személyes márkaépítés, ügyfélszerzés, online jelenlét, önmarketing, saját márka létrehozása, önreklám, coach márka
Önmarketing, önreklám,  Személyes márkaépítés

Önmarketing – 3 lépés, amivel könnyebben boldogulsz

Read Time:5 Minute, 36 Second

 

Az önmarketinget sokan összekeverik a magamutogatással. Megértem, mert első hallásra a legtöbb embernek az jut az eszébe, hogy önmagát kell marketingezni, ami azt jelenti, hogy meg kell mutatnia önmagát a célközönségnek. És ez valahol így is van. De az önmarketing soha nem céltalan. Akkor működik igazán jól, ha van mögötte egy tudatos stratégia. Ha ez megvan, akkor nem a magánéleted mutogatását fogod érteni alatta, hanem az értékeid, az erősségeid és az egyediséged megmutatását. Vagyis azt, amire a célcsoportod igazán kíváncsi.

Mielőtt megnézzük, hogy milyen lépések szükségesek, ahhoz, hogy az önmarketinged valóban hatékony és eredményes legyen, ejtsünk egy szót arról, hogy miért kell neked önmarketing!

 

Tudatos önmarketing előnyei

Ha már egy másik szót kellene használni az önmarketingre, akkor én inkább az énmárkaépítést vagy a személyes márkaépítést használnám. Véleményem szerint ez sokkal jobban kifejezi azt, amit értünk alatta.

Ha foglalkozol az önmarketingeddel, tudatosan építed a személyes márkádat, akkor annak számos előnye lesz a vállalkozásodra nézve:

  • ki fogsz tudni tűnni a piacon,
  • meg fogod tudni különböztetni magad a versenytársaktól,
  • emiatt nem kell árversenybe bonyolódnod,
  • növelheted a bizalmat,
  • a célpiacod szakértőként fog rád tekinteni,
  • több ügyfeled lesz, olyanok, akikkel öröm lesz együtt dolgozni, és
  • a bevételed többé nem függ majd a versenytársak viselkedésétől.

Mitől lesz hatékony az önmarketing? Hogyan fogj hozzá?

Nézzük a lépéseket!

 

Önmarketing 3 fő lépése

Az alábbi lépéseket nem csak elméleti megközelítésből szeretném megismertetni veled. Ha már olvastad a történetemet, akkor tudod, hogy az első vállalkozásomban országosan ismert személyes márkát építettem a növényi olajok piacán. Tapasztalatból tudom, érzékeltem a saját bőrömön, hogy milyen ereje van a tudatosan épített önmarketingnek. Ma szeretném a legfontosabb lépéseket veled is megismertetni, hogy te is elérd a céljaidat.

 

1.lépés: Fogalmazd meg, hogy ki vagy te a piacodon!

 

Addig amíg te nem tudod, hogy milyen szerepet töltesz be a piacodon, nem érdemes önmarketinggel foglalkozni. Hiszen ha nem tudod, hogy ki vagy, akkor azt sem tudod, hogy mit mondj magadról.

Első lépésként tehát meg kell fogalmaznod, hogy pontosan ki vagy te.
Gondold végig, hogy milyen szerepet töltesz be a piacodon:

  • miről szeretnéd, hogy az emberek felismerjenek
  • mit szeretnél, hogy érezzenek veled kapcsolatban
  • mit szeretnél, hogy milyen szakembernek tekintsenek

Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre válaszolni tudj, ismerned kell önmagad. Tudnod kell, hogy mik az erősségeid, milyen értékek fontosak a számodra és mi az, ami megkülönböztet téged a piac többi szereplőjétől.

Ülj le, fogj egy papírt és kezdj el válaszolni ezekre a kérdésekre!
Ha megvagy, akkor pedig figyelj arra, hogy minden felületeden, minden kommunikációdban következetesen megjelenjenek ezek az erősségek, értékek és egyediség.

Korábbi vállalkozásomban (GastrOlaj, az egészségőr) egy viszonylag új technológiát, a hidegen sajtolást ismertettük meg a piacon. Felfigyeltünk arra, hogy viszonylag sokan készítenek növényi olajokat melegen sajtolva, ezért szerettük volna megkülönböztetni magunkat ezzel az új technológiával. Tudtam, hogy az én erősségem az írás, illetve megfigyeltem azt is, hogy a piacon lévő többi gyártó egyáltalán nem fordít figyelmet arra, hogy az érdeklődőket tájékoztassa az olajok hatásairól, felhasználási és fogyasztási módjairól. Ezért blogolni kezdtem, amivel nagyon hamar ki tudtam tűnni a piacon.

Az emberek szerették az írásaimat, egyre többen követtek, egyre többen olvastak és egyre többen tekintettek rám úgy, mint a téma szakértőjére. És mivel megbíztak bennem, ezért megbíztam az általam készített termékben is, így egyre több vevőm is lett.

