Önmarketing 4 fázisa introvertált vállalkozók számára
Ma egy nagyon érdekes témát hoztam, ez pedig az önmarketing, illetve azon belül azok a fázisok, amelyeket végig kell járnod introvertáltként, hogy magabiztosan és önazonosan jelenhess meg az online térben a vállalkozásoddal.
Már biztosan tudod, de azért engedd meg, hogy ismételjem önmagam – ahhoz, hogy ügyfeleid legyenek elengedhetetlen, hogy az emberek tudják, hogy létezel. Ha te már eljutottál ebbe a nulladik fázisba, akkor jó úton jársz!
Nézzük, hogy hogyan tovább!
A legtöbb tanács úgy szól, hogy vegyél egy nagy levegőt, szedd össze a bátorságodat és vágj bele. Kezdj el magadból többet megmutatni, legyél magabiztos és menni fog.
De ezek a tanácsok nekünk introvertáltaknak nem sokat érnek. Sőt, saját tapasztalatom alapján azt kell, hogy mondjam, hogy inkább hátráltatnak mint motiválnak.
Egyetértesz velem?
Ha igen, akkor olvass tovább, és mutatom, hogy mit tehetsz!
Amikor elkezdesz vállalkozni, akkor tele vagy motivációval, lelkesedéssel. De viszonylag hamar eljön az a pillanat, amikor rájössz, hogy attól, hogy te jó szakember vagy, attól, hogy lelkes vagy, még nem jönnek automatán az ügyfelek.
Ahhoz ugyanis, hogy ügyfeleid legyenek önmarketing szükséges. Meg kell tudnod mutatni, hogy mindaz, amit te tudsz, az hogyan tudja jobbá, szebbé vagy adott esetben könnyebbé tenni a célcsoportod életét.
Az önmarketing 4 fázisa
Gyakori, hogy introvertáltként megrekedünk a félelem, a túlterheltség vagy az önbizalomhiány miatt, és nem is igazán tudjuk, hogy hogyan fejezzük ki magunkat úgy, hogy a célcsoportunk hiteles szakemberként tekintsen ránk.
De most hoztam neked egy olyan utat, ami figyelembe veszi és tiszteletben tartja az introvertált személyiségedet, és úgy segít neked a hatékony önmarketingben, hogy közben nem kell másnak mutatnod magad, mint aki vagy, nem kell szerepet játszanod.
Íme a 4 fázis, amin végig kell haladnod!
1.fázis: Félelmek legyőzése
Nem tudsz magabiztosan és önazonosan megjelenni, ha tele vagy félelmekkel. Ezek meggátolnak, sőt sok esetben saját magadat szabotálod miattuk. Úgyhogy fel kell ismerned, hogy te milyen félelmeket hordozol magadban, mi tart vissza attól, hogy megjelenj, és dolgoznod kell az önbizalmadon.
2.fázis: Saját hang megtalálása
Ahhoz, hogy megtaláld a saját hangod, és ezzel megkülönböztesd magad akár egy zsúfolt piacon is, először arra van szükség, hogy tisztában legyél az erősségeiddel és az értékeiddel. Tudnod kell, hogy miben vagy jó, mi az, ami egyedivé tesz téged, ami megkülönböztet majd a piacon. Azt is meg kell határoznod, hogy mit szeretnél, a piac miről ismerjen meg téged, mit kössön hozzád hosszú távon. Én például szeretném, ha az introvertált marketinggel kapcsolatban jegyeznének meg, ezért igyekszem minden felületemen erről kommunikálni. Rád miről emlékezzenek?
3.fázis: Értékadás
Ha megfogalmaztad, hogy ki is vagy valójában és mitől vagy más mint a többi hasonló szakember, akkor eljött az ideje annak, hogy megoszd mindazt, ami benned van. Itt az ideje, hogy a célcsoport is megismerje azt a tudást, aminek a birtokában vagy. De az önmarketing nem arról szól, hogy vég nélkül dicséred magad. Ne ess ebbe a hibába! Ez inkább a hencegés kategóriája.
Az értékadás arról szól, hogy megmutatod a célcsoportodnak, hogy miért éri meg nekik, ha téged választanak. Megmutatod, hogy miért lesz jó nekik, ha hozzád fordulnak, mi az, amivel te többet tudsz adni, mint a többi szakértő. Helyezd át a fókuszt önmagadról a célközönségedre, és az ő szemszögükből közelítsd meg a helyzetet. Ez azért is nagyon jó, mert így nem neked kell középpontba lenni, hiszen tudom, hogy ez milyen megterhelő egy introvertáltnak.
4.fázis: Hatásgyakorlás
Ha túl vagy az első 3 fázison, akkor itt az ideje, hogy azon dolgozz, hogy minél szélesebb körben megismerjenek. Úgy kell építened a kapcsolataidat, hogy közben hű maradsz önmagadhoz.
Ne próbálj meg extrovertáltként viselkedni! Azzal nem leszel eredményes. Gondold végig, hogy mik az erősségeid, és azokra alapozva válassz magadnak marketing és kommunikációs eszközöket. Olyanokban gondolkodj, amiknek a használata komfortos a számodra, és amelyekkel eléred a célcsoportodat.
Gyakori hiba, amit te ne kövess el!
Amikor kezdő vállalkozó voltam, akkor én sokáig benne ragadtam az első fázisba. Féltem attól, hogy mit szólnak az emberek, féltem a megítéléstől, és azt is gondoltam, hogy nincs semmi értékes, amit megoszthatnék.
Ismerős a számodra is?
Én kezdetben azt hittem, hogy valami baj van velem. Azt gondoltam, hogy én nem jól csinálom a dolgokat, mert azt vettem észre, hogy mások milyen könnyedén értékesítenek, milyen könnyedén veszik fel a kapcsolatot idegenekkel. Nekem ez nem ment – a bennem lévő félelmek miatt.
Azt is gondoltam, hogy talán valaki mássá kellene válnom ahhoz, hogy sikeres legyek.
Ez óriási hiba volt, belátom.
De azért beszélek róla, hogy felhívjam a figyelmedet. Azért, hogy te már ne kövesd el ezt a hibát.
Nálam akkor változott meg minden, amikor elkezdtem felismerni, tudatosítani és elfogadni az introvertált személyiségemet. Megtanultam vele együtt élni, együtt dolgozni, nem pedig arra fókuszáltam, hogy hogyan tudnám megváltoztatni.
Amikor ezt elértem, akkor megváltozott minden. Olyan lehetőségeket vettem észre, amiket korábban nem, és úgy jöttek az ügyfelek, ahogy azt szerettem volna. Mindezt úgy, hogy felvállaltam saját magam, azt, hogy introvertált vagyok és erre alapoztam.
Téged is arra biztatlak, hogy fogadd el az introvertált természetedet!
Ne kényszerítsd magad olyan helyzetbe, szerepbe, ami nem illeszkedik hozzád!
Ehelyett ismerd meg önmagad, tudd, hogy miben vagy erős és egyedi, és ezekre építkezz! Ez fogja megadni neked azt a magabiztosságot, amire mindig is vágysz!
Ha pedig úgy érzed, hogy ehhez segítségre van szükséged, akkor kattints ide, mert ezt a programot neked készítettem!