan építsd hatékonyan az önmarketingedet nyomulás nélkül?
Ebben segít neked az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című program!
Kattints az alábbi képre, és olvasd el a részleteket!
👇 👇 👇 👇 👇 👇