Mindig, minden felületen hangsúlyoztam, hogy a mi olajunk hidegen sajtolt. Azt is sokszor leírtam, hogy miért tartom fontosnak ilyen hosszan kiírni az olaj megnevezését, és miért lesz jó a vásárlónak ha a hidegen sajtolt olajat vásárolja. Ahogy látod nekem is fontos volt a következetesség, mert csak így ment át az üzenet. Nem ad hoc jelleggel kommunikáltam, hanem odafigyeltem, hogy minden írásomban hangsúlyos legyen ez az egyediség. Ezt javaslom neked is!

 

2.lépés: Mutasd meg önmagad!

 

Ha az első lépést elvégezted, akkor nagyon fontos, hogy meg is mutasd mindazt, amit megfogalmaztál. Hiába tudod, hogy te vagy a világ legjobb tanácsadója, ha nem vesz észre senki, akkor nem is lesznek ügyfeleid.

Gondolj csak bele, hogy ha miután kitaláltuk, hogy a hidegen sajtolással fogjuk magunkat megkülönböztetni, de soha nem mutattuk volna meg, hogy ez micsoda, hogyan zajlik és miért fontos a vásárlónak, akkor mire mentünk volna vele. Ha nem hívjuk fel a figyelmét a felületeinken, hogy ez más, akkor észre sem veszik.

Számomra a megfelelő felület a saját honlap és a blog volt. Említettem, hogy az én erősségem az írás, emellett imádok kutatni, utána olvasni dolgoknak. Így állandóan volt témám. A vállalkozásom ideje alatt közel 1000 blogbejegyzést írtam. Gondolhatod, hogy a téma iránt érdeklődők számára milyen értékes felület volt a blogom.

A megfelelő felület kiválasztásánál fontos, hogy tudd, hogy hol van jelen a célközönséged. Tudtam, hogy az enyém elsősorban a Google keresőt használja, mert fontos számukra, hogy utána olvassanak az egyes témáknak.

A te célcsoportod hol van jelen?

Facebookon, esetleg Tiktokon? Vagy a videókat szereti, ezért a Youtube-on? Esetleg inkább hanganyagot hallgat, mert elfoglalt, ezért a Spotify az ő felülete?

Tudd meg, hogy hol vannak jelen és menj oda te is! Az első lépésben megfogalmazottak alapján mutasd meg az erősségeidet, az egyediségedet ezen a felületen!

 

3.lépés: Készíts értékes tartalmat!

 

Nem elég csak megjelenni. Fontos, hogy az, ami megjelenik rólad, illetve amit készítesz, az értékes legyen a célcsoportod számára.

Ne feledd! A célcsoport soha nem arra kíváncsi, hogy te hol végeztél, mit tanultál. Ők elsősorban önmagukra kíváncsiak. Persze, tudom, hogy ezt nem szép kimondani (leírni), de hidd el, hogy így van. Ők a saját problémáikat szeretnék megoldani. Arra keresnek megoldást. És arra kíváncsiak, hogy az, amit te tudsz, hogyan segít nekik a saját problémáikat megoldani.

A tartalmaid készítésénél erre koncentrálj!
Ne önmagadról beszélj elsősorban, mert akkor fogsz beleesni a magamutogatás csapdájába. Azt mutasd meg, hogy mindaz, amit te tudsz, hogyan válik a célcsoportod hasznára.

Korábban a mi esetünkben a hidegen sajtolt olajoknál ez azt jelentette, hogy ha ezt a típusú olajat vásárolja, akkor értékesebb olajat vásárol, mert ennek a készítésekor nem használunk magas hőmérsékletet. Így sokkal több vitamint és ásványi anyagot tudunk megőrizni, mint azoknál az olajoknál, ahol melegen sajtolnak és a hő hatására sérülnek az összetevők.

Látod, hogy itt sem azt hangsúlyoztam, hogy mi milyen nagyszerű dolgot találtunk és milyen ügyesek vagyunk. Hanem azt, hogy ez miért lesz jó az ő számukra. És ez a fontos!

 

Ha ezeket a lépéseket betartod, akkor sokkal könnyebben és tudatosabban építed majd az önmarketingedet. Sőt, sokkal eredményesebb is leszel, hiszen a célpiacod látni fogja, hogy te vagy a jó választás a számára.

Kíváncsi vagy arra, hogy én pontosan hogyan csináltam?

Akkor olvasd el a GasrOlaj-sztorit, amelyet megírtam az Álmodd meg, építsd fel és élvezd! című könyvemben!

Valós gyakorlati tapasztalatok alapján megfogalmazott lépéseken vezetlek végig. Mire elolvasod már pontosan látni fogod, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy kitűnj a piacon, hogy szakértőként tekintsenek rád, vagyis hogy te legyél az elsőszámú választás a célcsoportod számára!

 


 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük