Önmarketing, önreklám

Önmarketing – 5 tipp, ha kevés az önbizalmad

Read Time:4 Minute, 53 Second

 

Az önmarketing sokszor nehéznek tűnik vállalkozóként. Különösen introvertált vállalkozóként. Tele vagy félelmekkel, úgy érzed nincs elég önbizalmad, és nem is igazán tudod, hogy hogyan kezdj bele. Mai blogbejegyzésemben szeretnénk segíteni neked 5 hasznos tippel, amik segítségével növelni tudod majd az önbizalmad!

Nézzük, hogy melyek ezek!

 

Mielőtt részletesen belemegyünk, kérlek egy dolgot ne felejts el!

Nem létezik varázsütés, ahogy varázspirula sem. Az önbizalomhiány leküzdése nem megy egy pillanat alatt. Jó hír viszont, hogy ha tudatosan dolgozol rajta, akkor idővel egyre erősebb leszel.

Saját és ügyfeleim tapasztalatai alapján azt tudom mondani, hogy azt a vágyott önbizalmat, amit te is szeretnél elérni, az önismeret fogja neked megadni.

Meg kell ismerned a saját személyiségedet, a saját erősségeidet, tudatosítanod kell őket, majd pedig ezekre kell építkezned. Így lesz egy olyan biztos alapod, ami minden helyzetben stabilan fog állni. Nem számít majd, hogy jön egy troll, esetleg valaki visszautasít, nem fogja megtépázni az önbizalmadat, mert te pontosan tudni fogod, hogy ki vagy, mi az, amit adni tudsz, és miért értékes mindaz, ami nálad van.

 

Mivel tudod növelni az önbizalmadat?

 

1. Önszeretet

 

Olyan könnyű bántani önmagunkat, amikor nem jön a siker. Önmagunkat hibáztatjuk, azt mantrázzuk, hogy nem vagyunk elég jók, és hogy soha nem is fog ez menni nekünk.

Ha te is észreveszed, hogy ilyen negatív gondolatspirálba kerülsz, akkor nagyon fontos, hogy állj meg egy pillanatra. Soha, de soha nem fogsz tudni kikerülni belőle, ha mindig ugyanazokat a dolgokat mondogatod magadnak.

Ehelyett lépj egy lépést hátra, és fordulj szeretettel önmagad felé. Tudatosítsd magadban, hogy mindenki hibázik. Tökéletes ember nincs. Mindenki indult valahonnan, mindenki elkövette a saját hibáit. Tudom, hogy nehéz ezt elhinni akkor, amikor azt látod, hogy a többiek milyen sikereseket. De ne akard magad hozzájuk hasonlítani, ha az utatok nem azonos szakaszán jártok. Lehet, hogy ők már korábban elindultak, és induláskor ők is hibáztak. De türelmesek és kitartóak voltak, így mára már tudják, hogy mit kell tenniük a siker érdekében.

Fordulj szeretettel önmagad felé! Ne bántsd magad azért, ha hibázol!

 

2. Koncentrálj a saját erősségeidre!

 

Ahelyett, hogy másokhoz hasonlítgatod önmagad, kezdj el koncentrálni a saját erősségeidre!

Ha kell, akkor néhány napig (hétig) ne nézd a konkurenseidet. Ne ess bele abba a hibába, hogy önmagadat bántod amiatt, hogy ők mit csinálnak. Ehelyett kezdj le önmagadra koncentrálni. Kezdd el megtalálni azokat a dolgokat, amik megkülönböztetnek téged tőlük. Találd meg, hogy te miben vagy más, miben vagy jobb, hogyan tudod jobban kiszolgálni a célpiacot. Az önmarketing során nagyon fontos, hogy önazonos tudj maradni. Ehhez pedig az kell, hogy találd meg, tudatosítsd az erősségeidet, majd pedig erre alapozva válassz eszközöket.

Ha a saját erősségeidre koncentrálsz, tudatosítod, hogy milyen értékes vagy, akkor az segít megerősíteni az önbizalmadat.

 

3. Kérj visszajelzéseket!

 

A vállalkozói út sokszor magányos. Jól tudom én is, hiszen több mint 12 éve vállalkozom az online térben. Egy kis településen élek, itt nem nagyon vannak hozzám hasonló vállalkozók. Éppen ezért nem is igazán tudom senkivel átbeszélni, hogy az, amit kitaláltam jó vagy sem. Az önmarketing elképzelhetetlen önbizalom nélkül. Az önbizalmadat pedig az tudja építeni, ha tudatosítod saját magadban az értékeidet és az erősségeidet.

Éppen ezért visszajelzéseket szoktam kérni az ügyfeleimtől, érdeklődőktől, de még azoktól is, akik részt vettek például egy online előadásomon. Ezeket elteszem magamnak, és amikor úgy érzem, hogy magával rántana a negatív gondolatspirál (hogy nem vagyok elég jó), akkor újraolvasom őket.

Kérj te is visszajelzést, mert ez erősíti az önbizalmadat!

Ha még nincsenek ügyfeleid, akkor kérd meg a barátaidat, ismerőseidet, esetleg (volt) kollégáidat, hogy írják le egy papírra 3 erősségedet. Lehet névtelenül is. Meglátod, hogy milyen sokat jelent majd, ha elolvasod őket.

 

4. Tűzz ki elérhető célokat!

 

Érezted már azt, hogy te még nem értél el semmit?

Lehet, hogy ez azért van, mert már elsőre olyan nagy célokat tűztél ki, amit nagyon nehéz elérni. Így ha folyamatosan azt látod, hogy még mindig nem sikerült megvalósítani, amit elterveztél, akkor az jelentős mértékben tudja gyengíteni az önbizalmadat.

Ne ess ebbe a hibába!

Helyette válassz kisebb célokat, és ha elérted őket, akkor ünnepeld is meg! Ez szintén nagyon fontos. Ne csak legyints, ha megvan, hanem igenis állj meg egy pillanatra, tudatosítsd és ünnepeld meg. Legyen bármilyen kicsi is az az eredmény.

A nehézségi szinteket pedig aszerint emeld, ahogy emelkedik az önbizalmad.

 

5. Keress támogató közeget!

 

Az önbizalomhiány komoly károkat okozhat neked vállalkozóként. Gondolj csak bele, ha te nem hiszed el, hogy amit kínálsz az értékes, akkor hogyan várod el, hogy mások elhiggyék? Hogyan várod el, hogy hozzád forduljanak, megbízzanak benned, és elfogadják, hogy te vagy az, aki segíteni tud neked? Önbizalom nélkül nincs hatékony önmarketing.

Ha most úgy érzed, hogy nincs elég önbizalmad, ha azt tapasztalod, hogy az imposztorszindrómád, a perfekcionizmusod és az önbizalomhiányod visszatart abban, hogy elérd azt a célt, amit kitűztél magadnak, akkor állj meg egy pillanatra!

Kérlek ne bántsd magad tovább! Tudd, hogy van megoldás!

Nincs másra szükséged, mint arra, hogy egy lépést hátrébb lépj, és egy más nézőpontból is megvizsgáld ezt a helyzetet.

Tudom, mert én is voltam ebben a helyzetben. Ahhoz, hogy le tudjam győzni a bennem lévő félelmeket és belső gátakat (mint amilyen az imposztorszindróma, illetve az, hogy mit fognak gondolni mások), szükségem volt arra, hogy átalakítsam a gondolkodásmódomat.

Sokat dolgoztam rajta, és ma már büszkén mondhatom, hogy megvannak azok az eszközeim, amik segítségével magabiztosan állok ki a vállalkozásommal a célcsoportom elé – még így, introvertáltként is.

 

Ha szeretnéd, akkor ezeket az eszközöket neked is átadom!

 

Ezért készítettem az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című online programot!

 

Ebben a programban benne vannak a saját tapasztalataim, illetve diplomás business coachként a szaktudásom is. Olyan eszközöket tettem bele, amelyekkel te is le tudod győzni az önbizalomhiányodat, ki tudod alakítani a megfelelő gondolkodásmódot, és le tudod győzni a benned lévő félelmeket, gátakat. Ennek köszönhetően pedig magabiztosan ki fogsz tudni állni a célcsoportod elé, és végre olyan vállalkozásod lehet, amilyet mindig is szerettél volna!

 

Kattints a képre a részletekért!

önmarketing, önreklám, önmarketing introvertált, önmarketing nyomulás nélkül, önreklám nyomulás nélkül, énmárka, személyes brand, személyes márka

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük