
Önmagam népszerűsítése – 4 lépés a sikerhez
„Önmagam népszerűsítése nekem nagyon nehéz!” – írta nekem nemrég egy vállalkozó hölgy. Részletesen kifejtette, hogy mennyire nem érti a mostani felgyorsult világot, benne az állandóan pörgő social médiát.
Segítséget kért, hogy mit tudna tenni akkor, ha nem akarja magát állandóan mutogatni, ha nem szeretne minden nap a social médiában szerepelni, és ha már teljesen belefáradt ebbe a pörgésbe.
Segítettem neki, amiért nagyon hálás volt.
Most szeretném megosztani veled is, hogy mit tanácsoltam neki!
Bízom benne, hogy számodra is hasznos lesz!
Kezdeti lépések
Tudom, hogy sok hozzád és hozzám hasonló vállalkozó van, aki nem szereti nap mint nap önmagát mutogatni, nem akarja az egész életét kitenni a netre, és elege van az állandó nyomulásból és pörgésből.
Tudom, mert én is így éreztem magam.
Én sem akartam ezt. És nem akartam elhinni, hogy nem lehet másképp csinálni.
Persze kezdetben én is megpróbáltam lemásolni másokat, mert azt hittem, hogy ha azt csinálom amit mások (akik már sikeresek), akkor nekem is menni fog.
Talán ismered a történetemet. Előző vállalkozásomban hidegen sajtolt növényi olajokat készítettünk a férjemmel (tökmagolaj, dióolaj stb.). Kezdetben a helyi termék vásárokon, piacokon próbáltam értékesíteni, mert azt hittem az jó lesz – hiszen a legtöbben ezt csinálták, így arra gondoltam, hogy ez egy jól bevált módszer, akkor nekünk is sikeres lesz.
Idővel azonban rájöttem, hogy a piaci értékesítés nekem nem megy. Alig tudtam eladni valamit. Ott álltam az asztalomnál, szorongtam, tele félelmekkel. Nem tudtam mit mondjak, nem mertem megszólítani senkit, féltem, hogy nem tudok válaszolni, ha valaki odajön, és attól is féltem, hogy kinevetnek, megítélnek az ismerősök.
Az egész nem volt önazonos a számomra. És gondolom nem lepődsz meg, ha azt mondom, hogy nem is voltam eredményes. És sikeres sem.
Olyan eszközöket, módszereket akartam magamra erőltetni, amikben szenvedtem. Nem meglepő, hogy rövid idő alatt a kiégés határára kerültem. A sok sikertelenség miatt az önbizalmam és a motivációm egyre csak csökkent. Már az is megfordult a fejemben, hogy abbahagyom az egészet.
De szerencsére nem így döntöttem, mert akkor ma nem mondhatnám el, hogy országosan ismert márkát építettem a növényi olajok piacán. Több mint 8 éven keresztül sikeresen vezettem azt a vállalkozást.
Mi segített?
Hátrébb kellett lépnem néhány lépést, hogy lássam, hogy nem jó az irány, amihez ragaszkodom. Nem azért lettem vállalkozó, hogy szenvedjek. Éppen ellenkezőleg. Azért, hogy úgy dolgozzak, ahogy én szeretnék, és azzal foglalkozzak, amivel tényleg szeretnék.
Úgyhogy nézőpontot kellett váltanom.
Végig kellett gondolnom, hogy hogyan tudom magam népszerűsíteni úgy, hogy az komfortos a számomra. Úgy, hogy nem feszengek közben.
Önazonos eszközök kiválasztása
Felismertem és elfogadtam, hogy nekem nem megy úgy, ahogy a sokaknak. Én nem tudok a piacokon árusítani, nekem nem megy a nyomulás, a tukmálás.
Olyan eszközöket kellett találnom, amik használata komfortos a számomra.
Elkezdtem kutatni, hogy milyen lehetőségeim vannak még.
Új nézőpontokat, új lehetőségeket ismertem meg. Így találkoztam az online marketinggel. Készítettem egy óriási listát a fellelhető online marketing eszközökről, és elkezdtem összeállítani a saját marketing mixemet.
Mivel azt tudtam, hogy miben nem vagyok jó, ezért meg kellett néznem azt is, hogy vajon milyen erősségeim vannak, amikre építkezhetek. Elkezdtem dolgozni önmagamon, az önismeretemen, a belső félelmeim leküzdésén. Tudatosítottam, hogy az én erősségem az írás és a kitartás. Így olyan marketing eszközöket kerestem, ahol erre építkezhetek. Így kezdtem el a tartalommarketinggel dolgozni. A marketing mixemben a blogolás és az e-mail marketing kapta a főszerepet.
Mivel a közösségi média engem is kimerített, éppúgy, ahogy a bejegyzésem elején említett ügyfelemet, így erre nem fektettem nagy hangsúlyt. Helyette blogot írtam és hírlevéllistát építettem.
Megtanultam, hogy hogyan tudom a tartalmaimat úgy használni, hogy azok időt és energiát spóroljanak nekem. Megtaláltam azokat a témákat, amelyekkel úgy tudom felkelteni az emberek figyelmét, hogy közbe nem kell önmagamat mutogatnom. Végre volt a kezemben egy olyan stratégia, ami tökéletesen passzolt a személyiségemhez.
És hidd el, hogy neked sem kell mindenhol ott lenned, és minden trendet követned! Ha nem szeretnél Tiktok videókat csinálni, akkor ne csinálj! Ha nem akarsz jelen lenni a Facebookon, akkor nem kell jelen lenned!
A 4 lépés, ami segít neked is!
Szeretnéd te is megtanulni, hogy hogyan tudod önmagadat népszerűsíteni úgy, hogy közben óvod az idődet és az energiádat?
Erre a 4 lépésre van szükséged:
- Tudatosíts azokat a félelmeket, amik visszatartanak (kudarc, megítélés, nem vagy elég jó), és kezdj el dolgozni rajtuk! Nagyon hatékony eszközök vannak, amik nekem is segítettek!
- Keresd meg az erősségeidet és azt, hogy miben vagy más, miben vagy egyedi! Ezzel fogsz tudni kitűnni a piacon!
- Válaszd ki azokat a marketing eszközöket, amelyek használata komfortos a számodra! Ha nem akarsz valamit használni, akkor nem kell. De helyette találj olyat, amivel hatékonyan eléred a célcsoportodat!
- Kezdj el kommunikálni, találd meg azokat a témákat, amelyekkel úgy tudod felkelteni a célcsoportod figyelmét, úgy tudsz ügyfeleket szerezni, hogy közben nem kell önmagadat mutogatnod!
Nem kell egyedül végigmenned ezeken a lépéseken! Engedd meg, hogy időt és energiát spóroljak neked azzal, hogy segítelek!
Az ÖNMARKETING nyomulás nélkül című anyagból minden segítséget megkapsz!
Összefoglaltam az elmúlt 12 évem tapasztalatát, illetve diplomás business coachként a szaktudásomat azért, hogy te sokkal rövidebb alatt jelenhess meg magabiztosan, és sokka rövidebb idő alatt szerezhess ügyfeleket!
Kattints az alábbi képre és vágj bele!

