
Önmarketing – Jó vagy rossz?
Az önmarketing jó vagy rossz?
Szükséges ahhoz, hogy eredményes vállalkozó legyél, vagy inkább egy egoista dolog?
Az önmarketing hencegés vagy hatékony marketing eszköz?
Ezekre a kérdésekre találsz választ ebben a blogbejegyzésben. Olvass tovább!
Mi az az önmarketing valójában?
Olvastam nemrég egy cikket, amelyben az önmarketing definícióját az alábbiak szerint fogalmazták meg:
Az önmarketing a saját növekedésednek, fejlődésednek vagy jólétednek előmozdítása.
Nos, ebben a mondatban sok minden benne van. Lehet szeretni vagy utálni az önmarketinget, azt azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az elmúlt időszakban egyre nagyobb fókuszt kap ez a terület. Sok tanulmány foglalkozik azzal, hogy hogyan lehet ezt hatékonyan űzni, és hogyan lehet igazán hatékony egy vállalkozó számára.
Saját tapasztalatom, illetve ügyfeleimmel végzett közös munkám alapján hiszem, hogy a hatékony önmarketing alapja az önismeret.
Tedd fel magadnak a kérdést:
- Mit akarok elérni?
Bár a kérdés könnyűnek tűnik, mégis az a tapasztalatom, hogy nem foglalkozunk vele tudatosan.
Most arra invitállak, hogy ne ugord át egyből!
Az önmarketing ugyanis akkor a leghatékonyabb, ha egy konkrét célt szem előtt tartva teszed. Minél tisztábban látod a célt, annál jobban fogsz tudni olyan döntéseket hozni, olyan eszközöket választani, amelyek segítenek a cél felé haladni.
Hogyan válassz önmarketing célt?
Gondold végig, hogy mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal? Milyen pozíciót szeretnél betölteni az adott iparágban? Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy piacvezetői pozícióra pályázol vagy azt szeretnéd, hogy nyugodtan megélj a vállalkozásodból.
Mind a kettő cél nagyszerű cél, de eltérő stratégiát, és eltérő eszközöket igényel.
Ezért hívom fel mindig a vállalkozók figyelmét arra, hogy az alapoknál kell kezdeni a vállalkozás építését.
Nem baj, ha ez a cél közben változik. Az egyik nem zárja ki a másikat. De fontos, hogy az elején legyen egy irányod, ami felé haladsz, amihez eszközöket rendelsz, illetve ami segít tartani az irányt és meghozni a megfelelő döntéseket.
Ha megfogalmaztad a célodat, akkor gondold végig a következőket is:
- Milyen eredménnyel fog az életedre nézve járni a cél elérése?
- Mi lesz az, ami élvezni fogsz abban, ha eléred a célod?
- Lesz-e bármi, amit esetleg nem fogsz élvezni?
- Milyen akadályok elé nézhetsz?
- Hogyan tudod majd kezelni/megelőzni őket?
- Lesz-e szükséged támogatásra, illetve ha igen, akkor milyen típusúra?
Ez a néhány kérdés segít neked abban, hogy lásd az irányt, könnyebben válassz eszközöket, és magabiztosabb legyél. Ha ott van a kezedben a konkrét célod, akkor sokkal könnyebben fogod eldönteni egy utadba kerülő lehetőségről, tanfolyamról, mentorprogramról, hogy szükséged van-e rá, vagy csak időpazarlás, netán halogatás.
Ne feledd! Az önmarketing és a hencegés között az a különbség, hogy míg a hencegés öncélú és nem veszi figyelembe a másik felet, addig az önmarketing elsősorban arra fókuszál, hogy megmutassa a célcsoportnak, hogy miért lesz jó nekik, ha téged választanak!
Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online anyagomban erre is nagy fókuszt fektetünk. Sőt, nem csak a cél kitűzésében segít neked ez az anyag, hanem mire a végére érsz egy komplett önmarketing terv lesz a kezedben, amit már csak meg kell valósítanod!
Kíváncsi vagy a részletekre?
Kattints az alábbi képre:

