önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka
Önmarketing, önreklám

Önmarketing – Jó vagy rossz?

Read Time:2 Minute, 30 Second

 

Az önmarketing jó vagy rossz?
Szükséges ahhoz, hogy eredményes vállalkozó legyél, vagy inkább egy egoista dolog?
Az önmarketing hencegés vagy hatékony marketing eszköz?

Ezekre a kérdésekre találsz választ ebben a blogbejegyzésben. Olvass tovább!

 

Mi az az önmarketing valójában?

 

Olvastam nemrég egy cikket, amelyben az önmarketing definícióját az alábbiak szerint fogalmazták meg:

 

Az önmarketing a saját növekedésednek, fejlődésednek vagy jólétednek előmozdítása.

 

Nos, ebben a mondatban sok minden benne van. Lehet szeretni vagy utálni az önmarketinget, azt azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az elmúlt időszakban egyre nagyobb fókuszt kap ez a terület. Sok tanulmány foglalkozik azzal, hogy hogyan lehet ezt hatékonyan űzni, és hogyan lehet igazán hatékony egy vállalkozó számára.

Saját tapasztalatom, illetve ügyfeleimmel végzett közös munkám alapján hiszem, hogy a hatékony önmarketing alapja az önismeret.

Tedd fel magadnak a kérdést:

  • Mit akarok elérni?

Bár a kérdés könnyűnek tűnik, mégis az a tapasztalatom, hogy nem foglalkozunk vele tudatosan.

Most arra invitállak, hogy ne ugord át egyből!

Az önmarketing ugyanis akkor a leghatékonyabb, ha egy konkrét célt szem előtt tartva teszed. Minél tisztábban látod a célt, annál jobban fogsz tudni olyan döntéseket hozni, olyan eszközöket választani, amelyek segítenek a cél felé haladni.

 

Hogyan válassz önmarketing célt?

 

Gondold végig, hogy mit szeretnél elérni a vállalkozásoddal? Milyen pozíciót szeretnél betölteni az adott iparágban? Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy piacvezetői pozícióra pályázol vagy azt szeretnéd, hogy nyugodtan megélj a vállalkozásodból.

Mind a kettő cél nagyszerű cél, de eltérő stratégiát, és eltérő eszközöket igényel.

Ezért hívom fel mindig a vállalkozók figyelmét arra, hogy az alapoknál kell kezdeni a vállalkozás építését.

Nem baj, ha ez a cél közben változik. Az egyik nem zárja ki a másikat. De fontos, hogy az elején legyen egy irányod, ami felé haladsz, amihez eszközöket rendelsz, illetve ami segít tartani az irányt és meghozni a megfelelő döntéseket.

Ha megfogalmaztad a célodat, akkor gondold végig a következőket is:

  • Milyen eredménnyel fog az életedre nézve járni a cél elérése?
  • Mi lesz az, ami élvezni fogsz abban, ha eléred a célod?
  • Lesz-e bármi, amit esetleg nem fogsz élvezni?
  • Milyen akadályok elé nézhetsz?
  • Hogyan tudod majd kezelni/megelőzni őket?
  • Lesz-e szükséged támogatásra, illetve ha igen, akkor milyen típusúra?

Ez a néhány kérdés segít neked abban, hogy lásd az irányt, könnyebben válassz eszközöket, és magabiztosabb legyél. Ha ott van a kezedben a konkrét célod, akkor sokkal könnyebben fogod eldönteni egy utadba kerülő lehetőségről, tanfolyamról, mentorprogramról, hogy szükséged van-e rá, vagy csak időpazarlás, netán halogatás.

Ne feledd! Az önmarketing és a hencegés között az a különbség, hogy míg a hencegés öncélú és nem veszi figyelembe a másik felet, addig az önmarketing elsősorban arra fókuszál, hogy megmutassa a célcsoportnak, hogy miért lesz jó nekik, ha téged választanak!

 

Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online anyagomban erre is nagy fókuszt fektetünk. Sőt, nem csak a cél kitűzésében segít neked ez az anyag, hanem mire a végére érsz egy komplett önmarketing terv lesz a kezedben, amit már csak meg kell valósítanod!

Kíváncsi vagy a részletekre?

Kattints az alábbi képre:

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük