Önmarketing, önreklám

Önmarketing  – Ezt tedd, ha nem tudod, hogy merre indulj!

Read Time:3 Minute, 45 Second

 

Az önmarketing szó hallatán sok kezdő vállalkozó gyomra görcsbe rándul. Tudom, hogy nem könnyű önmagadat eladni, reklámozni, hiszen nem elsősorban ezért lettél vállalkozó. Sokkal inkább az volt a célod, hogy a tudásoddal és a tapasztalatoddal segíts másoknak.

De hidd el, hogy a kettő nem zárja ki egymást! Nem csak a nyomulás és tukmálás vezethet eredményre, hanem más is. De ehhez tudatosan kell gondolkodnod!

Mutatom is, hogy mire gondolok!

 

Önmarketing – az alapok

 

Ma már tisztán látom, hogy melyek azok a dolgok, amikkel egy vállalkozást jól meg lehet alapozni. Persze nem akarok álszent lenni, én sem tudtam ezt az elején. Viszont nagyon hálás lettem volna, ha lett volna valaki, aki segít, és elmondja, hogy mire figyeljek. De sajnos nem volt.

Ez volt az oka annak, hogy vaktában ugrottam fejest az egész vállalkozásba. Próbáltam figyelni, hogy mit csinálnak mások, és elkezdtem utánozni őket. Bízva abban, hogy azok az eszközök és módszerek, amiket ők alkalmaznak majd nekem is elhozzák a sikert.

Gondolom nem lepődsz meg, ha azt mondom, hogy nem így lett.

Próbálkoztam mindennel, megvettem egy csomó tananyagot, igyekeztem a legújabb trendeket követni, de közben egyre frusztáltabb lettem, mert nem jöttek az eredmények.

Mindenre figyeltem, kivéve önmagamra.

Nem értettem, hogy miért nem működnek nálam azok, amiket mások sikerrel alkalmaznak. Azt hittem, hogy velem van a baj, én nem vagyok elég jó. Sőt, már az is megfordult a fejemben, hogy alkalmatlan vagyok a vállalkozói létre.

Pedig nem volt velem semmi baj.

Tudod mivel volt a baj?

Azzal, hogy nem figyeltem oda saját magamra. Nem vettem figyelembe, hogy számomra mi önazonos. Nem néztem meg tudatosan, hogy mik az erősségeim, milyen képességeim és készségeim vannak, mi jellemző a személyiségemre, és nem ezek alapján választottam eszközöket.

Ma már pontosan tudom, hogy ennek mekkora jelentősége van. Ezért tűztem ki célul, hogy a lehető legtöbb hozzám hasonló vállalkozó figyelmét felhívom erre. Úgyhogy, hogy ha te is érezted már azt, hogy nem jó helyen vagy, esetleg nem vagy elég jó, netán bántottad magad amiatt, mert nem jöttek az eredmények, akkor olvass tovább! Segítek!

 

Hatékony önmarketing – megfelelő eszközök

 

Tudom, hogy te is sokat hallottad már az önismeret szót. De csak keveset beszélünk róla akkor, amikor vállalkozásfejlesztésről van szó. Pedig határozottan állítom, hogy ez mindennek az alapja.

Az első lépés a sikeres vállalkozás felé az önismeret. Az önismeret fogja megadni ugyanis neked azt a magabiztosságot, azt az önbizalmat, amire mindig is vágytál. Hiszen ha ismered önmagad, ha pontosan tudod, hogy mik az erősségeid, miben vagy egyedi, és ezekre alapozva építed a vállalkozásodat, akkor lesz igazán önazonos.

Tudod ez olyan, mint amikor valami olyan dolgot csinálsz, amiben igazán jó vagy. Próbálj meg felidézni az életedben egy olyan élethelyzetet, amikor igazán jónak érzed magad. Például ha futsz, és sikerül lefutnod a távot, amit kitűztél magadnak, akkor hogy érzed magad? Erőteljesnek, boldognak, motiváltnak, energikusnak és természetesen magabiztosnak, igaz? Egyfolytában vigyorogsz, boldog vagy, úgy érzed, hogy tiéd a világ. Olyan erőt ad, amivel tovább tudsz lépni, újabb célokat tudsz kitűzni.

Most gondold végig azt is, hogy milyen érzés erről mesélni másoknak. Ugye neked is az jutott eszedbe, amikor mások azt mondják rád, hogy szinte ragyogsz, amikor erről beszélsz.

Nos, egy tudatos önmarketinggel, egy tudatos önismereti munkával ugyanezt fogod érezni te is, és ugyanezt fogják érezni a potenciális ügyfeleid is a vállalkozásoddal kapcsolatosan.

Hiszen pontosan tudni fogod, hogy miben vagy jó, miben és hogyan tudsz segíteni másoknak, meg lesz a kellő önbizalmad ahhoz, hogy a te egyedi megoldásodat büszkén tárd a potenciális ügyfelek elé. És ez adja meg neked azt a vállalkozást, amire igazán vágysz!

 

Merre indulj?

 

Kezdd ott, hogy tudatosítod a személyiségedet, az erősségeidet, és azokat a belső gátakat és félelmeket, amik eddig visszatartottak. Ha ezek megvannak, akkor el kell kezdened ezeken a belső gátakon dolgozni, hogy legyen bátorságod megmutatni önmagad.

Ha elkezdtél dolgozni önmagadon, akkor a következő lépés, hogy a személyiségedhez, illetve az erősségeidhez passzoló eszközöket válassz. Találd meg azokat, amelyekkel nyomulás és tukmálás nélkül érheted el a célcsoportodat.

Ha pedig megvannak az eszközök, akkor állíts össze egy tartalomtervet, amellyel felkelted a célcsoportod figyelmét, és egyértelművé teszed, hogy te vagy a legjobb választás a számukra.

Kövesd ezt a 3 lépést, és meglátod, hogy sokkal hatékonyabb lesz az önmarketinged, mint bármikor máskor! Úgy, hogy közben önmagad maradhatsz, nem kell állandóan kitenned magad a kirakatba, hanem csak azt csinálhatod, amiben a legjobb vagy.

 

Úgy érzed, hogy egyedül nem megy, és szükséged lenne segítségre?

 

Akkor kattints az alábbi képre, mert az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programot pont ezért dolgoztam ki! Ez segíteni fog neked mindabban, amiről fent írtam!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük