önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka
Önmarketing, önreklám

Önmarketing és a zavart elme esete

Read Time:3 Minute, 39 Second

 

Tudom, hogy az önmarketing nehéz. Hidd el, hogy tudom, és saját bőrömön is tapasztalom, hogy mennyi munkával jár lebontani a belső gátakat, folyamatosan küzdeni a félelmekkel azért, hogy meg merd mutatni önmagad. De azt is tudom, hogy vannak nagyon jó módszerek, amelyekkel az önmarketing sokkal könnyebb lehet. Csak meg kell találnod neked is azokat, amelyek passzolnak hozzád. Ha pedig megtaláltad, akkor jöhet az egyértelmű kommunikáció – mert ne felejtsd a zavart elme mindig nemet mond!

Ne aggódj, mindjárt kifejtem, hogy pontosan mire gondolok! Olvass tovább, megéri!

 

 

A zavart elme esete

 

Van egy mondásom, amit mindig el szoktam mondani az ügyfeleimnek. Lehet, hogy már unják, de biztos vagyok benne, hogy beépül a gondolataikba, és amikor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretnék, akkor bevillan nekik. Ez pedig a következő:

 

A zavart elme nemet mond!

 

Mit jelent ez pontosan?

Az emberekre percenként rengeteg információ zúdul. Gondold csak végig a saját napodat. Reggel, amikor felkelsz és bekapcsolod a telefonodat, egyből jönnek a reklámok, a posztok, a videók, az ajánlók és még minden más. Aztán elindulsz otthonról, majd jönnek szembe veled a hirdetőtáblák, mozgóreklámok, esetleg a rádióban elhangzók ajánlatok.

Mire nekiállsz dolgozni, az agyadnak már rengeteg információt kellett feldolgoznia. Nem véletlen, hogy időnként túlterheltnek érzed magad.

A potenciális ügyfeled ugyanezt éli át nap mint nap. Gondolj csak bele, hogy milyen esélye van annak, ha egy ilyen felfokozott állapotban látja meg az ajánlatodat, hogy azonnal kattint, vásárol és felveszi veled a kapcsolatot? És mennyivel csökken ennek az esélye, ha az ajánlatod, a kommunikációd, az üzeneted esetleg homályos?

Ha a potenciális ügyfél megoldást keres, akkor nem akar órákig bogarászni egy-egy cikket, landing oldalt vagy hirdetésszöveget. Neki arra van szüksége, hogy ahogy ránéz a hirdetésedre vagy az ajánlatodra, akkor egyből lássa, hogy ez neki szól vagy nem.

Ha összezavarod, mert mindenről beszélsz egy kicsit, akkor tovább fog görgetni. Hidd el, hogy nem fogja kibogarászni, hogy akkor most ki vagy te, és egyáltalán mivel foglalkozol. Nem ér rá, illetve energiája és türelme sincs hozzá, mert túlterhelt.

 

Nézzünk egy példát erre!

 

Az egyik legjobb példa erre az, amikor keresel egy bizonyos kávéfőzőt. Az ismerőseid ajánlották, vetted a fáradtságot és fel is írtad a márkáját, típusát, hogy majd otthon rákeresel, hogy mennyibe kerül. Beírod a keresőbe, az első találat szimpatikusnak is tűnik. Rákattintasz, majd ahelyett, hogy az adott típusú kávéfőzőt látnád, egy gyűjtőoldalra kerülsz, ahol rengeteg kávéfőző van.

De te nem ezt szeretted volna. Te nem nézelődni és keresgélni érkeztél az oldalra, hanem egy adott típusról információt szerezni. Biztos vagyok benne, hogy az esetek többségében te is bezárnád az oldalt, és mennél a második találatra. Én biztosan ezt teszem.

Ezekre a szituációkra értem azt, hogy a zavart elme nemet mond – ha összezavarod a képet, ha nem azt adod, amire szüksége van a potenciális vásárlónak, akkor elvesztél. Ő nem fogja kibogarászni az ajánlatodat, úgy, ahogy én sem kezdenék el szűrögetni az adott webáruházban, hogy végre megtaláljam azt a típust, amit előzőleg beütöttem.

 

Önmarketing és a zavart elme

 

Azért ezt a címet adtam a bejegyzésnek, mert szeretném felhívni a figyelmedet valamire. Ha végre rászánod magad, ha végre eldöntöd, hogy dolgozol a benned lévő félelmeken, elkezded ledönteni a belső gátakat és végre kiállsz az ajánlatoddal, akkor nagyon figyelj oda, hogy mit mondasz!

  • Ne zavard össze a potenciális ügyfelet!
  • Ne akarj egyetlen posztban, ajánlatban, hírlevélben mindent elmondani.
  • Ne zúdíts az érdeklődőre egyszerre mindent, mert összezavarodik, megijed és hátat fordít.

Ehelyett törekedj arra, hogy következetesen kommunikálj. Inkább legyen több kis posztod, rövidebb blogbejegyzésed vagy hírleveled, de azok célja, üzenete egyértelmű legyen!

Ne tedd tönkre az erőfeszítéseidet azzal, hogy összezavarod az ügyfelet! Tudom, hogy milyen nehéz volt meglépni, hogy elkészíts egy posztot, megmutasd az arcod, esetleg felvegyél egy videót! Ne rontsd el azzal, hogy összevissza mindent rázúdítasz az érdeklődőre.

Helyette legyen egy egyértelmű üzeneted! Fogalmazd meg, hogy:

  • ki vagy te pontosan
  • kinek tudsz segíteni
  • miben tudsz segíteni neki
  • hogyan tudsz segíteni

Ez alapján a 4 pont alapján írd meg a saját üzenetedet, és igyekezz ezeket az információkat minden kommunikációdban átadni. Azért, hogy amikor majd olyan problémával találkozik a leendő ügyfeled, amihez segítségre van szüksége, már pontosan tudja, hogy tőled mire számíthat. Pontosan kell látnia, hogy te vagy-e az az ember, akire neki szüksége van.

 

Így lesz igazán hatékony az önmarketing!

 

Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged ebben, akkor kattints az alábbi képre! Ez az anyag neked készült!

 

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük