
Önmarketing – A profilkép fontossága
Az önmarketing során az első benyomás kulcsfontosságú. A jó első benyomásban pedig fontos a profilkép szerepe. A legtöbb esetben azzal találkozik először a potenciális ügyfél. Éppen ezért, ha azt szeretnéd, hogy az legyen a benyomása, hogy te egy profi szakember vagy, akkor ne a kiskedvenced vagy az esküvői fotót legyen a profilképed (persze ha a témádba vág, akkor ezt ne vedd magadra)!
Mire kell odafigyelned, ha úgy döntesz, hogy megváltozatod a profilképed?
Hoztam néhány tippet, ami hasznos lehet a számodra. Nézzük, hogy melyek ezek!
Hasznos tippek profilképcsere esetére
1.Készíts belőle tartalmat!
A profilkép frissítése nagyszerű lehetőség arra, hogy kapcsolatba lépj és beszélgetést kezdeményezz a célközönségeddel. Készíts egy posztot, amelyben kikéred a véleményüket a fotó kiválasztásával kapcsolatban.
Például: ” Szükségem van a segítségedre! Azt hiszem, itt az ideje egy frissítésnek, ezért frissítem a profilképemet. Mindkettő nagyon tetszik, és nem tudok dönteni. Melyiket válasszam… az A-t vagy a B-t?”
Hasznos tanács: ne felejtsd el az A és B jelzésű képeket is feltüntetni!
2.Legyél következetes!
Azzal, hogy minden csatornán ugyanolyan a profilod, segítesz az embereknek felismerni téged. Nyugodtan használd ugyanazt a képet a LinkedInen, a Facebookon vagy akár a Google fiókodban. Így egyből felismernek!
A digitális jelenléted következetessége segít egy erős személyes márka kialakításában, és megkönnyíti az emberek számára, hogy azonosítsanak és emlékezzenek rád.
3. Ne felejtsd el a profilkép frissítését minden felületen!
Tudom, hogy nagy munka, tudom, hogy fárasztónak tűnik, de muszáj időt szánnod arra, hogy minden felületen, ahol jelen vagy frissítsd a profilfotódat. Ez egy nagyon jó alkalom amúgy arra is, hogy átnézd, hogy hol vagy egyáltalán regisztrálva, és ott milyen információk vannak kint rólad.
Készíts egy listát azokról a felületekről, ahol regisztrálva vagy. Nézd meg, hogy mindenhol egységes-e az üzeneted. Ha nem, akkor a profilképeddel együtt azt is frissítsd!
Segítségképpen hoztam egy listát, hogy milyen felületeken lehet szükség a frissítésre.
Használd ötletadóként!
- A honlapod: frissítsd az életrajzodat, a bemutatkozó oldalt, és minden más részt, ahol a fényképed megjelenik. Ne felejtsd el frissíteni a tanfolyamokat és digitális termékeket tartalmazó oldalaidat se, ha vannak!
- Közösségi média profilok: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Snapchat és minden egyéb általad használt platform.
- E-mail aláírás: ez gyakran kimarad. Győződj meg róla, hogy az e-mail aláírásod tükrözi-e az aktuális megjelenésedet! Ha még nincs ilyen, akkor itt az alkalom, hogy beállítsd!
- Fórumok és közösségi csoportok: minden olyan online közösség vagy fórum, amelynek aktív tagja vagy. Gondolj azokra az előfizetői csoportokra is, amelyben benne vagy!
- Közösen használt felületek: ezek olyan platformok, mint az Asana vagy a Trello, ahol például többen dolgoztok együtt egy-egy projekten.
- Szerzői életrajzok: ha blogokba vagy kiadványokba publikálsz, akkor ott is frissítsd az adataidat és a fotódat.
- Gravatar: ha létrehoztál egy gravatar-fiókot, mindenképpen frissítsd azt is!
Remélem hasznosnak találtad ezeket a tippeket!
Nyugodtan mentsd el vagy nyomtasd ki ezt a bejegyzést, és ha a jövőben aktuális lesz a profilkép cseréje, akkor csak vedd elő, és ennek a mentén haladj!
Ha szeretnél hasonló hasznos tippeket kapni, akkor iratkozz fel a heti csendes tippekre, amelyben hasonlóan hasznos tanácsokat és tapasztalatokat osztok meg veled!
Miért csendes tipp? Kattints ide, olvasd el és iratkozz fel!

